Svar om fega journalister

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2005-02-06 20:44:00
Redliner
de megalomana svenskarna håller varandra om ryggen... det blir så maktfullkomligt att det också blir löjligt... ska gå och garva för mig själv en stund nu...
Inlägg #2: Postat: 2005-02-06 22:31:00
Franklin
Vilken otroligt polariserad debatt det är i denna fråga. Var finns ni mittenmänniskor med sans och reson? Personligen kan jag se att det finns problem på båda "sidor". Jag kan som ursvensk erkänna att många invandrare far illa av våra myndigheters inkompetens, pga smygrasism, fördomar och mycket mer.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-06 22:31:00
Franklin
Men samtidigt kan jag se att det finns en massa skit bland våra invandrare också. Hederskulturer, ovilja att anpassa sig, kriminalitet, rasism, kvinnoförtryck, osv. Problem som vi måste våga tala om för att kunna förändra läget. Återigen, var är ni som kan se komplexiteten och våga peka åt båda håll?
Inlägg #4: Postat: 2005-02-06 23:27:00
Redliner
man ska inte peka åt båda håll så mycket att man till slut börjar skela med ögonen och blir alldeles virrig i skallen. när alla är lika skitiga finns det ingen skit, franklin. håll isär olika saker och förstå att det är en väsentlig skillnad på strukturellt förtryck och problem bland små invandrargrupper.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-06 23:43:00
megaman
Det här var då en märklig reaktion på mitt inlägg.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-07 00:47:00
Sofia Hadjipetri
Redliner har en poäng där Franklin. Men också är det så att det du nämner: "Hederskulturer, ovilja att anpassa sig, kriminalitet, rasism, kvinnoförtryck" också finns i Sverige. Dessa är inte konstiga fenomen som bara existerar hos vissa "folkslag" och som man i Sverige är föskonad ifrån. Tyvärr är detta ett vanligt sätt att se på saken och skilja "oss" väst från "de andra" öst, muslimer.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-07 00:59:00
Redliner
sedan kan man förstås säga att hedersvåld, som helt klart förekommer i muslimska länder, ingår i ett strukturellt förtryck - nämligen kvinnoförtrycket. men låt oss då bekämpa detta som ett mansproblem och inte som ett "invandrarproblem". då kanske vi slipper holocaust-stämningen. börja med bättre lagstiftning som skyddar individens frihet till egna val omskärelse, slöja, giftermål och frihet från tvång!
Inlägg #8: Postat: 2005-02-07 17:15:00
Franklin
Svar 4: Man ska inte stirra åt samma håll heller som en halvblind och heldöv gammal häst. Då går det käpprätt åt helvete Redliner. Att vara vidsynt och försöka se och förstå helheten är min filosofi. Tycker för övrigt att det "lilla" problem vi har bland vår "lilla" grupp över 2 miljoner invandrare är ett minst lika stort problem som det strukturella problem du nämner.
Inlägg #9: Postat: 2005-02-07 17:29:00
Franklin
Svar 6: Visst finns vissa avarter av dessa problem även bland "ursvenskar". Problemet är att det är betydligt mer utbrett bland våra invandrare, och detta är inget du någonsin kan förneka. När tom invandrare själva går ut och erkänner saken och ser det som ett gigantiskt problem så måste vi som samhälle reagera.
Inlägg #10: Postat: 2005-02-07 17:30:00
Franklin
Forts: Såg dessutom en intervju med en muslimsk kvinna som spydde galla på det kvinnoförtryck som finns i våra invandrartäta områden. Men hon kommer aldrig att få något stöd och någon hjälp att ta sig ur denna situation eftersom du och dina gelikar envist hävdar att det inte finns något problem. Alltså kommer samhället att blunda. Fantastiskt bra eller hur?
Inlägg #11: Postat: 2005-02-07 17:51:00
Redliner
källor, sans och fakta är inte din starka sida, franklin. och alltså kan du omöjligen se helheten i någonting här i livet. du reagerar med hat och förvränger fakta på ett sätt som inte kan leda till något gott. nej, du får inte jobbet. du har inget att komma med i integrationsarbetet utom ditt irrationella hat... sjas
Inlägg #12: Postat: 2005-02-07 20:50:00
Jan Schmidt
Men Franklin, löser man de problemen genom att begränsa eller stoppa invandringen? För det är ju det som Ståhlbergs m fl argumentation går ut på d v s läs hans tidigare artiklar i ämnet!
