Ursäkta, men jag är så fruktansvärt upprörd

Den här tråden diskuterar artikeln Ursäkta, men jag är så fruktansvärt upprörd.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-02-16 23:44:00
Mysan
Jepp det är synd om de män som sköter sig! Fy fan vad bra artikel.När man läser Susan Fauldis bok ;Ställd om hur hon intervjuar 6000 amerikanska män så kommer hon fram till att det är synd om männen.Kanske dags att skicka alla män i terapi? Införa psykologi redan på mellanstadiet eller lågstadiet?En gån g sa en man till mig att våldsverkaren vet exakt vilka han ska ta som offer.Gäller det även ang sexbrott ?
Inlägg #2: Postat: 2005-02-16 23:54:00
Lady Ziggy
Tack Johan! Det är precis så jag menar! Men som på tjej stöter man på hårdare motstånd här. Precis som där ute i den riktiga världen. Jag önskar att några av mina jämställda killkompisar kunde skriva här, men till och med de tycker att sourze blivit för hårt och gubbigt.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-16 23:59:00
Shakti
Jag hörde den där intervjun på P1. Ibland undrar man ju hur världen kan vara så full av skit när alla är så himla vettiga, respektabla och slipade hela tiden. Så kommer någon som herr Malm, omedveten om vad som är politiskt korrekt just nu, och bara lämnar ut sin och sin rörelses stinkande attityd i ett par meningar. Fascinerande.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-17 08:16:00
Anna Drangel
Bra skrivet Johan! Måste nästan lyssna på det där radioprogrammet. Det låter nästan overkligt...
Inlägg #5: Postat: 2005-02-17 10:16:00
Jan E
Men Johan, det fattar du väl att en kvinna inte bara kan hänga med upp på rummet så där hursomhelst och dessutom ha fräckheten att vara både sexig och berusad! Hur kan hon tro att pojkarna ska kunna bärga sig när det börjar spänna där nere? Stackarna kunde inte freda sig, de var försatta i en fruktansvärd knipa helt enkelt. De var offer för en kvinnas hänsynslöshet. Det var detta idrottsledaren försökte säga!
Inlägg #6: Postat: 2005-02-17 11:39:00
NisseO
Att en anmälan inte betyder att en våldtäkt ägt rum, har tydligen inte gått upp för dig. Att det är skillnad på att inte minnas och att ha varit medvetslös, är tydligen inte heller klart. Det framgår tydligt hur upprörd du är genom att du inte klarar av att föra resonemang utifrån fakta och inte utifrån behändiga könsfördomar.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-17 13:40:00
Jörgen G
"Dessa hockeyspelare som uppenbarligen haft sex med kvinnan trots att hon inte varit vid medvetande ska ha psykisk vård."

