Vad ingen protestant kan förstå

Den här tråden diskuterar artikeln Vad ingen protestant kan förstå.
Inlägg #1: Postat: 2005-04-03 11:55:00
Linda
Johannes Paulus II, kan nog behöva alla böner han kan få. En människa som sats på en tron som Guds ställeföreträdare här på jorden, han kallas fader och tillskrivs egenskaper och krafter som är minst sagt Gudomliga. En riktig antikrist?
Inlägg #2: Postat: 2005-04-03 17:46:00
Sunny
Jag vet att vi nog ser ganska lika på den katolska kryrkan Jan.
Cirkusen kring den gamle som dör har varit makaber att åse.
Mannen bakom titlen var motsägelsefull.
Inlägg #3: Postat: 2005-04-03 18:57:00
Mysan
Jo han förbjöd ju kondomer i stora delar av världen samt abort.Moder Teresa var väl nästa likadan.Men må de vial i frid.han har ju varit svårt sjuk länge.För oss som icke tror är relgion en konstig sak.
Inlägg #4: Postat: 2005-04-03 18:57:00
Janne B
Sunny. Jag skrev snabbt och spontant en del om Påven. Mitt problem var givetvis att jag alltid ogillat organisationen Katolska Kyrkan. Men också hela livet träffat på så många fina katolskt troende.
Jag tror att Johannes Paulus var en äkta radikal som vidgade KK:s ramar, men kunde inte gå hur långt som helst.
Inlägg #5: Postat: 2005-04-03 19:00:00
Janne B
I radion nyss så citerades en italiensk något uppgiven kommunistledare, som kände sig sviken. Han ska ha sagt att snart är Påven den enda kommunisten i hela Rom.Även om detta är en skröna så tror jag den har god bit av sanning. Vilka människor som är kristna har Gud inte bett mig bedöma.
Inlägg #6: Postat: 2005-04-04 21:30:00
Anna Drangel
Må påven vila i frid - men sen rocka loss i himlen...
Laddar...