Skall berusat gruppsex förbjudas?

Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2005-02-19 01:21:00
Redliner
Inlägg #62: Postat: 2005-02-19 01:30:00
Redliner
"Boken Lasermannen beskriver John Ausonius väg från framgångsrik börsklippare och yuppie till rasistisk seriemördare. Berättelsen är en verklighetens deckare som på nära håll skildrar polisens intensiva kamp att fånga en seriemördare - innan han slår till igen. Men boken ger också en bild av det samhälle, den debatt och det politiska klimat som påverkade Lasermannen - och som han i sin tur påverkade."
Inlägg #63: Postat: 2005-02-19 01:37:00
Redliner
"det samhälle, den debatt och det politiska klimat" som det står om i bokrecensionen representeras av dig, franklin. det handlar om 1985-1995, expressens "kör ut dom"-kampanj, ny demokrati, moskébrand i trollhättan, öppen rasism på gatorna, rasistisk skitjournalistik på TV3. du välkomnar en hemsk, avintellektualiserad tid där svenska medier aktivt deltar i en häxjakt på invandrare och flyktingar.
Inlägg #64: Postat: 2005-02-19 11:14:00
Franklin
Redliner: Du tror att jag är hatisk mot alla invandrare. FEL. Du tror att jag vill köra ut alla invandrare? FEL. Du tror att jag tycker illa om muslimer. FEL. Men bara för att jag påpekat att invandrare ligger bakom en alldeles för stor del av brottsligheten tror du det. Att jag i andra inlägg sågat det svenska systemet, skrivit att det finns fördomar mot invandrare i näringslivet och att invandrare behandlas illa i många situationer har tydligen inte gått upp för dig.
Inlägg #65: Postat: 2005-02-19 11:15:00
Franklin
Forts: Av någon anledning vägrar du att se och förstå denna del av diskussionen. Precis som jag skrivit ovan bryter du ihop och förlorar perspektivet när ordet invandrare nämns. Utöver det har du så bråttom att måla in mig i en hörna, ge mig en stämpel, tvinga på mig dina fördomar för att det ska bli enklare för dig.
Inlägg #66: Postat: 2005-02-19 11:16:00
Franklin
Forts: Du kan bara se på världen i svart eller vitt. Du saknar nyanser. Du är mer fördomsfull och enkelspårig än de flesta rasister jag mött. Förmodligen är ämnet för komplext och avancerat för dig. Du är helt tydligt en person som inte kan se två sidor av ett problem. Du klarar inte av att acceptera ett faktum utan att börja lipa som en liten flicka. Det är synd om dig. Du måste ha det svårt. Ditt liv verkar vara fullt av hat och tandgnissel. Over and out.
Inlägg #67: Postat: 2005-02-19 11:21:00
Jan Schmidt
Svar 57: Hur ska du göra då, starta en egen tidning eller kanske en TV-kanal? Annars blir nog det trista slutet för dina vällovliga ambitioner att chefredaktören och/eller redaktionssekretarern refuserar alla dina artiklar som inte passar med tidningens "profil", hur mycket "sanning" de än innehåller. Om du inte skriver på kultursidorna, förstås - men då är det ingen som läser dina alster, å andra sidan...
Inlägg #68: Postat: 2005-02-19 12:58:00
Redliner
franklin: du påstod att en överväldigande majoritet av alla våldtäkter i sverige begås av unga invandrarmän från länder där det förekommer hedersvåld. du kunde inte belägga detta påstående av den enkla anledningen att det är en ren lögn. vad du begär av mig, när du föraktfullt säger att jag inte kan se båda sidor, är alltså att jag ska ha större förståelse för lögnare. och då säger jag: dra åt helvete.
Inlägg #69: Postat: 2005-02-19 13:10:00
Redliner
att en person, som kallar sig själv verksam journalist, har en så frikostig attityd till förvanskning, aggressiv främlingsfientlighet och rena lögner - det är sannerligen ett tecken i vår tid. en bild av hur den ruttna mediebransch fungerar, som på många sätt är motorn i det främlingsfientliga hatet.
Inlägg #70: Postat: 2005-02-19 18:47:00
Calle Z
Schmidt. Ja gud förbjude att sanningen kommer fram! Bättre att tiga och mörka om den obehagliga sanningen.
Inlägg #71: Postat: 2005-02-19 20:37:00
Calle Z
Sofia H. Redliner försöker få er att tänka till men han når tyvärr inte fram. Har du ställt dig själv frågan varför redliner inte når fram?
Inlägg #72: Postat: 2005-02-20 08:21:00
Jan Schmidt
Å andra sidan, om journalisten Franklin tänker förfäkta de åsikter och påståenden som SK-skribenten Franklin framför på Sourze, så borda han passa som hand i handske hos Bonniers eller Shibsted...
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...