Jag älskar fildelning!

Den här tråden diskuterar artikeln Jag älskar fildelning!.
Inlägg #1: Postat: 2005-02-23 15:02:00
Jörgen Öhlund
Bra artikel, och ack så sann. blev nyfiken på din musik. Hoppas du inte fryser ihjäl där uppe, är svinkallt idag, i alla fall i pite.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-23 17:34:00
Anders Klasson
EU-Nomenklaturan i Bryssel vill förbjuda
fildelning över internet, vi skulle
aldrig ha röstat Ja till eu 1994.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-23 18:41:00
Mysan
Såg även nåt norskt team inom polisen som anmäler barnprostitutions nedladdningar över hela väelden:Vilket jättejobb säger jag bara.Nej själv tycker jag det verkar svårt att ladda ner så jag lyssnar på min radio så länge.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-24 12:25:00
Michael Lundahl
Vad menar du med att du inte förstår varför piratkopiering ofta nämns i samband med fildelning? Är du korkad på riktigt eller har du valt att spela naiv? Har det verkligen gått dig förbi att huvudparten av fildelning inte handlar om din blomsterdoftande idealism utan om just piraktkopiering?
Inlägg #5: Postat: 2005-02-25 11:52:00
ChristofferP
Alltså, jag kanske är något korkad här men jag förstår inte riktigt problemet. Efter dessa lagarna har trätt i kraft har du ju fortfarande rätt att distribuera din egen musik så som du gjort tidigare, inget kommer ju ändras där. Är det detta som du är upprörd över? Förklara är du snäll.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-25 14:27:00
MdaG
Finns även gratisalternativ i mjukvaruvärlden. Istället för MS Office finns Open Office, istället för MS Access finns MySQL, istället för Dreamweaver finns Nvu, istället för JBuilder finns Netbeans, istället för MS Visual Studios finns Anjuta, istället för Photoshop finns The GIMP, istället för Internet Explorer finns Firefox, istället för Outlook Express finns Thunderbird. Listan kan göras MYCKET längre. Det gäller bara att hitta mjukvaran.
Inlägg #7: Postat: 2005-03-16 12:41:00
eliasbroms
Jag undrar hur du tjänar pengar på din musik? Liveframträdanden eller gåvor eller vad?
Jag har kollat runt på mp3.com efter att inte ha gjort det på något år, men inte hittar jag nån gratismusik där längre, de ska ju ha betalt per låt. Däremot finns en länk till music.download.com, där finns massor med gratislåtar.
Laddar...