Svar om fega journalister

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2005-02-08 14:21:00
Franklin
Jan S: Snälla du, jag har inte anklagat Redliner för att stirra åt samma håll. Läser du vad jag skrivit ovan så står det "Man ska inte.../". Det är alltså riktat mot alla och en var. Klarar du av att se den distinktionen?
Inlägg #22: Postat: 2005-02-08 14:21:00
Franklin
Forts: Att du sedan kallar mig invandrarmotståndare får mig att häpna. Det visar att du inte ens orkat bry dig om vad jag skrivit tidigare. Istället har DU generaliserat och placerat mig i ett fack som jag inte tillhör. Något som blir ytterst pinsamt eftersom du anklagar mig för sådant som du själv gör. Men men, nu vet jag vad du går för.
Inlägg #23: Postat: 2005-02-08 14:27:00
Jan Schmidt
Nånå, man kan vränga ord eller man kan stå för vad man skrivit, det är ju upp till var och en. Men om jag ska tolka dig rätt är man alltså inte "invandringsmotståndare" om man vill "begränsa invandringen"? Nähä. Vad är man då då? "Invandringsförespråkare", kanske?
Inlägg #24: Postat: 2005-02-08 14:46:00
Franklin
Redliner: Du har kanske märkt att du inte är så populär här på Sourze. Anledningen till det är att du gång på gång visar upp precis de usla och ruttna sidor som du själv sitter och anklagar andra för att ha. Trots att jag aldrig i mitt liv hyst agg mot någon invandrare tvärt om kallar du mig rasist och antirasisthatare.
Inlägg #25: Postat: 2005-02-08 14:46:00
Franklin
Forts: Även att jag påpekat de fel som finns bland oss ”ursvenskar” och i det svenska systemet så blundar du för det och stirrar dig blind på det jag skrivit om enbart invandrare. Du generaliserar, kastar ur dig fördomar och rena lögner. Du är enfaldig och antiintellektuell.
Inlägg #26: Postat: 2005-02-08 14:47:00
Franklin
Forts: När det gäller uttrycket "våra invandrare" som får dig att tugga fradga så förmodar jag att du blir lika upprörd över de allmänt vedertagna begreppen som "våra studenter, våra pensionärer, våra läkare, våra ishockeyspelare, osv". Du håller på att göra bort dig Redliner, men fortsätt du med det. Jag tycker om ett gott skratt, och det får jag när jag läser dina inlägg.
Inlägg #27: Postat: 2005-02-08 14:56:00
Franklin
Svar 23: Fundera du på den nöten en stund.
Inlägg #28: Postat: 2005-02-08 15:01:00
Franklin
Hela denna tråd sätter på ett skrämmande sätt fokus på problematiken som flera varit inne på. I mitt första inlägg ovan skriver jag att det finns både rasism och fördomar bland oss svenskar, jag kallar dessutom våra myndigheter inkompetenta. Detta har dock ingen reagerat över. Inte ett enda hätskt inlägg om saken. För vi "vet" ju att det är sant, eller hur. Svenskar är fördomsfulla smygrasister. Eller?
Inlägg #29: Postat: 2005-02-08 15:04:00
Franklin
Forts: Men det jag skrev i följande inlägg tog hus i helvete och jag blev naturligtvis omgående klassad som rasist. Det visar så oerhört tydligt att man inte får påpeka den problematik som finns bland våra invandrare. Skrämmande och MYCKET talande anser jag. Det ska sopas under mattan, hållas käft. Men jag är ledsen Redliner och andra. Jag kommer aldrig att hålla truten!
Inlägg #30: Postat: 2005-02-08 15:10:00
tomster
Öh, jag vet inte, när jag läser Franklins inlägg ser inte jag samma sak som er. Han säger att det finns problem och ni säger att han är unken. Jan, Redliner, alla andra, finns det problem i de invandrartäta områdena i Sverige idag? Vad gör vi åt dem? Jag tror inte på att skapa ett homogent samhälle med en kultur, det är de som skapar problemen, på bägge sidor, dvs stålis och Anders på svenska och konservativa muslimer som exempel på den andra.
