Inlägg #41: Postat: 2005-02-14 10:46:00
|
Unto S |
”Jag tomster försvarat Micke Ståhlbergs rätt att uttrycka sina åsikter OCH ifrågasatt saker som sagts om honom i kommentarerna det mesta rena påhitt från människor som bara ögnat igenom artiklarna han skrivit, bland annat från Unto, har fått etiketten: USA-vän, abortmotståndare, invandringsmotståndare etc …” Ja du, tomster, ställ frågan till Ståhlmannen själv. USA-vän, abortmotståndare, invandringsmotståndare är inga etiketter från mig, det är Ståhlmannens egna åsikter! Fråga honom!
|
|
Inlägg #42: Postat: 2005-02-14 10:49:00
|
Unto S |
Under de två åren som jag har skrivit här på Sourze har jag blivit hatat på grund av den enkla anledningen att jag är mot Irak-kriget och mot USA-imperialismen, för invandrarna, för fria aborter, mot dödstraff, mot hårdare fängelsedomar, mot prostitution, för feminism, etc. Och hatet går väldigt ”intelligent” till, från Nartins ”åsna” till Mikes ”sugit kommunistdiktatorers kukar” etc.
|
|
Inlägg #43: Postat: 2005-02-14 11:25:00
|
Nartin |
Untos tankekedja är ju briljant. Han räknar upp sina åsikter. Han hävdar att han angrips för dessa åsikter. Det han missar att nämna är att han tillskriver sina motdebattanter SAMTLIGA ÅSIKTER som han sjäölv inte bär. Och han begriper inte att det ärt därför han är så gudomligt hatad på den här sajten.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2005-02-14 11:27:00
|
Nartin |
Jag och många med mig har försökt i åratal att förkastliga i denna debatteknik. Vi försöker visa att Unto är oseriös och fabulerar ihop lögner om sina motståndare. M;en det verkar rinna av honom likt vatten på en gås. Han saknar nämligen helt självvinsikten att han kanske uppfattas som en fruktansvärt obehaglig person, inte på grund av sina åsikter, utan på sina fördomar gentemot andra människor.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2005-02-14 11:30:00
|
Nartin |
Jag har nu vid cirka 5 tillfällen bett Unto visa på exempel pååatt jag är invandringsmotståndare, abortmotståndare etc. Unto slingar sig då och gör en av följande saker: 1. skriver nåt helt ovidkommande om en helt annan person. 2. skriver he-he och hävdar att han ägnar sig åt "satir", eller 3. lämnar tråden, eller 4. Drar upp gamla citat där jag kallat honom för saker som jag fortfarande står för, typ åsna Det skall bli intressant att se vilken strategi det blir härnäst.
|
|
Inlägg #46: Postat: 2005-02-14 11:33:00
|
Nartin |
Unto borde för övrigt läsa denna tråd en gång till. Och försöka ta till sig de omdömen som görs om hans "debatteknik". Han tror nämligen att han är en dissident som står för det enda sanna i en ond värld, medan han i själva verket endast förtjänar rent och skärt förakt för sin "guilt by association" -stil, som måste vara den absolut mest lumpna tricket att begagna sig av.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2005-02-14 11:36:00
|
Nartin |
En annan favoritsyssla som Unto ägnar sig åt är konspirationstorier. Han skriver förvirrade, undermåliga och hatiska artiklar utan minsta ansats till analys eller eftertanke, och så skyller han sina låga betyg på en konspiration.
|
|
Inlägg #48: Postat: 2005-02-14 11:38:00
|
Nartin |
Unto är kanske är fundersam varför hans artikelserie i cirka 70 delar som gick ut på att han godtyckligt klippte och klistrade ihop sourzekommentarer, med tillägg som "Kommentar från avgrunden" och "kommentar från demokratin" fick så låga betyg. Jag är däremot inte så förvånad.
|
|
Inlägg #49: Postat: 2005-02-14 11:41:00
|
Nartin |
Och Mia Sjögren - jag vet inte hur länge du hängt här, men det verkar inte vara så länge eftersom du finner unto vara "skön". Vänta till den dag du uttrycker en åsikt som inte stämmer med Untos, då blir du varse hur "skönt" det är att plötsligt få hela paketet krigshetsare, abortmotståndare, rasist, kvinnohatare, prostitutionsivrare slängt i ansiktet. För det är detta som Unto ägnar sig åt. Det är inte "skönt" alls, det är vidrigt, från en riktigt vidrig människa.
