Inlägg #1: Postat: 2005-03-02 17:43:00
|
Josefinea |
Mycket tänkvärd text! Jag håller med dig om stora delar och blir mörkrädd av vissa andra delar. Men jag tänkte främst fokusera på det här med ansvar när man är full, och att du skulle tolka det som kvinnoförnedring om någon tycker du är för full och inte vill ligga med dig av den anledningen. Är det okej att sälja en bil till någon som är packad? Tatuera? Bevilja banklån?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-02 17:54:00
|
Motsvarande |
Välskrivet! Mycket intressant och ögonöppnande.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-02 18:32:00
|
B.Å. |
Klockren artikel. Alla som brukar vara i fesartagen vet hur det brukar gå till. Många våldtäktsanmälningar bygger nog på ren fylleångest, att svära sig fri från vad som skett. Bäst att hålla sig ifrån för mycket sprit. Finns det någon statistik på hur många av tjejerna som varit fulla när den eventuella våltäkten ägt rum?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-02 19:08:00
|
Anna Li |
En vuxen kvinna som själv berusar sig får ta ansvar för sina egna handlingar, medvetna eller inte. Och det gäller ju vare sig man har sex eller begår ett mord under inflytande av spriten.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-02 19:44:00
|
Franklin |
Jag säger som Gert Fylking; ÄÄÄÄNTLIGEN!!!!! Äntligen en kvinna som vågar stå för sin sexualitet och inte per automatik skyller sina snedsteg på omgivningen. Tack Anna!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-02 19:49:00
|
Sunny |
Anna: du får en 5:a av mig! O en hemlis: Detta gäller även när vi blir tanter på 50! O det vet killarna/gubbarna så man blir aldrig någonsin utan bra sex som kvinna ifall man vill ha den.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-02 20:23:00
|
AmerikaMike |
Det var nog den bästa "feministiska" texten på sourze hittills. Just så fungerar äkta jämställdhet. Det är mycket märkligt med den närmast viktorianska synen som många s.k. feminister har på heterosexuell sex och kvinnors förmåga att ta vara på sig själva.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-02 20:34:00
|
Nartin |
bra! en irrelevant fråga: på din bild, är det en axel eller ett knä nedanför ansiktet? jag får inte riktigt ihop det.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-02 22:22:00
|
stålis |
En 5:a. Anna säger som det är - enligt vad jag sett med egna ögon under mitt långa liv. Varför hyckla?
Dock inget minne av att jag varit så borta som Anna på någon fest, hur packad jag än varit. Det värsta är mitt goda minne; bit för bit minns jag dagen efter allt pinsamt jag sagt och gjort när jag varit på lyset. Vilket brukar leda till att jag stönar "o nej"!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-03-02 22:26:00
|
Friskytten |
Hey Baby! Strålande! Ruggigt mitt i prick och med fett tryck i pennan! Ride on!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-03-02 22:52:00
|
thomtom |
Anna.
Du har till stor del rätt i att ångest följer med bakfyllan som ett brev på posten. Den paranoia man då får kan inte en del hantera, utan skyller på andra. Det gäller män som slagits på krogen och förmodligen i någon utsträckning kvinnor som varit för vidlyftiga sexuellt. Därmed inte sagt att allt agerande från motparten, vare sig det gäller slagsmål eller sexuella förbindelser, är acceptabla.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-03-02 22:55:00
|
thomtom |
Anna.
Ett tips: läs Norman Mailer: "Tuffa killar dansar inte", så kan du få en inblick i hur fylleångest och annan dagen-efter-ångest fungerar.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-03-02 23:18:00
|
bubblan |
"Varför kan killar vakna upp bredvid en okänd tjej och ändå inte ångra sexet medan tjejer verkar få panik mycket lättare?" Svaret är enkelt, även om en del skyr det som pesten, enkom pga okunskap. Vi är i botten gjorde för att föröka oss, precis som nästan allt liv. En kvinna kan bara föröka sig var nionde månad medan en man, teoretiskt sätt, kan göra det varje dag. Kvinnan är därför byggd för att verkligen välja "rätt", när hon väl väljer att "föröka" sig.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-03-02 23:28:00
|
thomtom |
Anna.
Du skriver så pass bra att du borde ge ut skrift via Timbro eller Pirat i ämnet. Den skulle bli en bästsäljare genom att vara underbyggd, välformulerad och politiskt inkorrekt.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-03-03 00:25:00
|
Björn_T |
Här kan ett litet tydliggörande vara på sin plats angående "blackouter". Har man minnesluckor efter en fylla, så beror inte det oftast på att man verkligen varit medvetslös, utan att alkoholen förstör drömsömnen. I drömsömnen läses intrycken in från hjärnans korttidsminne till hjärnans "hårddisk", vilket är vad man kommer ihåg efteråt. Drömmer man aldrig, så minns man heller inte något.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-03-03 00:29:00
|
Jan E |
Vad är problemet? Samtyckesex har väl ingen varit emot! Några undringar bara: du vaknade med din grannes påk försedd med skydd i dig säger du. Hade saken kommit i ett annat läge om han gett fan i skyddet? Hade du då uppfattat det som ett övergrepp? Vidare: visste din granne att du var kåt på honom, eller tog han chansen bara?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2005-03-03 08:44:00
|
Thomas L. Aabo |
Bra artikel Anna.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2005-03-03 09:59:00
|
Mysan |
Exakt! Hur många gånger har man inte vaknat upp med en person och inte kommit ihåg ett duigg dagen efter .Sen vill man aldrig mer se den personen igen.Nu börjar gränserna suddas ut också mellan vidrig sex och våldtäkt beroende på hur mannen uppträder.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2005-03-03 10:21:00
|
Mysan |
Det var ju någon artikel igår i Metro om en kille som blev oskyldigt dömd för våldtäkt.Tjejen sa aldrig att hon inte ville ha sex innan de gick till sängs.Märkligt hur domare dömmer.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2005-03-03 10:44:00
|
Mysan |
En man behöver tömma sig nästan varje dag för annars gör det ont. vi kvinnor behöver ju bara bli kåta och det kan ju inträffa olika tidpunkter per dag /vecka.Sen så när alla nu verkar byta partner hela tiden så blir det ju bara toyboy/ callgirl av det hela.Man träffar någon en tid sen är det dags att byta.Detta luckrar ju upp alla könsroller som finns.
|
|