Legalisera innan det är för sent!

Den här tråden diskuterar artikeln Legalisera innan det är för sent!.
Inlägg #1: Postat: 2005-03-23 08:56:00
Thomas L. Aabo
Yep. Legalize it!
Inlägg #2: Postat: 2005-03-23 10:04:00
Mysan
Läste en jättebra artikel av en tung f.d missbrukare.Han sa att visst fan jobbar men som missbrukare för det gäller att få ihop 2500 kr varje dag till knark.Jepp man såg knarkarna och hororna i Holland legaliserade vet itne om det var bättre.Varje gång jag ser en nedknarkad ung tjej på stan med sin kille så gör det ont.
Inlägg #3: Postat: 2005-03-23 13:42:00
Backman
Dagens cannabis politik gynnar den marockanska maffian. All insmugglad hasch som kommer till sverige är med 90 insmugglad från marocko.
Om staten producerar god kvalitets marijuana, då kommer man slå ut den stora illegala hasch införsel från marocko. Ju längre vi har en restiriktiv politik desstu rikare blir den marockanska maffian, och ju rikare dom blir desstu svårare blir det för tullen att stoppa insmuggling.
Inlägg #4: Postat: 2005-03-23 16:45:00
stålis
Om syftet med all drogpolitik är att minska skador på individ & samhälle, så bör man även införa Liverpool-modellen för tunga droger heroin och kokain/crack
Den svarta marknaden för droger skapar större skador än drogerna i sig.
Inlägg #5: Postat: 2005-03-24 11:23:00
Urban
Nolltolerans råder ofta på det mentala planet i vårt land och framförallt i denna fråga. Jag börjar allvarligt att tro på att det kan vara en orsak till att så många super sig dyngraka, tar för mycket droger missbrukar och inte brukar alltså eller helt enkelt går in i väggen. Bra skrivet!
Inlägg #6: Postat: 2005-03-24 15:21:00
tomster
Hehe, nu höjer inte ens folk på ögonbrynen, när jag skrev min första artikel om legalisering av cannabis här på sourze blev jag i princip mordhotad. Känner jag dig, Eugene? Mvh, Tommie
Inlägg #7: Postat: 2005-03-25 00:00:00
Backman
Catania rapporten är en ny strategi som står för en mer human och harmlös narkotika strategi.
Länk: action.encod.org
In och skriv på..många bäckar små..
Inlägg #8: Postat: 2005-03-25 01:27:00
Robz
Om du är förälder,skulle du vilja se din unge röka en pipa eller skulle du tillochmed kunna röka "en" med honom/henne å garva höhöhö,fan va schysst det är,eller hur? Nä,jag trodde väl det...MEN jag kan hålla med argumentet "vilken drog orsakar mest skada för samhället.." Svårt men enkelt...Nobody is perfect..my name is nobody..
Inlägg #9: Postat: 2005-04-01 16:22:00
SpliffStar
Visst är det självklart, men bara för oss som någon gång hålt på - de andra kan/vill/törs inte förstå! De trivs även väldigt bra med att ha någon att se ned på: "knarkaren".
forts...
Inlägg #10: Postat: 2005-04-01 16:23:00
SpliffStar
forts... Knark - vilket patetiskt ord - innehållet varierar med politiken. Idag är detta knark, imorgon är det något annat. Bullshit säger jag, låt folk göra som de vill så länge de inte skadar någon annan!

För övrigt håller jag helt med i dina resonemang. Cannabis kan inte klassas tillsammans med heroin, det blir sååå fel på alla sätt och vis, som du också beskriver. 7 maj, manifestation, Hötorget - be there or be square!
Inlägg #11: Postat: 2005-04-01 22:35:00
Backman
Det skall överhuvudtaget inte vara kriminelt att vara drog miss brukare. Vad hjälper det med dyra och långa fängelse straff? Dessutom har vi ju sett att narkotikan flödar inom kriminalvården. Att sätta en stackars heroin missbrukare i fängelse är ju bara absurt. Låt folk få knarka men stoppa den grova insmugglingen av droger. Straff löser absolut inget.
Inlägg #12: Postat: 2005-07-06 03:49:00
hanniman
Mycket bra skrivet!
Trots min ringa ålder känns det som jag fått ett hyfsat grepp om den här debatten, och jag tycker att nästan alla kommentarer har mycket bra åsikter.
Först, Eugene, skitbra artikel!
Backman, ävan om statligt odlad cb känns lite väl optimistiskt, så mkt bra åsikter! tomster och SpliffStar också, shit alltså! ni är 4 visa män!
Som sagt, mycket bra åsikter, om ajg glömde någon så förlåt! ett stort tack till gratisanvändare till Drog & alko-sidan!
Laddar...