Ursäkta, men jag är så fruktansvärt upprörd

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-02-18 05:08:00
ufpopen
Om vi slutar kastar paj så sa Nisse en tänkvärd sak: "Jag gjorde det inte, eftersom jag som vuxen man riskerade att ses av någon av moralhetsens lydiga lakejer och utpekas som potentiell pedofil". Nisse, jag har upplevt samma sak. Fowler säger en annan sak: "Jag tycker också det är jobbigt att gå bakom en kvinna på natten.".
Inlägg #22: Postat: 2005-02-18 05:13:00
ufpopen
Och varför känner vi så här? Varför är alltid okända kvinnor rädda för oss? Ska vi acceptera detta? Varför ska vi drabbas över ett fåtal rygglösa mäns vansinnesdåd? Varför ska de sätta normen för hur män ska bete sig? Varför ska de sätta normen för hur kvinnor uppfattar oss?
Inlägg #23: Postat: 2005-02-18 12:20:00
NisseO
Alldeles riktigt, Johan. Varför har vi tillåtit och varför tillåter vi att feministisk propaganda systematiskt överdriver omfattningen av våldet mot kvinnor och förekomsten av sextrakasserier och våldtäkter? Varför tillåter vi att en mansfientlig feminism dominerar beskrivningen av relationerna mellan könen?
Inlägg #24: Postat: 2005-02-18 12:20:00
NisseO
Varför säger inte de som vill ha jämställdhet och könsfred att 99 av männen inte slår kvinnor, att 99,9 inte våldtar och att 99,9 inte sextrakasserar, och att lika många kvinnor gör det utom våldta då, som de knappt kan? Varför sätter feministerna normen för män med ett fåtal undantag?
Inlägg #25: Postat: 2005-02-18 13:40:00
ufpopen
Var kan du se en systematiskt överdriven propaganda om omfattningen av kvinnovåldet? Hos Brå eller? Kan du bevisa att de ljuger? Påstår du att 50000 män blir misshandlade av kvinnor varje år eller? Kan du bevisa det? Är kvinnor ena hejare på att undanröja liken efter sina ihjälslagna män och dessutom röja dem ur befolkningsregistret? Vilket männen än sålänge inte kommit på.
Inlägg #26: Postat: 2005-02-18 13:57:00
NisseO
Den systematiska överdrivna propagandan heter "Slagen Dam" och det som skrivs med en som utgångspunkt, t.ex. "Ett slag i luften". Jag har redan skrivit två hela artiklar som avslöjar den systematiska överdrivna propagandan. Läs dem! "Är kvinnor ena hejare ..?" Ja, det kan du svara på själv, men låt då för Guds skull bli att generalisera i dikotomiska könskategorier!
Inlägg #27: Postat: 2005-02-18 14:02:00
Jan E
Hörde på P1 idag om kvinnliga läkarstuderande som blir sextrakasserade och missgynnade på olika sätt i sin utbildning. Snart kommer NisseO återge en rapport från Hotahejti som säger att manliga läkarstuderande sextrackas PRECIS LIKA MYCKET.
Inlägg #28: Postat: 2005-02-18 14:33:00
AmerikaMike
Svar 20, Nej det "betonar" du inte alls det nämner du iförbifarten som en mindre anmärkning efter att du gottat dig i dina insinuationer. NisseOs resonemang är balanserat och logiskt jämfört med ditt.
Inlägg #29: Postat: 2005-02-18 15:04:00
NisseO
Det är inte särskilt snällt av dig, AMike, att säga att mitt resonemang är balanserat och logiskt JÄMFÖRT med Jan Es. Det är ungefär lika smickrande som att höra att man är snygg JÄMFÖRT med Vladimir Krutov. ;-
Inlägg #30: Postat: 2005-02-18 15:13:00
Jan E
Hahaha, Mike är upprörd över att jag ägnat mig åt insinuationer! Det vet ju alla att sådana gemenheter skulle aldrig någonsin den hederlige och måttfulle Mike ta till! Jag upprepar: jag har betonat att vi inte vet om hockeyspelarna gjort sig skyldiga till våldtäkt. Jag har bara konstaterat att de - enligt mitt sätt att se på livet och relationen mellan könen - är svin.
Inlägg #31: Postat: 2005-02-18 19:13:00
AmerikaMike
Hahaha. Varför tror du jag är upprörd? Tvärtom, ett litet tjuvnyp i häcken på soursze ledande besserwisser tätt följd av M. Lundhal får mig alltid på gott humör.
Inlägg #32: Postat: 2005-02-20 07:31:00
ufpopen
Jag kan inte tänka mig att en bok kan vara systematiskt överdriven propaganda. NIsse, det finns fler böcker ute i världen. En bok, som dessutom bara läses av några tusen, gör ingen skillnad. Och jag vill att DU svarar för dina utläggningar.
Inlägg #33: Postat: 2005-02-20 07:35:00
ufpopen
Varför skulle jag svara på mina egna hänvisningar till fakta till en skugga som inte ser nåt annat än sitt eget mörker?
Inlägg #34: Postat: 2005-02-20 17:22:00
Shakti
Svar 9: För att för alla reda ut det här med "alla män är potentiella våldtäktsmän". Uttrycket står inte för att varenda enskild man skulle vara våldtäktsbenägen. Uttrycket är ett sätt att förklara att kvinnor i alla lägen måste BETE sig som om så vore fallet. Dvs alltid räkna med risken att en kille som verkar schysst ändå kan våldta henne.
Inlägg #35: Postat: 2005-02-20 17:26:00
Shakti
Och den som säger att en kvinna får skylla sig själv, att hon borde förstått, det är HAN som säger att alla män ska betraktas som potentiella våldtäktsmän. OK? Vi kvinnor envisas ju med att tro på er i alla fall, bjuda hem er, leva med er, älska er. Och lite då och då när skiten träffar fläkten får vi höra av folk som Malm att vi borde ha begripit bättre.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...