Inlägg #21: Postat: 2005-02-11 23:27:00
|
PH |
När jag röstar på en artikel kollar jag inte på grammatiken eller stavningen. Jag kollar på hur bra man lagt fram sina åsikter, eller hur bra man "vunnit" över mig. Artiklar som uttrycker åsikter som jag har på ett bra sätt ger jag dom högt betyg. När det kommer artiklar som inte har samma åsikter som jag kollar jag på hur bra den övertygat mig.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2005-02-11 23:29:00
|
PH |
Unto, du undrar varför dina artiklar inte får några höga betyg. Kan det bero på att bilden man får av dig är att du konstant tuggar fradga och äter småbarn?
Jag tror du har mkt att vinna på om du blir mindre aggressiv och lägger fram sakliga argument.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2005-02-11 23:32:00
|
Jan E |
Mia: Du kan nog inte ana hur avslöjande dina kommentarer är.
Och bekräftande.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2005-02-11 23:33:00
|
Mia Sjögren |
?? Vad tusan menar du??
|
|
Inlägg #25: Postat: 2005-02-11 23:38:00
|
Mia Sjögren |
Jag har absolut inget att dölja, vad skulle det vara som jag "avslöjar" i det jag skriver?
|
|
Inlägg #26: Postat: 2005-02-12 14:03:00
|
tomster |
Du stämmer ju upp i idiotkören, Mia, det är vad du gör. Jag blir faktiskt lack på Unto och hans ruggigt vinklade syn på allt. Inser du, Mia, att jag på grund av att jag försvarat Micke Ståhlbergs rätt att uttrycka sina åsikter OCH ifrågasatt saker som sagts om honom i kommentarerna det mesta rena påhitt från människor som bara ögnat igenom artiklarna han skrivit, bland annat från Unto, har fått etiketten:
|
|
Inlägg #27: Postat: 2005-02-12 14:04:00
|
tomster |
USA-vän, abortmotståndare, invandringsmotståndare, rasist etc etc etc. Läs Nartins kommentarer här och öppna ögonen för vad Unto är, en skitsnackare av rang. Han har hävt ur sig så mycket skit utan att NÅGONSIN underbygga det med fakta, om personerna han kritiserar. Detta är ett vanligt sätt att förgöra sin motståndare, bara det att den inte funkar på oss med hjärnor, vilket säkert är ovant för Unto att behöva ha att göra med.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2005-02-12 14:06:00
|
tomster |
Unto påstår saker om Nartin här ovanför. Nartin uppmanar, väldigt argt eftersom han känner sig felaktigt utpekad som en person han inte är, Unto att visa var han ger uttryck för de åsikter som Unto hävdar att han har. Untos svar på det är: "Jag säger som pastor Green ... he-he!"
|
|
Inlägg #29: Postat: 2005-02-12 14:08:00
|
tomster |
Tycker du det är roligt Mia? Du skriver sen: "Själv tycker jag att Unto är en skön röst här och en motvikt till vad han kallar SK. Hu vad trist om alla tyckte lika.". Vad menar du med detta? Tycker du att det är att vara en skön röst att säga att folk tycker saker som de inte tycker, säga att de säger saker de inte sagt och att sen på uppmaning att presentera fakta bakom sitt skitsnack och smutskastande svara "He-he".
|
|
Inlägg #30: Postat: 2005-02-12 14:17:00
|
tomster |
Han hänvisar de låga betyg han får till att alla som läser här har "fel" eller har en norm som är SK, Sourze-korret. Han har alltså inte självdistansen att inse att det KAN ha att göra med att han framför sina åsikter på ett dåligt sätt, eller att han helt enkelt skriver dåligt eller att majoriteten av svenska folket inte är stalinister, eller vilken gren av kommunismen han nu bekänner sig till, vilken den än är så är den garanterat den RÄTTA.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2005-02-12 14:20:00
|
tomster |
Så, Mia, kan du motivera varför du tycker en smutskastande smitare han snackar mycket skit men har lite att komma med när man kräver fakta eller förtydliganden är en "skön" röst? Jag tycker den är oerhört oskön. Unto är den värsta sortens osköna person eftersom han anser att det farligaste som finns är ofiltrerade uttalanden. Sourze är ett helvete för honom, för ingen politbyrå har granskat det som sagts, folk kan uttala sig hur som helst, oavsett kontakter i partiet.
|
|
Inlägg #32: Postat: 2005-02-12 14:23:00
|
tomster |
Och VEM som helst kan uttala sig och gör det också. Även Unto. Jag ifrågasätter inte hans rätt att öppna käften, till skillnad från honom. Jag ifrågasätter det han säger och kräver förtydliganden. Som han aldrig levererar och inte heller den här gången. För detta kallas man amerikavän, abortmotståndare och annat trevligt. Svårt för honom att acceptera att man kan ogilla USA OCH kommunister.
|
|
Inlägg #33: Postat: 2005-02-12 14:23:00
|
tomster |
Men sån är jag. Jag är inte abortmotståndare heller, men jag kan nyansera idén, vilket Unto är helt oförmögen att göra.
|
|
Inlägg #34: Postat: 2005-02-12 18:33:00
|
Mia Sjögren |
Jag har inte sett att Unto tidigare uttalat sig på det anklagande sätt han gör i denna sträng. Däremot har jag sett andra otroligt onyanserade påhopp på t ex Shima och andra som på ett mycket vettigt sätt försökt debattera feminism. Det är mycket möjligt att jag missat debatter, men av tonen i bl a Shimas kommentarer tycker jag inte att ovanstående är så himla blodigt.
|
|
Inlägg #35: Postat: 2005-02-12 18:35:00
|
Mia Sjögren |
Jag tycker dessutom att en del verkar ha svårt att ta något sådant här när det riktas mot personerna själva, trots att de kan rikta vad som helst mot andra. Rätta mig om jag har fel...
|
|
Inlägg #36: Postat: 2005-02-12 18:37:00
|
Mia Sjögren |
Jag undrar fortfarande vad Jan E menade, för han är väl inte du, tomster??
|
|
Inlägg #37: Postat: 2005-02-13 00:45:00
|
Jan E |
För helvete Mia! Om man kan stötta en sån skräpartikel som Emmas, utan minsta konstruktiv ansats, så har man avslöjat sig. Konstigare än så är det inte.
|
|
Inlägg #38: Postat: 2005-02-13 19:14:00
|
Nartin |
Jan E, Jan E. du är mest intressant när du river i lite. go go!
|
|
Inlägg #39: Postat: 2005-02-13 21:41:00
|
Nartin |
tomster #10. deal.
|
|
Inlägg #40: Postat: 2005-02-14 09:43:00
|
Jan E |
Hm, tycker nog att jag river i rätt ofta. Dock inget självändamål för mig.
|
|