Inlägg #1: Postat: 2005-02-15 23:19:00
|
Calle Z |
Redliner. Förklara då för mig vad den svenska våldtäktskulturen är? Var det ironi eller menar du allvar?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-15 23:33:00
|
Redliner |
Nej, alltså, i hela mitt liv har jag fått höra att jag som invandrare kommer från en våldtäktskultur. "Kvinnohat", "machoideal", "förvriden kvinnosyn", "patriarkala kulturer", "hedersvåld" med mera, med mera. Jag menar att vi kanske borde diskutera den svenska kulturen också. Så kanske vi till slut förstår att det handlar om ett manlighetsproblem och inte ett invandrarproblem.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-15 23:34:00
|
Sunny |
Redliner
Det vore en bra början ja!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-15 23:41:00
|
Calle Z |
Det står dig och alla andra fritt att diskutera den svenska kulturen. Men du skrev den svenska våldtäktskulturen. Min fråga var då. Vad menar du med dessa orden?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-15 23:41:00
|
Franklin |
Svar 2: Visst beror våldtäktskulturen på en unken manskultur som frodas hos vissa män. Tyvärr, för din del Redliner, verkar denna kultur vara betydligt mer utbredd bland invandrare. Att påstå detta är naturligtvis inte helt riskfritt, även att det är bevisat med kalla fakta. Frågan är då varför denna kultur är mer utbredd bland invandrarmän och speciellt då bland vissa etniska grupper? Varför ser tex många invandrarkillar på Svenska tjejer som horor?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-15 23:42:00
|
Franklin |
forts: En del av svaret på frågan kan ligga i att vi i Sverige inte diskuterar och ifrågasätter de olika kulturer som finns bland landets invandrargrupper. Det kan nämligen tolkas som rasism enligt vissa. Alltså sopar man problemet under mattan på traditionellt svenskt manér.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-15 23:44:00
|
Franklin |
Forts: Detta betyder nu inte att vi ska undvika den våldtäktskultur som finns bland ingrodda svenskar. Detta ska naturligtvis också upp till ytan. Det behöver diskuteras. Men ska locket av ska det av helt.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-02-15 23:46:00
|
Redliner |
Franklin, jag diskuterar inte med dig sedan du riktade en grov sexuell och föraktfull kommentar mot mig i en annan tråd. Du är VERKLIGEN en del av den kultur du påstår dig vara motståndare till. Du hade inte ens vett att be om ursäkt när jag lät dig förstå att jag tog riktigt illa vid mig. Du skrattade åt mig.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-02-15 23:48:00
|
Redliner |
Det är också intressant att se hur snabbt du ändrar tonläge när de misstänktas etnicitet byts ut. När medierna fokuserar på svenska män anklagade för våldtäkt går du i försvarsställning. När det gäller invandrare uttalar du dig återigen i svepande drag och gör dig själv till svensk martyr som säger sanningen. Du talar om en invandrarkultur som alla invandrare levde och tänkte likadant.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-02-15 23:52:00
|
Franklin |
Svar 8: Ska du nu börja med detta trams igen. Hur gammal är du Redliner? Tål du inte mothugg så borde du kanske inte hänga här. Dessutom kom jag inte ens i närheten av de tillmälen du kastade på mig. Du täckte mer eller mindre in alla negativa yttringar i ordlistan.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-02-15 23:52:00
|
Redliner |
Och om det nu är så sällsynt och politiskt inkorrekt att säga att alla invandrare är våldtäktsmän, varför hör jag det så ofta, i så fall? Du och Michael Ståhlberg babblar ju inte om annat. Faktum är att så fort det skapas ett forum för invandringsrelaterade frågor dyker det förr eller senare upp diskussioner om kvinnoförtryck och våldtäkter. Motsvarande gäller nog inte om svenskar.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-02-15 23:54:00
|
Redliner |
Du ljuger likt en våldtäktsanklagad hockeyspelare, Franklin. Och du gör det dåligt. Utvisning för dig...
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-02-15 23:54:00
|
Franklin |
Svar 9: Jag ändrar inget tonläge. Våldtäktsmän är svin oavsett om de är ingrodda svenskar eller invandrare. Och den unkna kultur som ligger bakom detta bör diskuteras. Men det betyder inte att jag tänker blunda för fakta bara för att vara de politiskt korrekta lill lags. Tål du inte detta är det ditt problem, inte mitt.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-02-15 23:58:00
|
Franklin |
Svar 11: Det där med invandrare och våldtäkter verkar vara en mycket öm punkt hos dig. Varför är det så Redliner? Ska vi diskutera våldtäktskulturen ska vi väl diskutera den fullt ut och inte blunda för de grupper som är i majoritet när det handlar om våldtäkter. Även om detta faktum tydligen retar upp dig. Men ibland gör sanningen ont.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-02-15 23:59:00
|
Redliner |
Du är lika rebellisk som en statsminister i skinnjacka, Franklin. Du har kränkt mig sexistiskt och rasistiskt och dessutom varit otrevlig i vartannat inlägg. Lägg ner all diskussion med mig. Fatta ett NEJ. Jag vill inte ha med dig att göra mer.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-02-16 00:00:00
|
Franklin |
Förklara gärna för mig, du som är invandrare, varför en överväldigande majoritet av alla våldtäkter begås av invandrare. Varför är det så, och hur ska vi kunna göra något åt sakenom vi inte får diskutera ämnet? Eller ska vi tiga ihjäl problemet kanske?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2005-02-16 00:02:00
|
Redliner |
NEJ, Franklin. Jag sa NEJ.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2005-02-16 00:02:00
|
Franklin |
Svar 15: Puss i ljumsken din spjuver.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2005-02-16 00:04:00
|
Redliner |
Du är det vidrigaste jag stött på i hela mitt liv. Du ÄR den svenska våldtäktskulturen. Du ÄR den svenska smygrasismens ansikte.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2005-02-16 00:05:00
|
Franklin |
Svar 19: HAHAHAHAHAH, du är verkligen rolig. Jag börjar nästan gilla dig!
|
|