Fega journalister

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-02-02 12:00:00
Franklin
I helgen pratade jag med en polis som jobbar i centrala Sthlm, han sa att 90 av alla som han tvingas hantera varje helg är invandrare. När läste du om detta i tidningen sist? Våra politiker försöker dölja detta eftersom det är ett bevis på deras fatala misslyckande. Samtidigt skriker PK-folket för full hals när ämnet tas upp. Det kan ju, Gud bevars, resultera i att folk kräver svar, ansvar, och en lösning på invandrarfrågan. Men då är man ju rasist! Eller?
Inlägg #2: Postat: 2005-02-02 12:20:00
Sofia Hadjipetri
Franklin, tyvärr har jag själv för närvarande inga siffor att komma med gällande "invandrare" vs brottsstatistik, men det sägs ju att "invandrare" är överrepresenterade. Vem är "invandrare" enligt den statistiken när man mäter representation?
Inlägg #3: Postat: 2005-02-02 12:21:00
Sofia Hadjipetri
forts Subtila uttrycksformer finns det gott om. Ett annat sätt att markera att en "icke-svensk" varit i farten är att nämna att personen i fråga har utvisats. Saken är den, att de som är födda här av icke-svenska föräldrar och har svenskt medborgarskap är "svenskar". Dock, ska det alltid ändå nämnas på nåt sätt. Typ: "Ung man av serbiskt ursprung". Eller: "Hon kom hit från Marocko som ettåring".
Inlägg #4: Postat: 2005-02-02 12:26:00
Sofia Hadjipetri
forts Vill man ta upp de problem som existerar när det gäller att många ungdomar växer upp utan mening eller mål, i områden med hög arbetslöshet och där ungdomsverksamhet efter ungdomsverksamhet skärs ned... Det är en helt annan fråga. Vad som däremot sker i mediena är att "invandrare" måste urskiljas från "svenskarna" när negativ rapportering sker, dvs i brotssammanhang. Finns det några regler för hur man hanterar beskrivning av personer? Har du några tips på hur man ska göra?
Inlägg #5: Postat: 2005-02-02 13:01:00
Bärnson
Franklin: som blivande journalist tycker jag du ska använda dig av lite bättre källor än hörsägen från en enskild polisman. Visst är invandrare överrepresenterade i vissa former av brottslighet, men det är etniska svenskar också. Och om du tittar på ett etniskt rent område i landet sådana finns så är dessa inte på något sätt förskonade från brottslighet. Undrar vad det beror på...
Inlägg #6: Postat: 2005-02-02 15:49:00
Franklin
Sofia: Detta är så komiskt, jag debatterade för en tid sedan med en kille som tyckte att medierna var fega och aldrig vågade skriva rakt ut när invandrare låg bakom olika brott. Han tyckte alltså precis tvärt emot dig. Allt handlar om perspektiv, eller hur. Men hur ska man göra då? Ja enligt mig ska vi sluta hyckla, ljuga och dölja de problem som invandringen fört med sig. Vi måste börja kräva ansvar av politiker, osv.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-02 15:53:00
Franklin
Bärnsson: Enligt dig är alltså siffror från en verksam polis som dagligen och nästan varje helg jobbar i de centrala delarna av Sthlm enbart hörsägen! Visst, man ska helst ha tre av varandra oberoende källor, men det är knappast första gången jag hört liknande siffror från poliser. Men visst, varför ska vi lita på dem som dagligen är i kontakt med den kriminella världen, vad vet de? Det är ju bara hörsägen. Eller hur? Bra tänkt där Bärnsson!
Inlägg #8: Postat: 2005-02-02 16:00:00
Franklin
Låt oss för Guds skull skicka ut en politiskt tillsatt utredningsgrupp som friserar siffrorna för att skydda "partiet". Dom kan ju intervjua några utvalda som har de "rätta" åsikterna, typ någon lantortspolis. Och om resultatet inte skulle stämma med den politiska verklighetsbilden kan man ju alltid dölja rapporten, precis som med utredningen om friskolorna.
Inlägg #9: Postat: 2005-02-02 18:54:00
Redliner
ååååååhh, vad jag bara älskar alla dessa svenska martyrer! dessa politiskt inkorrekta, rebelliska medelklassmartyrer, som offrar sina liv för att avslöja invandrarmakten! det är ju vi invandrare som kontrollerar hela sverige, eller hur? från regering till näringsliv och medier. när svenskarna vill pysa ut sitt hat mot oss måste de använda "subtila metoder". jag har bara ett ord till dig, "franklin", och det är SKITSNACK.
