|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-04 18:11:00
|
|
Chris.X |
Du har definitivt en poäng i det du skriver, dock anser jag att Thomas kritik är befogad och tänkvärd. Att man undanhållit obekväm information om kvinnors våld mot män, eller män som blir diskriminerade är ingenting nytt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-04 18:15:00
|
|
thomtom |
Michael Lundahl.
Du anser dig vara kritiskt, vilket du verkar vara mot allt - utom mot det svenska rättssystemet. Det försvarar du ungefär som om det vore ditt eget.
Det ironiska i detta fall är att du inte lyckas precisera din kritik, utan konstaterar att min kritik är "skit". Det skulle jag kunna returnera till dig, men ber dig i stället att skissa på vad du själv står och tycker.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-04 18:16:00
|
|
thomtom |
Michael Lundahl.
Tag gärna ställning till de exempel jag använder i texten i stället för de mediaretoriska orden jag formulerar här och där.
Kritik är bra, som du säger, men vart leder egentligen din kritik? Den är ju oprecis och full av intetsägande ord och invektiv som "skit".
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-04 18:44:00
|
|
AmerikaMike |
Efter att Mustafa Höst och hans hejarklack så skändligt mobbade stackars Michael pga hans utseende för ett par månader sedan verkar det som att ML nu är besatt av att bevisa att han är, om inte vackrast, så i alla fall störst och bäst. Eller är det bara som jag inbillar mig?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-04 19:16:00
|
|
sthlmjesper |
Förstår verkligen inte kritikkritiken här..
Thomas använder verkligen inte tomma ord.
Att Annica Dahlström censurerades eftersom hennes forskningsresultet inte stämde med den feministiska ideologin är väl allt annat än tomma ord ?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-04 20:00:00
|
|
Friskytten |
Vilken fantastisk idioti. Det kanske inte heller är rätt att kritisera nazister om man inte skiljer på nynazister, "klassiska nazister", homosexuella nazister och småväxta nazister med hålfotsinlägg? Alla feminister har samma egenskap: De hatar fakta och kan inte relatera till sin egna vardagliga upplevelser utan att filtrera dem genom ett tjockt lager floskler helt utan verklighetsanknyning. Något mer behöver man inte veta om feminister.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-04 21:18:00
|
|
stålis |
Hört talas om Joanna Rytel? Tänker du inte svara på? Nähä, det var ju bra med tanke på den seriösa diskussionen om vad en förment feminist får säga jämfört med vad en man får säga. Har du någonsin angripit Unfucked Pussy eller Sara Stridsberg och Modernistas vurmande för Valerie Solanas?
Frågan inte retoriskt - undrar faktiskt, har ju inte hunnit läsa alla din artiklar.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-04 21:47:00
|
|
Franklin |
Tjaaaa...här håller jag väl kanske med dig lite...ibland verkar de tyngsta feministkritikerna tappa fokus en aning. Nu är jag själv knappast någon feminist själv, men bara för det håller jag inte med om all kritik. Och just därför tycker jag det är lite väl långsökt att jämföra feminismen med nazismen. Faktiskt!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-04 23:14:00
|
|
Thomas H |
Jag tycker att det som är lika hos nazister och feminister år deras känslor kanske inte alla feminister med alla fall de ledande typ Schyman.Känslor omsätts i handling och ger man sådana personer makt kommer de försöka utföra sina med hat övriga intentioner.Därför reagerar många feminister positivt på SCUM.Vi skulle ju inte ge Nazister makt men feminister har redan otrolig mycket makt.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-03-05 00:01:00
|
|
Jan E |
Måhända utan intresse för dig Lundahl, men i denna artikel stöder jag dig helhjärtat även om jag själv inte kallar mig feminist.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-03-05 00:58:00
|
|
Jan E |
Det räcker med att ställa två ytterligheter mot varandra, Josefine Alvunger och Thomas Mattsson. Läs vad dessa båda har att säga om mänskligheten i allmänhet och om relationen mellan kvinnor och män i synnerhet, försök se i vilken grad humanism och respekt för sina medmänniskor genomsyrar deras texter, jämför deras olika sätt att tilltala sina medmänniskor, kolla in ev. inslag av humor och glimten i ögat, finns öppenhet för nytänkande? Hur pass fastlåsta är de i sitt tänkande? etc etc.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-03-05 02:30:00
|
|
stålis |
Janne E:s kärleksförklaring till Josefine påminner om när Per Svensson satt i ett debattprogram i TV och försvarade Linda Skugges påhopp på Björn Ranelids utseende med att hon var en av de mest bildade personer han visste om! Fast Per Svensson skriver åtminstoen läsbara, om än infama och självgoda böcker. "Den leende mördaren" och den P.O. Sundman tänker jag på.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-03-05 04:16:00
|
|
stålis |
Privatisera universiteten helt och lägg ner utbildningsdepartementet, så rycker vi undan skattepengarna
för genusvetenskapen. Yes!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-03-05 22:20:00
|
|
thomtom |
Michael Lundahl.
Jag stämde av dina inlägg mot min artikel, med en kollega och kompis. Han konstaterar samma sak som jag, nämligen att du inte förmår precisera din kritik, utan blott nämner att den är bristfällig med nedsättande ord. Typiskt för en kverulant och inkompetenst skribent, som du. Du förmår inte producera något själv, utan blott klaga och gnälla, inte ens framföra kvalificerad kritik.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-03-06 17:17:00
|
|
Björn_T |
Du har en mycket bra poäng i att kritik måste ha ett konkret innehåll och vara saklig, annars är den ingenting värd. Men jag vänder mig mot din åsikt att feminism ska kunna betyda ungefär vad som helst. Vad är det då för mening med begreppet?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-03-06 19:19:00
|
|
Inger Olsson |
Michael, du hävdar att du har skrivit om "feminism", det som DU påstår det står för. Jag har läst dem och tycker du endast resonerar utifrån i grunden "demokratiska principer" baserat på vad DU tror det bygger på d v s "jämställdhet". Din sista artikel fördjupar inte och är snarare än mer luddig.
Men hur Michael förklarar du att inte ens moderaterna eller Kd vågar ens
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-03-07 08:54:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Den här känns både onödig och meningslös.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2005-03-08 11:34:00
|
|
jeppelin |
Thomas Mattsson och Gudrun Schyman delar intresset för en populistisk och onyanserad debatt. Förenklad debatt leder obevekligen till fördumning, fördumning banar väg för karismatiska ledare etc.
|
| |