|
|
Inlägg #50: Postat: 2005-02-14 11:57:00
|
Nartin |
Untos debut här på Sourze, gjorde han under namnet "viktor". Han anklagade alla som inte stödde Reclaimrörelsen att vara Pro-Bush-krigshetsare. Från början trodde man att han var nåt slags pubertetsfjunigt troll, men 2 år av Untos unkna vridningar av verkligheten och lögner om sina motståndare visar att detta är en människa som faktiskt TROR på det han skriver - en djupt förvirrad individ med andra ord.
|
|
Inlägg #51: Postat: 2005-02-14 12:00:00
|
Unto S |
Nartin, om vi skulle ta det från början. Jag reagerade på betygssättningen och skrev om min erfarenhet från 2 års skrivande. Med dina kommentarer försöker du vilseleda från ämnet. Jag ställer helt enkelt frågan. Stämmer mina erfarenheter med verkligheten, eller du kanske inte läser andras alster? Men i alla fall när jag skriver dyker du upp med det samma tillsammans med Thomas Laurits och AmerikaMike. Och du vet bäst själv vilka ord ni använder om mig, och alltid utanför sakens natur.
|
|
Inlägg #52: Postat: 2005-02-14 12:02:00
|
Unto S |
Hatarskaran växer, nu senast med tomster, kan orsaken vara att när en invandrare ger kritiska synpunkter mot SK Sourze Korrekt folket så ska hon/han klubbas ner med alla medel, håll käften invandrare, det har många invandrare fått känna, därför är det nästan inga kvar som skriver här. Så här lyder inledningen till den här diskussionen, koncentrera dig på det och eventuellt ge din syn.:
|
|
Inlägg #53: Postat: 2005-02-14 12:03:00
|
Unto S |
”Lite om betygssättarna! Emmas artikel har fått 1,9 stjärnor och Malins 4,2. Det berättar ganska mycket om läsarnas politiska tillhörighet. Efter två års skrivande här på Sourze gör jag följande betraktelse: Du får oerhört höga poäng om du skriver mot feminismen, för Irak-kriget och för USA-imperialismen, även när du skriver mot invandrarna, mot fria aborter, för dödstraff, för hårdare fängelsedomar, för prostitution, ja listan kan göras lång …”
|
|
Inlägg #54: Postat: 2005-02-14 12:04:00
|
Nartin |
Det skall bli intressant hur Unto reder ut svar 41. Det är ett ganska talande exempel på Unto "tänker". Tomster försvarar stålbergs yttrandefrihet. Unto kallar då tomster för abortmotståndare, krigshetsare etc. tomster påpekar detta. Unto svarar med att stålberg skall stå till svars för sina åsikter. och detta som en förklaring till att han just tillskrivit tomster åsikter som tomster inte har.
|
|
Inlägg #55: Postat: 2005-02-14 12:06:00
|
Nartin |
forst på svar 53: "De främsta företrädarna för dessa är Thomas Laurits, Nartin, AmerikaMike, Z Kalle, thomtommen, Ståhlmannen mm. ". bevisa nu att jag är de där sakerna du räknar upp.
|
|
Inlägg #56: Postat: 2005-02-14 12:11:00
|
Nartin |
jag har nämligen överhuvudtaget inte kommenterat ståhlbergs artiklar. Mig veterligen har det aldrig skrivits en artikel om abort på Sourze. Artiklar om irakkriget har jag heller inte debatterat. Artiklar om dödsstraff? nej, de är inte heller speciellt frekventa, och de har jag inte läst. Artiklar för prostitution? Har funnits. Dem har jag inte kommenterat.
|
|
Inlägg #57: Postat: 2005-02-14 12:12:00
|
Unto S |
Jag återge Nartins ”hot” mot mig: ”… lägg ner din förtalskampanj innan jag tamejfan polisanmäler dig för förtal. För det kan och tänker jag göra!” Och polisen kommer att svara: ”He-he!”
|
|
Inlägg #58: Postat: 2005-02-14 12:42:00
|
Thomas L. Aabo |
Unto är som vanligt oseriös och kör med guilt by association, Även på mig. Gång på gång har jag bett honom underbygga sin angrepp på mig men han har aldrig svarat seriöst.
|
|
Inlägg #59: Postat: 2005-02-14 12:44:00
|
Thomas L. Aabo |
Har är ocksåp en ärkerasist eftersom han gång på gång kört med "Pias land över bron". När han hoppat på mig.
|
|
Inlägg #60: Postat: 2005-02-14 12:46:00
|
Thomas L. Aabo |
Även jag har övervägt att stämma honom för förtal. och nej Unto, det finns ingen likhet mellan din situation och pastor Greens. Ingen!!!
|
|