Inlägg #1: Postat: 2005-02-20 20:55:00
|
Anna Drangel |
Sanne är en fantastisk artist. Synd att låten i verserna är en kopia av Shania Twains "Don´t impress me much" och Tina Turners "Nutbush City". Fattar inte hur en jury kan släppa igenom såna kopior... Men sättet låtarna väljs ut i Schlagerfestivalen är ju också lite nuts... Har inget som helst till övers för trovärdigheten i urvalsprocessen!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-20 22:14:00
|
badanaken |
en fråga till dig. hur orkar du lägga ner så mycket tid på en artikel om något som handlar om bottenskrapet av svensk musik. och man undrar ju hur man kan jobba som producent åt denna typen av musik som inte stannar kvar i kroppen då man spyr så fort låten startar. eller är de bara så att jag inte förstår mig på musik eller att vi har olika smak. men kan du säga mig vad storheten ligger i alla dessa låtar som låter likadant
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-21 00:09:00
|
markushankins |
Jag har tusen spänn i näven som säger att Sanne vinner hela skiten. Vad sägs Billy?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-21 08:27:00
|
AlfVerner |
"en gammal utsliten dansk rockkärring som ständigt ser bakis ut!" -Sanne var det enda fullblodsproffset i startfätet, hon äger scenen, hon äger tonen och fraseringarna och hon lyser ända till den sista bänkraden.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-21 08:50:00
|
Nähädu |
Min reflektion över de två första deltävlingarna är mest att det varit så erbarmligt dåligt ljud. Inte vet jag, men jag hörde knappt Kempe sjunga alls i deras första framträdande. Josefin nilsson lät också väldigt illa. Konstigt med en produktion som ska vara så proffsig. Har jag fel eller?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-21 18:05:00
|
Elvy |
Nu har jag sett lite av reprisen av uttagningen till melodifestivalstävlingen, och frånsett Arja Saijonmaas deltagande i den, så är jag övertygad om, att om upphovsmännen till denna tävling, i sin himmel såg denna uttagning, så då vände sej deras lik i deras gravar. Det är hög tid på att dessa uttagstävlingar försvinner från svt, till någon reklamfinansierad kanal.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-21 20:07:00
|
Peter Andersson |
Om en kvinna med stora bröst vinner melodifestivalen efter att ha tävlat i direktsändning i 100 minuter så får hon hyllningsartiklar, löpsedlar och förstasidor. Om en kvinna med stora bröst vinner Big Brother efter att ha tävlat i direktsändning i 100 dagar så får hon hatartiklar, dagsedlar och tvingas fly utomlands. Var är logiken?
|
|