Svenska poliser i turban?

Den här tråden diskuterar artikeln Svenska poliser i turban?.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-02-25 20:52:00
Ghost Dog
Jag vet inte varför de där 91 inte kan tänka sig turban men jag tycker inte det bör tilllåtas. Det har inget med religion eller kultur att göra men som polis ska du vara neutral, och som ex-officer i det militära vet jag hur vigtigt det är med uniform. Den ska som sagt vara neutral, inge auktoritet och alla poliser ska se likadana ut. Du ska direkt kunna peka ut en polis.
Inlägg #22: Postat: 2005-02-25 21:08:00
Higaloo
Om Butt och hans dåvarande flickvän hade bestämt sig för att flytta till Pakistan... ponera att hans flickvän var polis och ville fortsätta att arbeta med detta yrke... utan slöja, och kanske med ett krucifix dessutom, i sitt nya land. Hade detta gått för sig? Vad tror Butt?
Och var är Butts sinne för proportioner? Antingen är man för turban-poliser, eller är man rasist ett ord som flera här borde tänka efter vad det innebär. Inga nyanser. Bara svart och vitt och förenklat.
Inlägg #23: Postat: 2005-03-01 09:51:00
Demokrat
"De kommer med stor sannolikhet att göra ett precis lika bra jobb, om inte bättre, som många blonda polispolispotatisgrisar!"

Varför skulle poliser i turban göra ett bättre jobb än de blonda?
Och varför förolämpar du dom?
Inlägg #24: Postat: 2005-03-03 13:32:00
Calle Z
Billy Butt. Idag den 3:e mars fick läsarna av DN rösta om utlänningar som begår allvarliga brott skall utvisas? Klockan 13.30 hade 88 svarat Ja! Med ditt sätt att se på saken så är väl dessa 88 rasister? Dags för en ny artikel om hur rasistiska dina svenskfödda brödrar och systrar är?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...