Att ångra sig efteråt gills inte

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2005-02-23 13:20:00
Anna Drangel
Mitt sätt skyddade mig kanske från en allvarligare händelse - men enligt samhällets regler helt förkastligt. Inser omöjligheten i att anmäla för våldtäkt. Lagen säger ju: Jag borde ha gjort motstånd...mm mm
Inlägg #2: Postat: 2005-02-23 13:21:00
Anna Drangel
Exempel 2: Jag träffar en kille på krogen...han är söt och trevlig...vi går hem till mig...vi ligger med varandra...han får spatt och tar strupgrepp på mig och kallar mig jävla luder...jag skriker såg gott jag kan...jag gör motstånd...försöker brotta undan honom... jag slår på honom...han blir bara ännu tokigare och skriker att han ska döda mig, jävla hora skriker han. Jag sparkar på honom, får in en fullträff.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-23 13:23:00
Anna Drangel
Han blir stentokig och tar strypgrepp igen. Denna gång kan jag varken skrika eller göra motstånd - han är starkare än jag. Han håller så länge om min hals tills jag inte längre kan andas.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-23 13:24:00
Anna Drangel
Två exempel. I det första görs ingen anmälan. Det är för svårt att bevisa. I det andra fallet behövs ingen anmälan göras för jag dog ju så dråp är ju ivarje fall bevisat och förmodligen kommer våldtäkt också vara en rubricering.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-23 13:29:00
Anna Drangel
Du skriver att det "inte gills att ångra sig efteråt". I detta fall är det nog bara i ex 2 som kvinnan skulle ångra sig om hon kunde. Ångra sig att hon inte gjorde mindre motstånd...
Inlägg #6: Postat: 2005-02-23 13:36:00
Anna Drangel
Ex 3 En man lovar en kvinna 3000 spänn för att ha sex. Hon går med på det men får inte sina 3000 spänn efteråt. Vad kallas det? En del kanske skulle säga våldtäkt, men det tycker inte jag. Ett brott är det ju faktiskt, men inte våldtäkt. Kanske kvinnan i detta fall blir så förbannad att hon anmäler för våldtäkt om hon inte får rätt i sak.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-23 13:48:00
Anna Drangel
Även om det finns fall där tjejer anmäler för våldtäkt, så är det nog försvinnande litet. Möjligen om man kan utöva en personlig vendetta mot personen i fråga genom att hänga ut dom i media, men eftersom våldtäkt är så svårt att bevisa, är det nog ganska meningslöst att använda, när så många fall av våldtäkt ju faktiskt aldrig kan bevisas.
Inlägg #8: Postat: 2005-02-23 13:53:00
Anna Drangel
Du skriver att ju hetare debatten blir i Sverige, desto fler våldtäkter kommer vi att läsa om. Hur menar du då? Ökar antalet faktiska våldtäkter beroende på att tidningarna skriver om dom eller...?
Inlägg #9: Postat: 2005-02-23 14:35:00
Inger Olsson
Anna: I de fall du åberopar, först ett trevligt knull sen blir han som ombytt och tar stryptag... Undrar däremot vad som utlöste hans totala omvandling?? Är det en psykopat du har fått med dig hem i exemplet? Dock Anna, i en sådan situation får man verkligen betrakta det som att ditt liv är i fara! Och det skulle polisen inte heller betvivla då du dessutom har fingeravtryck PÅ HALSEN och med stor sannolikhet finns mannen redan i deras register...
Inlägg #10: Postat: 2005-02-23 14:37:00
Inger Olsson
Dessutom är du nu skräckslagen inför nästa samlag som denne man tvingar på dig och du kommer att spänna dig något otroligt... Tror du att du så enkelt "mediterar" i en sådan situation? När vi upplever att vårt liv står på spel så försöker vi fly eller kämpa och dina båda alternativ visar på det, men ingen av dem "lyckas" och då kommer vår kropp kopplat till hjärnan att även reagera. Och det är här läkarbesöken fyller sin funktion.
Inlägg #11: Postat: 2005-02-23 14:38:00
Inger Olsson
Jag vill gärna undvika att diskutera hur en falsk anmälan kan se ut och det gör jag p g a hänsyn till de som har våldtagits. Det är ett ställningstagande jag har gjort. Men i stort kan man säga att dessa kvinnor redan vid anmälan åker dit på sina egna påståenden, då dessa strider mot vetenskap.
Inlägg #12: Postat: 2005-02-23 14:42:00
Inger Olsson
Skulle jag själv bli våldtagen så skulle jag definitivt inte tveka att varken polisanmäla eller låta mig läkarundersökas! Och då vill jag klargöra direkt här att för mig finns inget frivilligt deltagande från min sida i en sådan situation.
Inlägg #13: Postat: 2005-02-23 14:56:00
Inger Olsson
Burkan, som Anna D med sin enorma visdom och kunskaper om människan, tillskrev mig är nu av och givetvis måste jag förtydliga så att Anna D hajar: "Sådan situation" våldtäkten.
Inlägg #14: Postat: 2005-02-23 15:35:00
Anna Drangel
Svar9: Det måste inte vara en psykopat jag pratar om. Han kan vara en kille som blandat alkohol med någon drog t ex. Han behöver alltså inte finnas med i ngt register. Att man har märken på halsen måste inte betyda att någon har försökt strypa en. Det finns människor som gillar sån sex.
Inlägg #15: Postat: 2005-02-23 15:40:00
Anna Drangel
Du skriver "Dessutom är du nu skräckslagen inför nästa samlag som denne man tvingar på dig och du kommer att spänna dig något otroligt.." I mitt exempel pratar jag om 1 samlag - inte fler som du påstår.
Inlägg #16: Postat: 2005-02-23 15:41:00
Anna Drangel
Det måste inte vara så att man spjärnar emot så mkt att det blir skador. Du själv har ju t o m skrivit att det för dig är naturligt att blöda och ha mkt ont efter ett vanligt samlag. Det kan finnas våldtäkter som inte uppvisar de skador man "vill ha" för att rubricera det som ett brott.
Inlägg #17: Postat: 2005-02-23 15:42:00
Billy Butt
Det ligger en hel del i vad du skriver Anna , men varför skriver du inte en riktig artikel med dina synpunkter istället för att gömma dig här på kommentarsforumet? Dina synpunkter skulle få större genomslag.
Inlägg #18: Postat: 2005-02-23 15:45:00
Anna Drangel
Dessutom skrev jag inte "mediterar" som du försökte få det till.
***Du skriver att du inte vill diskutera falska våldtäktsanmälningar för kvinnornas skull. Förstår inte dina argument här, men du skriver: "Men i stort kan man säga att dessa kvinnor redan vid anmälan åker dit på sina egna påståenden, då dessa strider mot vetenskap." Förstår inte vad du menar alls här. Du får gärna förtydliga...
Inlägg #19: Postat: 2005-02-23 15:48:00
Anna Drangel
Svar 13: Mitt prat om burkan var ett skämt och jag fattar inte vad du syftar på i ditt svar. Ytterst förvirrande.

Du ironiserar över min visdom och kunskap om människan. Jag fattar inte varför det är så omöjligt att jag har den här visdomen och kunskapen. Vem är du att döma?
Inlägg #20: Postat: 2005-02-23 15:51:00
Billy Butt
Anna! Nu har du skrivit nästan en hel artikel här... skriv en riktig artikel nästa gång! Gud bevare oss!
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...