Inlägg #31: Postat: 2005-02-08 15:25:00
tomster
Anders vill inte lösa något för då tror han att han blir muslim. Hans motiv är obehagliga, han vill kasta ut folk. Stålis är inte så inskränkt att han är rasist, han tror bara att det leder till en oundviklig krock att ta in så mycket invandrare som vi gjort. Dessa problem tillskriver han skillnader i kultur, får jag för mig. Men problemen finns där, oavsett orsak, och våra politiker vill inte att nåt ska sägas om dem då visar de sin inkompetens.
Inlägg #32: Postat: 2005-02-08 15:27:00
tomster
En av många intressanta saker tycker jag är omskärelse som är lagligt i Sverige fortsättningsvis... på pojkar. Naturligtvis inte på flickor, det är ju barbariskt det är det. Men alla icke-medicinskt motiverade kirurgiska ingrepp måste givetvis förbjudas för personer som är under 18 år. Det spelar ingen roll att det är en del av deras religion, ett barn kan inte säga ifrån om att inte få delar av kuken avskuren och ska därför inte få utsättas för detta.
Inlägg #33: Postat: 2005-02-08 15:32:00
tomster
De flesta problemen har nog inte med någon specifik kultur att göra, men skillnaderna och oviljan bland parterna att närma sig varandra kulturellt ställer till värre problem. Förändring är något som betraktas som mycket farligt bland djupt troende människor, kristna OCH muslimer. Jag blir lika oroad av kristna grupper i Sverige som av muslimerna. Jag orkar inte elaborera mer här för ingen kommer läsa det, kanske orkar jag skriva en artikel.
Inlägg #34: Postat: 2005-02-08 19:28:00
Redliner
jag vet inte som jag är "populär" på sourze eller inte, franklin. men jag vet att jag har fått varmt och ärligt medhåll från 6-7 personer. hur många håller med dig? försök inte att mobba mig till tystnad. gång på gång dessa svenska mobbningsattacker. ingår det i er kultur?
Inlägg #35: Postat: 2005-02-08 19:34:00
Redliner
i ditt försvarstal anklagar du mig för allt du själv gör dig skyldig till. precis efter att jag skrivit att det finns hedersvåld i muslimska länder hävdar du att jag förnekar just detta. den aggressivitet, den elitism och den oförmåga att se annat än svart och vitt som du representerar är bara vulgär. du är tråkig, elak, kalla, hatiskt. du är värdelös på att debattera, värdelös på att lyssna. du svarar aldrig på frågor och du kommer med påståenden som du aldrig kan eller orkar belägga.
Inlägg #36: Postat: 2005-02-08 20:59:00
Franklin
Redliner: Puss i ljumsken din spjuver!
Inlägg #37: Postat: 2005-02-08 21:16:00
Jan Schmidt
Svar 30: Så vitt jag vet har jag inte kallat "Franklin" unken. Med utgångspunkt från vad han skrivit gjorde jag "misstaget" att räkna in honom bland de övriga invandringsmotståndarna här, vilket tydligen var en oerhörd förolämpning. Är man så känslig ska man kanske tänka sig för innan man skriver inlägg på Sourze...
Inlägg #38: Postat: 2005-02-08 21:50:00
Franklin
Jan S: Du skulle läsa dina egna inlägg utifrån andras perspektiv, det är verkligen roande. Återigen ger du mig ett epitet, nämligen det att jag skulle vara känslig. Att jag precis som du, och alla de invandrare du så godhjärtat försvarar, inte gillar att lögnaktigt och fördomsfullt bli placerad i ett fack tyder i mitt fall på att jag är oerhört känslig och kanske rent av borde lämna Sourze. Det är retorik på högsta nivå. Ja sööte tid o da som man säger i småland.
Inlägg #39: Postat: 2005-02-08 21:53:00
Redliner
svar 36: sofistikerat... bye bye...
Inlägg #40: Postat: 2005-02-09 08:36:00
Jan Schmidt
Svar 38: Du glömde att jag skällt dig för "fantasilös" också...
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...