Utgå inte från våldtäkt

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-03-03 07:02:00
Lena Katharina
B.Å.: Jag har citerat dig ordagrannt, och, jag drar inga slutsatser på Svar 4. Om du tittar efter så ser du att jag skriver hur _Jag_ skulle agera, och inte _hur jag tror att alla andra skulle agera, utifrån mig själv_. Där har du skillnaden mellan våra synsätt :
Inlägg #22: Postat: 2005-03-03 08:25:00
B.Å.
Lena Katharina: Bra på sitt sätt med lite smiletecken men bortsett från det så vill jag säga att vad du än har att säga så säg inte att du citerat mig ordagrant för då gör du bort dig ordentligt inför alla som är läskunniga. Snarare har du återgett vad jag sagt så att meningen fått en helt annan betydelse. Läs själv!
Inlägg #23: Postat: 2005-03-03 08:37:00
tomster
Jag ger Lena lite rätt här. Hennes påpekanden är sakliga och inte tagna ur luften. Jag håller med om att man även jag drar med svepande formuleringar vad gäller det mesta. B.Å försvarar sig intensivt och påstår att han felciterats och anklagas för saker han inte påstått... fast det gör han ju inte. Han anklagas för att göra svepande generaliseringar på ett litet urval av observationer. Och det gör han ju.
Inlägg #24: Postat: 2005-03-03 08:41:00
B.Å.
Jag kan skriva en hel A4 om hur denna diskusion har förts men varför? Allt finns ju på prent redan så folk kan fatta själva hur du motargumenterar och blandar in vad du själv skulle ha gjort. Man kan ju inte motargumentera andras samhällsteorier med vad man själv skulle ha gjort svar 4.
Inlägg #25: Postat: 2005-03-03 08:43:00
B.Å.
Har jag citerats ordagrant?
Inlägg #26: Postat: 2005-03-03 08:53:00
B.Å.
tomster: vad menar du med litet urval av observationer. Ska du nu också påstå och tro att jag bara använder mig av folk i min närhet. Även om det kunde uppfattas så så har jag utmed diskusinens gång sagt att jag använder världen som underlag. Kommer heller aldrig påstå att det jag sagt är någon sanning som jag anklagats för.
Inlägg #27: Postat: 2005-03-03 08:59:00
B.Å.
När jag i svar 5 hänvisar till att jag skrev "sälla" erkänner inte Lena att hon återgett fel vad jag sagt utan svara istället på vad sällan betyder där hon bor svar 6. Nä, nu får folk läsa själva och de flesta fattar.
Inlägg #28: Postat: 2005-03-03 09:00:00
B.Å.
"sällan"
Inlägg #29: Postat: 2005-03-03 12:03:00
Lena Katharina
B.Å. Du har rätt. Jag glömde ordet "sällan" en gång, ursäktar för det. Det förändrar dock inte grundutsättningarna för denna diskussion särskilt nämnvärt. Jag tycker att du på mycket klent urval drar alldeles för svepande generaliseringar. Att du inte håller med mig om den saken, står alldeles klar. Sen har du faktiskt rätt i en sak till. De flesta fattar vad jag menar, verkar det som;
Inlägg #30: Postat: 2005-03-03 12:07:00
Lena Katharina
Sen tycker jag att du är lite nyanslös även i ditt sätt att bemöta min kritik. Om du nu använder världen som underlag, skulle det vara förnämligt om du kunde presentera lite fastställda siffror på att de flesta falskanmäler för att dom ångrar ett fylleknull, att de flesta tjejer inte gillar gruppsex och att 99 av alla män inte skulle deltaga i gruppsex i grupperingen: flera män/ en kvinna. Bevisa att du har rätt och inte bara tror, helt enkelt.
Inlägg #31: Postat: 2005-03-03 12:14:00
Lena Katharina
Jag avrundar med ett sista citat, direkt kopierat från dig, B.Å.
"Inget tok nu...både du och jag vet att det är ovanligt att tjejer vill ha sex med en hel hög killar på en gång, inget att orda om. Att tjejer har svårare för att stå för sina snedsteg i fyllan är baserat på vad jag sett i min omgivning. Tjejer skyller ofta ifrån sig på andra. Killar säger jag var så full. Det är ofta så. OBS! Inte alltid!"
Ett exempel på någon som presenterar en "sanning" obs, sanning inom citatstecke
Inlägg #32: Postat: 2005-03-03 16:13:00
B.Å.
Lena Katharina: Nu har du återigen bevista för alla läskunninga att du inte kan ta in en text och uppfatta den korrekt. Citat från svar 30: "de flesta falskanmäler för att dom ångrar ett fylleknull". Alla som kan läsa kan se att jag aldrig påstått detta.
Inlägg #33: Postat: 2005-03-03 16:15:00
Jörgen Öhlund
det var den mest intetsägande diskussionen på länge, men ack så rolig att läsa:
Inlägg #34: Postat: 2005-03-03 16:31:00
B.Å.
Lena: Du uppfattar uppenbarligen heller inte att jag använder ord när jag formulerar mig som har en viss tvekande mening. De försvinner för dig och sedan hävdar du att jag framställer mina teser som sanningar. Orimlig anklagelse.
Inlägg #35: Postat: 2005-03-03 16:50:00
B.Å.
Lena: Finns undersökningar som visar att de flesta tjejer inte vill ha sex med en hel hög killar samtidigt. Men var snäll och inte be mig om var du kan läsa om det någonstans. Men jag ska göra mitt bästa för att hitta en annan undersökning som motbevisar detta.
Inlägg #36: Postat: 2005-03-03 19:05:00
Lena Katharina
Men bäste B.Å.!! Du säger: "Alla som brukar vara i fesartagen vet hur det brukar gå till. Många våldtäktsanmälningar bygger nog på ren fylleångest, att svära sig fri från vad som skett." Om du med det inte menar att dom ångrar ett samlag som skett under berusning, vad i HELA friden menar du med det då?
Inlägg #37: Postat: 2005-03-03 19:08:00
Lena Katharina
Dessutom, för att vara helt frank, jag har tagit del av en avsevärd del undersökningar angående det vi diskuterar och aldrig någonsin har det framkommit att de allra flesta tjejer är emot gruppsex på frivillig basis naturligtvis. Snarare tvärtom! Så fram med dina undersökningar om du ska kunna övertyga mig om motsatsen.
Inlägg #38: Postat: 2005-03-03 19:24:00
B.Å.
Du läser ju det mesta som fan läser bibeln så dina uppfattningar om olika undersökningar och framförallt hur de har gått till. Det får stå för dig.
Inlägg #39: Postat: 2005-03-03 19:55:00
Lena Katharina
Tja, du verkar inte intresserad av att svara på mina frågor, så det är väl ingen idé att fortsätta denna något fruktlösa diskussion. Ha det så bra:
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...