Mobilers radiovågor inget hälsoproblem

Den här tråden diskuterar artikeln Mobilers radiovågor inget hälsoproblem.
Inlägg #1: Postat: 2005-03-18 11:43:00
tomster
Kan inte du lite snabbt förklara hur det går till när SonyEricsson finansierar oberoende forskning. Ger ni anonymt stora summor pengar till forskare eller? Eller med oberoende, menas då oberoende från staten eller vad? För det kan väl knappast vara så att forskning finansierad av er kan betraktas som oberoende från SonyEricsson? Eller hur ska du få till det? Som om jag skulle hävda mitt oberoende av min arbetsgivare.
Inlägg #2: Postat: 2005-03-18 14:26:00
Mabe
HUR MENAR ERICSSON?
Skäms ni inte ”Den samlade vetenskapen ger inte stöd för att radiovågor ger // hälsopåverkan …”, Vilken samlade vetenskap? Vad är det för ett struntprat! Det vi nu läser är en artikel publicerad av en forskare på området som varnar just för strålning/radiovågor från mobiltelefoner
Inlägg #3: Postat: 2005-03-19 15:17:00
Anna Li
Det är inte sant att ni svarar på frågor från kunder. jag mailade er när jag skulle köpa ny mobil och frågade konkreta frågora om olika strålningsvärden på en specifik modell. Jag har fortfarande ite fått ngt svar....
Inlägg #4: Postat: 2005-03-20 09:22:00
stefan
Det är inte bara radiovågorna som e farliga från en mobiltelefon det finns annan "strålning"från telefonen oxå från elektroniken i telefonen.Vet av erfafenhet att det bara finns en tillverkare av MOBILtelefoner som har löst detta,har bekanta som är elöverkänsliga och märker skillnad på dom när jag haft olika telefoner.Tillverkan är siemens MOBILTELEFONER ,märker själv skillnad när jag har mittjobbs telefon i fickannokiaeller min egnasiemensdet "killar" ifickan när jag har nokian.
Inlägg #5: Postat: 2005-03-20 10:48:00
Stefan_B
Ett mycket korrekt, och väntat, svar från herr Peter Olofsson. Och visst har du rätt i ditt påstående. Men till saken hör väl också att motsatsen inte heller är bevisad. För strålningen från mobiltelefonerna är ju faktiskt inte bevisade ofarliga av den samlade vetenskapen. Inte sant, herr Olofsson?
Inlägg #6: Postat: 2005-04-12 10:29:00
Beckisbarnet
Nytt forskningsmaterial har presenterats; Länk: expressen.se
Laddar...