Gangbang - en dyrköpt historia

Den här tråden diskuterar artikeln Gangbang - en dyrköpt historia.
Inlägg #1: Postat: 2005-02-14 12:17:00
tomster
Har du läst Billys artikel? Den handlade väl om att MEDIA inte skulle göra livet surt för killarna, främst eftersom de faktiskt aldrig delgivits misstanke. Varför las utredningen ner? En manlig konspiration? Brott kunde inte styrkas, det kunde alltså inte avgöras huruvida någon våldtäkt ägt rum överhuvudtaget. Och eftersom varken du eller jag vet vad som hände i rummet det du läst i tidningarna är tredjehandsuppgifter från poliser,
Inlägg #2: Postat: 2005-02-14 13:54:00
Nähädu
Du besvarar dina frågeställningar själv, Anna. Kanske är det dags att äntligen vakna upp ur törnrosasömnen och inse att även kvinnor kan vara kåta och villiga? Oh, hemska tanke. Hon kanske insisterade på att ha sex i 8 timmar? Vad vet vi? Hon kanske tyckte att killarna var hopplöst usla i sängen? Jag har ingen aning, har du?
Inlägg #3: Postat: 2005-02-14 13:54:00
Nähädu
forts.

Det är inte precis någon rosenskimrande drömvärld därute. Det finns svin till killar som tar alla chanser att få en brud i säng. Det finns brudar som inte gör annat än planerar hur de ska lyckas erövra ännu en kändis. Varför göra såna drägg till offer? Det enda vi vet är att en sexakt spårade ur med bara förlorare som följd. Det enda vi kan lära oss, kvinnor och män, är att använda något annat än reptilhjärnan när vi fattar beslut om vart vi ska gå efter att krogen stängt.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-14 15:21:00
NisseO
Du är som vanligt ute och vimsar och ser bara ena sidan av saken när du skriver: "Hur fan ska man bevisa en våldtäkt om ord står mot ord och en kvinna inte tas på allvar för att hon är berusad? Kan någon förklara det för mig." Hur ska falskt anklagade män någonsin bli fria från anklagelsen? Särskilt när du och andra feminister envisas med att betrakta en anmälan som en konstaterad våldtäkt.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-14 15:53:00
Mysan
Vad hände ? Har normala killar/Män gangbang med kvinnor? Stadgade män går de till horor?
Inlägg #6: Postat: 2005-02-14 15:55:00
Inger Olsson
Några större livserfarenheter verkar du inte ha då du skriver: "Vad som exakt hände för att åstadkomma dessa smärtor i underlivet vet vi inte..." Och så spekulerar du som vanligt och UTGÅR från kvinnan ÄR ett offer och att sex INTE kan göra ont...
Inlägg #7: Postat: 2005-02-14 20:24:00
Unto S
Bra text Anna. Vad jag tror så har många starka killar ett stort sjukligt behov av att förnedra kvinnor. Ishockey är en sport som går ut på att förnedra motståndaren genom fula tacklingar, slagsmål mm. Dessa tre svenska ishockeyspelare måste ha något av detta förnedringsbehov, annars hade de inte uppfört sig så mot denna kvinna.
Laddar...