Inlägg #13: Postat: 2005-02-07 22:02:00
Franklin
Redliner: Du vet inget om mig. Du vet inte hur gammal jag är, vad jag kommer ifrån eller var jag står politiskt. Du vet inte ens om jag är man eller kvinna. Men trots detta anser du dig veta vad som inte är min starka sida. Dessutom påstår du att jag reagerar med hat och förvränger fakta för att jag inte delar dina åsikter. Jag måste nog säga att ditt sätt att argumentera håller lägsta möjliga nivå.
Inlägg #14: Postat: 2005-02-07 22:07:00
Franklin
Jan: Jag tror att vi måste begränsa invandringen, i alla fall temporärt. Däremot anser jag inte att vi ska stoppa invandringen helt. De som behöver hjälp, och nu menar jag verkligen behöver hjälp, ska aldrig nekas beskydd. Aldrig någonsin. Men vi måste också våga öppna ögonen för de problem vi har och ta itu med dessa. Även när personer som Redliner ovan kastar skit i ansiktet på oss för att vi står upp för våra värderingar.
Inlägg #15: Postat: 2005-02-07 22:11:00
Franklin
Forts. Det handlar helt enkelt om att rädda skutan medan den fortfarande flyter, och jag upprepar mig gärna. När människor av invandrarbakgrund, boende i våra förorter, själva börjar tala om begränsad invandring och att detta är ett problem. Ja då måste vi agera. Vi kan inte fortsätta blunda pga en slags missriktad hänsyn. För övrigt tänker jag förvarna alla för Uppdrag Granskning nu i veckan. Det kommer att ge ganska många här en ordentlig tankeställare.
Inlägg #16: Postat: 2005-02-07 23:06:00
Redliner
när du inte belägger dina påståenden med fakta, till exempel att invandrare i massor skulle gå ut och kräva ett stopp för invandringen, då bedömer jag dig i stället efter ditt tonläge. vad vill du, franklin? hur vill du förändra samhället? jag läser ditt inlägg och känner att där finns två drivkrafter: alarm och hat. ditt förakt för invandrare och antirasister hör inte hemma i framtiden...
Inlägg #17: Postat: 2005-02-07 23:12:00
Redliner
hela ditt sätt att prata om invandrare döljer en unken tankevärld. du talar om "våra" invandrare, ungefär som man i de amerikanska sydstaterna talade om "våra niggrer". sedan säger du att när "våra" invandrare själva protesterar mot invandringen, då måste "vi" göra något. i din värld har alltså "ni" all makt och alla möjligheter att agera politiskt, medan "dom" bor ute i förorterna och bara får komma till tals när deras åsikter stämmer överens med "våra".
Inlägg #18: Postat: 2005-02-07 23:17:00
Redliner
och för övrigt skiter jag i vem du är. det är dina åsikter, och inte din person, som berör mig illa. och jag har inte kastat skit på någon. det är märkligt vad ni svenskar envisas med att trakassera mig. ni tål helt enkelt inte att höra andra röster än era egna i dessa främlingsfientliga tider. så titta du på uppdrag granskning och tro att du hör något nytt. rasistiska medier är jag uppvuxen med och har sett allt tusentals gånger förut.
Inlägg #19: Postat: 2005-02-08 09:41:00
Jan Schmidt
Svar 14 ff: Men Franklin, du gör ju exakt vad du anklagar Redliner för att göra: stirra åt samma håll som en halvblind och döv gammal häst! Ni invandringsmotståndare ser att det finns problem relaterade till invandrare. Ni utgår i från att dessa problem beror på invandrarna som personer eller invandringen som företeelse. Och ni bestämmer er för en lösning: Begränsa invandringen!
Inlägg #20: Postat: 2005-02-08 09:45:00
Jan Schmidt
Ända från det ögonblick ni upptäckte "problemet" har ni stirrat åt ett och samma håll, mot en fix och färdig lösning. Glatt blundande för att det kan finnas andra förklaringar och framför allt andra lösningar än dem ni framför. Så fantasilöst ni beter er!
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...