Uppenbarligen? Hur vet du att hon var medvetslös?
Inlägg #8: Postat: 2005-02-17 13:51:00
Thomas L. Aabo
Du utgår ifrån att hon var medvetslös. Men hon hade en blackout. Det är stor skillnad. Man behöver inte vara medevetslös för det, utan kan agera så att folk inte fattar hur berusad man är.
Inlägg #9: Postat: 2005-02-17 14:19:00
Fowler
Tack Johan W för att du tar upp kärnan i problemet. Det här fallet har verkligen visat vilka unkna värderingar och attityder som frodas i Sverige och som legitimerar våldtäkter oavsett om detta var det eller inte.
Inlägg #10: Postat: 2005-02-17 14:20:00
Marcus
Du måste dra gränsen mellan individer och grupper.... lägg ner det där förbaskade tjataet om Patriarkat... det blir bara löjligt... om några individer gör dig upprörd gå på dom. Men lägg ner tjatet om Partriarkatet för det är bara skit....
Inlägg #11: Postat: 2005-02-17 16:39:00
Bob X
Trist att alla manliga "indignationsartiklar" är så trista och förutsägbara i sin iver att uppfinna en "manlig" feministisk retorik. Bara den klatschiga inledningen men "..ännu en våldtäckt.." låter en veta att man står i tur för en riktigt sur moralkaka. Det här jävla offertänkandet riskerar i längden bli mer förödande än en hel brigad talibaner när det kommer till samexistensen mellan könen i Sverige. Trist.
Inlägg #12: Postat: 2005-02-17 17:28:00
Franklin
Håller med dig i stort. Visst är dessa åsikter förnedrande för oss män också. Men jag tror inte att beteendet är typiskt manligt eller att det beror på en manlig kultur. Jag tror det handlar om människor med för stort ego och med en sned syn på sina medmänniskor. Men också om makt. Att sedan män är överrepresenterade när det gäller våldtäkter beror nog främst på naturens lagar. Vi är större, starkare och är utformade så att vi själva är lite svårare att våldta.
Inlägg #13: Postat: 2005-02-17 17:35:00
Biff
Tror inte det är någon som anser att kvinnor som följer med män hem får skylla sig själva om de blir våldtagna. Däremot finns det de som anser att kvinnor som följer med män hem och har sex får skylla sig själva om de ångrar sig eller har ont dagen efter. Om hockeyspelarna verkligen våldtog kvinnan, står jag på kvinnans sida. Problemet är att det är svårt att bevisa en våldtäkt, och att alltför många anser att det BORDE vara en våldtäkt även fast det enligt lagen inte var det.
Inlägg #14: Postat: 2005-02-17 18:54:00
Mysan
Hörde senast i helgen.En man tog hem en brud.Det första hon gjorde vara att slänga av sig kläderna och gå in i sovrummet.Han tackade nej och hon gick hem.En annan gång står en man på dansgolvet .En tjej kommer fram dansar, tar av honom nästan alla kläderna sen försvinner hon.Hur skulle det tolkas i lagen om dessa tjejer skulel sätta dit killarna för falsk våldtäkt?
Inlägg #15: Postat: 2005-02-17 19:42:00
pUs
Redan i första meningen utgår du helt raskt ifrån att en våldtäkt har ägt rum. Sorry, men jag läste inte ens klart resten efter att ha sett det.
Inlägg #16: Postat: 2005-02-17 23:25:00
peppesson
Vilken planet är du ifrån? Eller kanske du är uppvuxen i medeltida Afganistan? För där kan jag tänka mig att kvinnor stenades till döds så fort en man anglagade henne för något "skamligt". Så beter du dig....."Dessa hockeyspelare som uppenbarligen haft sex med kvinnan trots att hon inte varit vid medvetande ska ha psykisk vård."

Asså...du använder ordet uppenbarligen??? Hur kan det vara uppenbart för dig? var du där....såg du det på film?
Inlägg #17: Postat: 2005-02-19 11:49:00
Porthos K
Ingen våldtäkt har kommit i dagen, bara en innehållslös debatt. Inga hockeyspelare har haft sex med en medvetslös tjej, men det har minsan skrivits och tycks mycket om det i alla fall. Du är fruktansvärt upprörd över en potentiell händelse.
Inlägg #18: Postat: 2005-02-19 11:52:00
SuzyLee
Tack för att du tar upp KÄRNAN i problemet, tack för en vettig, sann åsikt, tack för att du är FÖRBANNAD.
Inlägg #19: Postat: 2005-02-20 21:47:00
badanaken
men om kvinnan var medvetslös som du säger. hur kan hon då komma ihåg vad som hände kvällen innan. du har aldrig tänkt på att hon kanske vaknade upp med en ångest över att hon haft sex och i försvarsställkning anklagade dom. jag säger inte att det är så utan att dert finns faktiskt en chans till att de är oskyldiga. för psykvård för folk som utövar gruppsex?
Inlägg #20: Postat: 2005-02-21 22:08:00
Calle Z
Det skall bli intressant att se om du blir lika upprörd över att en spelare i allsvenskan Kalmar FF har gjort en 13-åring gravid? Ett 13-årigt barn! Nu försvarar jag inte på något vis vad hockeyspelarna har gjort. Men som sagt det skall bli intressant att se medias och Sourze skribenternas upprördhet över denna pedofils förehavande!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...