Inlägg #10: Postat: 2005-02-02 18:56:00
Redliner
fascistiska metoder skulle jag kalla det. övermakten slår ner mot invandrarna för att avreagera sig och för att bevara sina privilegier i svåra tider. avskaffa adelns privilegier! avslöja rasismen inom medierna!
Inlägg #11: Postat: 2005-02-02 18:58:00
Redliner
ni rasister har vunnit många billiga poäng genom att använda feminismen som sköld. men vad jag inte förstår är varför inte de riktiga feministerna protesterar mot detta. feminismen år 2005 går i rasismens tecken, och det slutar antingen i ett nytt holocaust eller i att feminismen får sig en rejäl törn!
Inlägg #12: Postat: 2005-02-02 19:26:00
Franklin
Ja du Redliner, du har tydligen läst min text som fan läser bibeln. Att du sedan kallar mig rasist innebär egentligen att jag inte ens borde sänka mig till att svara, men jag kan inte låta bli.
Inlägg #13: Postat: 2005-02-02 19:27:00
Franklin
Det finns ett invandrarproblem, och det kan inte bortförklaras. Anledningarna är många och beror inte minst på vårt värdelösa politiska system som skapar otrygghet, utanförskap och livegenskap hos dom som kommer hit. Men också på att vi svenskar är dåliga på att öppna upp oss och våga låta våra invandrare komma in i samhället på allvar.
Inlägg #14: Postat: 2005-02-02 19:27:00
Franklin
Det är fel, trist och vi måste försöka ändra på saken. Detta vågar/får vi dock diskutera. Ofta gör media reportage om invandrare som inte släpps in på krogen, inte får jobben de sökt, osv. Hur människor som kommer hit behandlas av våra myndigheter nagelfars också av våra medier ganska ofta. Att prata om dessa frågor är nämligen helt okej.
Inlägg #15: Postat: 2005-02-02 19:30:00
Franklin
Men problemen beror också på våra invandrare. Hederskulturer, svenskhat, ovilja att anpassa sig, obildning, religiös fanatism, kriminalitet, osv. Dessa saker diskuteras sällan på djupet. Och om det görs skyller man alltid på det svenska samhället, men man vågar inte ärligt ta en debatt varför VISSA invandrargrupper är mer kriminella än andra. DÅ nämligen slår PK-maffian till. Och att inte säga detta rent ut är inget annat än total jävla feghet och ynkedom. Sedan får du ta det hur du vill.
Inlägg #16: Postat: 2005-02-02 19:32:00
Redliner
det där med att invandrare inte är "lönsamma" för samhället. tänk om jag som man skulle säga att kvinnor inte är lönsamma för världen? ta en titt runtomkring er. tv, dator, hus, telefon, vägar, vattenkranar - allt är skapat av män. tänk om jag skulle vara lika rutten och säga: "kvinnor bidrar inte med någonting förutom mobbning och barnaga. vi måste våga tala högt om detta." det är ju ren fascism ni håller på med. jag är invandrare och individ, ingen ekonomisk kalkyl.
Inlägg #17: Postat: 2005-02-02 19:35:00
Redliner
"Ofta gör media reportage om invandrare som inte släpps in på krogen, inte får jobben de sökt, osv." Detta stämmer inte. Jag har skrivit om detta, och jag kan garantera att svenska medier inte är intresserade av att diskutera strukturell rasism.
Inlägg #18: Postat: 2005-02-02 19:36:00
Redliner
du kan få läsa min b-uppsats om du vill...
Inlägg #19: Postat: 2005-02-02 22:10:00
Franklin
Jag vet inte vilka medier du nyttjar, men det var inte länge sedan jag såg ett nyhetsinslag om invandrare som portas på krogen. Och det var heller inte länge sedan Uppdrag Granskning tog upp problematiken angående invandrare som inte får jobb. Så nog tas dessa frågor upp av våra medier alltid.
Inlägg #20: Postat: 2005-02-02 22:11:00
Franklin
När det gäller åsikten att invandrare inte är lönsamma för samhället så är det inget jag nämnt i mina inlägg ovan. Så blanda inte in mig i det är du snäll.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...