|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-07 14:30:00
|
|
Mysan |
Psykiska sjukdomar är ett annat helvete som in¨gen talar om.Allra minst under barn och ton års perioden.Det samt alkoholmissbruk är nog det värsta man kan utsätta barn och anhöriga för.LÄs Katerina Janouch bok Anhörig.Man mår illa när man läser .Det är så hemskt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-07 15:51:00
|
|
Malin Michea |
Fint att läsa om föräldrar som sätter sina barns trygghet i främsta rummet, som motvikt till allt elände. Det beslutet kommer ni förhoppningsvis alltid att vara stolta över!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-08 10:02:00
|
|
dream_brother |
Hej Angus, och tack för en bra text.
Jag vill bara kommentera en sak, tror du verkligen att det är alkoholen i sig som är problemet? Alltså, jag vet förstås inte ett dyft om vad du varit med om, men jag måste ändå säga att din syn känns en aning snäv. Världen vore en bättre plats utan alkohol, som om det var själva alkoholen som är problemet.
Jag tycker det är skitbra att du försöker vara en bra förälder, det försöker jag också vara.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-08 10:04:00
|
|
Sandra G |
Även fast jag har tråkiga erfarenheter av alkohol, pappa alkis, så är jag tveksam till det ni gör. Varför gå till ytterligheter? Ni talat ju bokstavligen om för era barn att alkohol är farligt. Varför inte visa att det går att dricka i normala mängder? Ett glas rött till lördagsmiddagen t ex? Varför dessa ytterligheter? Barnen kommer i allafall att göra sina egna upptäckter, tro mig.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-08 13:17:00
|
|
tomster |
Urdumt. Att säga "världen skulle vara en bättre plats utan alkohol" är som att säga "världen skulle vara en bättre plats utan mord". Eller våldtäkt, stöld, mobbing, taskiga kommentarer, etc etc etc. Listan på oönskade saker kan göras lång, men vad ger det att konstatera att alkohol är problematiskt?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-09 00:38:00
|
|
Marcus |
BRA!!! den här arikeln förtjänar all framgång. Mycket bra att du så rakt på och ändå ödmjukt framför dessa åsikter!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-16 22:27:00
|
|
Porthos K |
Världen vore antagligen bättre utan alkohol, räknat på mänskligheten som helhet. Världen vore också mycket bättre om alla hade en akademisk utbildning, eller för den delen latade sig mindre. Min värld, å andra sidan, blir bättre av både alkohol och latande lite då och då, medans spekulerande i hur saker skulle vara utan brister är något jag klarar mig utan.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-13 12:31:00
|
|
Vinga |
Fan, vad bra gjort av er att välja bort alkoholen för era barns skull! Jag vet hur det är att spendera dagarna med att undra hur det egentligen står till med föräldrarnas alkoholkonsumtion. Vad är för mycket? Hur vet man om någon är alkoholist? Det är funderingar jag gärna besparar andra och jag hoppas verkligen att jag är lika stark som ni när jag får barn. Jag håller helt och hållet med om att världen skulle vara bättre utan alkohol.
|
| |