|
Inlägg #1: Postat: 2005-04-05 09:18:00
|
|
YP |
ND, är nationaldemokraternas förkortning. Nydemokratis var "NYD"
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-04-05 11:12:00
|
|
Janne B |
Har kvinnornas enorma framsteg de senaste 100 åren uppstått genom kamp mot män, eller genom samarbete med kloka demokratiska män? Givetvis samarbete. Män som känner sig uppträngda i ett hörn kan inte flytta på sig.
Den alllmänna rösträtten, för först män, handlade om att ta till sig utbildning och sedan axla ansvar. Lika fär kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-04-05 11:17:00
|
|
Janne B |
"De fyras gäng" framträdde i TV-sofforna i morse.Högutbildade talfgöra trevliga damer. Men en tjej som kallade sig "flata" uppträdde i kostym. Hur många identifierar sig med henne.Hon verkade sannerligen inte förtryckt.
Samma kvinna ville störta kapitalismen etc. varvid några av de andra protesterade.
Utan Gudrun S i soffan blev det ingen samordning utan bara nya oklarheter.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-04-05 13:26:00
|
|
Beckisbarnet |
Jag tror nog att detta parti kan komma en bit, men då får de nog byta resonemang. Hörde på P1-morgon i morse där två från det blivande partiet uttalade sig. Det var samma gamla tjat om "strukturellt förtryck" och "mannen överlägsen kvinnan på alla nivåer i samhället".
Som sagt- dom kommer nog en bit- men då måste dom byta skiva först!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-04-06 00:53:00
|
|
Anders Klasson |
Tja,det är klart att eftersom vi
Svenskar kollektivt sett är världens
mest lättlurade folk så är det väl
ganska självklart att dom mest
lättlurade kommer att rösta in dessa
bondfångare in i Riksdagen.När
dessa kört sitt Race och det
väntade misslyckandet uppenbarar
sig så hittar Etablissemanget på
nåt nytt Enfrågeparti eller
bondfångeriparti att lura Svenska Folket med.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-04-06 02:00:00
|
|
MachoMan |
Vem bryr sig vad feminister håller på med? Inte jag och inte min flickvän i alla fall! Dom får hålla på om dom orkar, låt dom! Jag ser det som underhållning. Men jag orkar inte höra på feminister i mer än tio minuter.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-04-06 11:16:00
|
|
stålis |
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-04-06 19:04:00
|
|
AmerikaMike |
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-04-08 08:39:00
|
|
Beckisbarnet |
Hörde på radion i morse. En av tanterna i "Feministiskt initiativ" hade visst förklarat att hon är långtidssjukskriven och därför hat tid med politiskt arbete.
EEEEEH???!
Kvinnor är sig lika i alla lägen!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-04-10 15:07:00
|
|
stålis |
Varför denna oklarhet i debatten om man menar att kvinnolöner är lägre eller om kvinnor tjänar mindre fast lönerna mellan dem och män är lika? Inkomst och lön är inte synonyma begrepp. Men hela tiden används de som om så vore fallet.
Nån som har nåt svar?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-04-13 03:53:00
|
|
stålis |
"Feministinitiativets borgerliga alibi Susanne Linde, som visserligen röstar på vänsterpartiet men en gång var folkpartist, kommenterar initiativkamraten Tiina Rosenbergs krav på att avskaffa kapitalismen. När TV4:s Lennart Ekdahl frågar vad vi ska ha i stället, förklarar hon: Vad du ställer frågor! Tihi! Jag vet ju inte allt ännu. Tihi!”
www.smedjan.com
|
| |