Svar om fega journalister

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-02-09 15:11:00
tomster
Nedan är en EXAKT kopia av vad jag skrev tidigare.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-09 15:13:00
tomster
Redliner, jag blir fan lack. Är du dum eller vad är det frågan om? Jag vill att du medelst citationstecken här och nu klistrar in den del av texten där stålis skriver att invandringen i Sverige är en aidsepidemi. Jag tycker stålis har FEL i att just vissa kulturer inte kan fungera med andra, det tror jag inte på. Men att det finns problem med invandringen och segregationen är inte bullshit. Men VAR säger stålis detta med aidsepidemin?
Inlägg #3: Postat: 2005-02-09 15:16:00
tomster
Av detta drog du slutsatsen att folk kallade dig dum. Kanske kallade nån annan dig dum, jag ställde en ärlig fråga. Du hävde mest ur dig okvädningsord om hur kränkt du blir av att stålis vill begränsa invandringen och tycker den har orsakat hög brottslighet. Jag har svårt att känna empati för dig. Om du nu tycker att Micke har fel, säg det och säg varför. Vad tillför du diskussionen genom att känna dig kränkt? Jag har skrivit artiklar här som har fått folk att önska livet ur mig.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-09 15:17:00
tomster
Ser du mig gnälla om det? Nä, för jag tycker helt enkelt de har fel och frågar varför de vill att jag ska dö. Men du känner dig kränkt och hotad utan att stålis ens vill upprätta läger eller skjuta invandrare eller någonting. Om du vill vara en stor människa nu så svarar du på min sakliga fråga ovan, nämligen VAR stålis säger att invandring aidsepidemi.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-09 22:54:00
Redliner
läs alla mina inlägg från början till slut och du skall upptäcka två saker. jag har redan besvarat de flesta av dina frågor, och mycket av det du påstår om mig är oförståeliga lögner. du säger att jag "skriker om svenskhat", att jag endast "känner mig kränkt"och att jag "häver ur mig okvädningsord". du kan inte bevisa något av detta för det stämmer inte. jag har ansträngt mig för att vara saklig och öppen. om det är någon som skriker och häver ur sig okvädningsord här så är det du.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-09 22:57:00
Redliner
jag räknar okvädningsorden som riktats mot mig i tiotal. om du vill kan jag lista alla här. då kanske du förstår vad jag snackar om. men det är ju sant, du skriver att du inte kan känna någon empati för mig. det förstår jag att du inte kan. det sägs att ett kännetecken för fascismen är oförmågan att förstå att människor som lever annorlunda eller ser annorlunda ut har samma känslor som en själv.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-09 23:05:00
Redliner
länge har michael ståhlberg varit sourze egen invandringskritiker. aldrig kritiserad, aldrig ifrågasatt. och ni andra svenskar trivs ganska bra med det. ni vill att han ska fortsätta att säga det ni alla tycker innerst inne, men inte vågar stå för själva. därför blir ni så upprörda när jag kritiserar hans främlingsfientliga agenda. ni lyfter fram ståhlberg som en kämpe för yttrandefriheten, men tål inte att han kritiseras. ni vill bara ha en öppen debatt så länge den kontrolleras av er själva...
Inlägg #8: Postat: 2005-02-10 00:33:00
tomster
Ill oblige.
Inlägg #9: Postat: 2005-02-10 00:38:00
tomster
Din första kommentar:
Inlägg #10: Postat: 2005-02-10 00:38:00
tomster
ta inte det här personligt, michael ståhlberg, men jag mår så fruktansvärt illa varje gång jag gör misstaget att läsa dina attacker mot invandringen och mot invandrarna. och det beror inte så mycket på dina åsikter, som visserligen är illa formulerade och saknar sans. det är din människosyn som luktar unket. michael, jag är ingen ekonomiska kalkyl, ingen "mongolisk invasion" och ingen "aidsepidemi". din oförmåga att betrakta mig som en människa omöjliggör en diskussion mellan oss. en etta.
Inlägg #11: Postat: 2005-02-10 00:40:00
tomster
Sammanfattning av kommentarerna från andra skribenter i samma tråd:
Inlägg #12: Postat: 2005-02-10 00:40:00
tomster
CalleZ skrev: "På vilket sätt saknar M.S´s artiklar sans? När har M.S någonsin gett uttryck för något som kan tolkas som en "unken" människosyn? Vad väntar du dig för svar när du skriver en sådan kommentar som du skrev här ovan?"
Inlägg #13: Postat: 2005-02-10 00:45:00
tomster
Frågorna som ställdes av stålis:
Vilket land kommer du ifrån?
Är den frågan ett exempel på unken människosyn?
Är mitt krav på öppenhet dig förhatligt?
Ge ett exempel på mina attacker på invandrarna.
Hur är det med de etniska motsättningarna bland invandrare?
Är den mindre hemsk än den mellan svenskar och invandrare?
Är Suat Cicek i Rosengård rasist eftersom han vill ha invandringsstopp?
Har han en unken människosyn?
Inlägg #14: Postat: 2005-02-10 00:45:00
tomster
Blev du illamående av hans artikel i Aftonbladet?
Blev du särskilt illamående för att jag är svensk?
Är du själv rasist och fördomsfull?
Och så en uppmaning från stålis till dig att vara utförlig och korrekt. Sen svarar stålis till CalleZ att hans självförtroende påverkas negativt av dina kommentarer och andras.
Inlägg #15: Postat: 2005-02-10 00:46:00
tomster
Ditt "svar":
Inlägg #16: Postat: 2005-02-10 00:50:00
tomster
Först ett utlägg om att du mår dåligt av att stålis skriver det han skriver, att han jämför dig med en aidsepidemi och att du kommer från ett land som är en amerikansk parodi på typ Irak. Du påstår igen att stålis jämför dig med en mongolisk invasion. Sen säger du att du värdesätter Suats åsikter eftersom han bor i Rosengård men inte stålis eftersom han förmodligen bor i ett svenskt välbärgat område.
Inlägg #17: Postat: 2005-02-10 00:51:00
tomster
Det enda konkreta svaret på någon fråga är sen detta: "du, däremot, har en negativ ton mot alla invandrare, alla främmande kulturer och all invandring." och att stålis är hemsk att lyssna på.
Inlägg #18: Postat: 2005-02-10 00:53:00
tomster
Stålis antar sedan en massa om vad du tycker och vad du vill säga, eftersom du säger väldigt lite. Sen säger du: "ni är ju fan korkade i skallen. vad gör ni själva för sverige? sitter ni på puben som arne anka och skryter om den svenska nationens överhöghet. patetiskt."
Inlägg #19: Postat: 2005-02-10 00:54:00
tomster
Sen konstaterar du att jag kallar dig dum, vilket jag alltså inte gjorde, jag frågade dig om du var det, eftersom stålis inte skrivit att invandringen är en aidsepidemi. Jag orkar inte läsa resten. Det här var den FÖRSTA tråden i den heta diskussionen i detta ämne.
Inlägg #20: Postat: 2005-02-10 00:56:00
tomster
Du svarade inte på CalleZs frågor om varför du ansåg att stålis artikel saknade sans, inte heller på varför du tyckte att han hade unken människosyn, inte på majoriteten av stålis frågor och inte på min fråga, som enkelt nog var "du påstår att stålis skrivit en sak, kan du peka ut det åt mig?". Jag tycker stålis medvetet försvårar en debatt genom att så fort folk är "dumma" eller inte hålla med honom sjunka ner till samma nivå och börja kalla dem namn.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...