Ett steg fram och två tillbaka

Den här tråden diskuterar artikeln Ett steg fram och två tillbaka.
Inlägg #1: Postat: 2001-05-18 12:29:00
suz
jage nog lite dum men har aldrig fattat vad feminism e egentligen, jämställdhet skulle jag nog kalla ämnet för,eller, e jag feminist eller ? jo det måste jag ju va :
Inlägg #2: Postat: 2001-05-18 13:00:00
Chrille
Det tror f-n att dom inte ska kalla det feminism när feminismen blivit vad den är idag!! Kalla ämnet jämlikhet istället så slipper man anknytningen till den urspårade debatt som pågår i dagsläget.
Inlägg #3: Postat: 2001-05-19 00:03:00
Håkan Waara
"Tänk vad coolt med en massa nioåriga tjejer och killar som går omkring och skanderar feminisktiska slagord."

Nu går du väl lite för långt? Att få små barn i lågstadiet att skrika olika politiska slagord på saker de alla inte troligen förstår de har inte sett klass-skillnader, förtryck osv. med egna ögon skulle jag snarare kalla propaganda istället för feninism.
Inlägg #4: Postat: 2001-05-20 02:34:00
Joakim
Kommunism och feminism klingar ungefär lika illa i mina öron. Bägge är i gund och botten fina ideologier där man strävar efter jämlikhet och rättvisa. Men precis som med kommunismen har något hänt inom feminismen, fel krafter har helt enkelt tagit över makten. Därför kommer jag aldrig att kalla mig feminism, även om jag ställer upp på ursprungstanken!
Inlägg #5: Postat: 2001-05-20 10:28:00
Larsa Rännar
Självklart skall det heta feminism. Men det är klart att den där värdinnan blev byxis. Tänk vad fasansfullt med nioåringar som vill förändra världen. Vart skall hon då finna plats för sina reaktionära åsikter. Feminsim är bara jämställdhetens ideologi.
Inlägg #6: Postat: 2001-05-21 11:10:00
Chrille
Feminismenvad den blivit - Arga tjejers krig mot Män - Arga tjejers ursäkt för att dom inte gör nåt vettigt av livet. -Arga tjejers förklaring till allt som är fel... Dessutom brukar även Arga tjejer i grund o botten ha problem med självförtroendet vilket gör dem ännu extremare...
Laddar...