|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-18 00:18:00
|
|
Donny |
Jag måste ju ställa frågan "Varför måste man må bra när man röker sin första joint?". Alla kan bli deprimerade, alla kan må dåligt men det handlar om DIG! Jag tror inte att det spelar någon roll om du är påverkad av hasch, mår du tillräckligt dåligt så spelar inget nån roll.
Jag tror det kvittar om du är hög som ett hus när du mår dåligt, för haschet varken hjälper eller stjälper i det tillfället. Det bara flyter ut i den trista vardagen, men nånstans måste man själv ta tag i sitt tankesätt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-18 00:27:00
|
|
Mysan |
Jepp försöker man säga till någon som dricker att han har problem så förstår han inte vad du säger.Sen tror jag vi i detta land är en fena på att sopa problem under ytan mattan.Ytan ska vara perfekt men under den så nästan dör svenskarna av själslig nöd.Men man talar inte om det.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-18 10:42:00
|
|
stålis |
Avkriminalisering det minst onda av två onda alternativ. Visst får avkriminalisering dåliga effekter, men inte lika dåliga som förbud för samhället i stort och den som testar eller missbrukar knark.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-18 21:54:00
|
|
Stefan_B |
Jag har hört tillräckligt många historier om människor vars liv slagits i spillror av just droger och inget annat för att veta att ditt resonemang knappast är vattentätt. Du sätter fingret på en viktig punkt, utan tvekan, men jag anser att du utelämnar helheten och därför inte har tillräcklig grund för att motivera en legalisering av droger.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-28 05:52:00
|
|
sphincter |
Lat forbudet vara kvar. Det var ju just med hjalp av forbud som vi fick bort all prostitution fran Sverige.
|
| |