Sverige - våldtäktslandet no1?

Den här tråden diskuterar artikeln Sverige - våldtäktslandet no1?.
Inlägg #1: Postat: 2005-02-01 01:33:00
Linda
Det är bra att ställa svenskarna mot väggen, för många vet inte själva att de tyst accepterar tokigheterna som försiggår i detta land. Vi är inte vana att ha egna åsikter och ta ansvar för våra medmänniskor för vi har alltid litat på att storebror staten gör vårat jobb, men vad händer när storebror inte längre klarar vår uppgift? När rättsväsendet blir en symbol för orättvisa? När dom som vi tror ska skydda oss, plötsligt vänder oss ryggen och istället försvarar våra plågoandar -brottslingarna.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-01 10:06:00
NisseO
En träffsäker iakttagelse av ett samhälle alltmer fixerat vid sex, brott och moralpanik. Vad jag inte riktig gillar är dina kommentarer om 13-åringen. Jag tycker att du borde veta bättre med dina erfarenheter. Männen blev INTE friade från våldtäkt med motiveringen att ingen våldtäkt ägt rum för att hon berusat sig själv, utan för att det inte kunde BEVISAS att något brott ägt rum. Några medvetna vittnen som inte blånekade fanns ju inte.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-01 12:00:00
Sofi
På tiden att Tomas Bodström avgår tycker jag....räcker inte att se fint ut och leva på skattepengar när man ej gör nåt bråttsvågen i Sverige .......men ansvarige ffallt är Göran Persson , den infantila, självgoda människa?.........knappast....
Inlägg #4: Postat: 2005-02-01 16:01:00
thomtom
Billy Butt.
Du har rätt i att det svenska rättsystemet snart kommer att bli bankrutt, förtroendemässigt. Än värre känns situationen att polis och åklagare slentrianmässigt lägger ned 90 procent av alla fall om våldtäkt.

När du däremot blandar in vårt agerande under andra världskriget, tycker jag du går åt fel håll. Vi hade ju då ett megamilitärt hot från tyskarna hängande över oss. Norrmännen kunde lättar föra gerillakrig i den omfattande fjällterrängen.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-01 16:46:00
anita markling
jag håller med dig fullständigt,man kan ju undra om dom som dömmer har ett finger med i spelet!!!!
Inlägg #6: Postat: 2005-02-01 18:42:00
Mysan
Var inte du också misstänkt för våldtäkt och satt inne för tio år sedan?
Inlägg #7: Postat: 2005-02-01 18:43:00
Mysan
För det första så sätt alla brudar i självförsvarskola .Sen är det väldigt sällan det sker utan att offret känner förövraren .
Inlägg #8: Postat: 2005-02-02 07:38:00
soonja
Jag blir inte bara upprörd, jag blir rädd också. Man får gå omkring och vara rädd, helst när man druckit lite, eftersom man aldrig vet var faran lurar. Och man vet tragiskt nog att skulle något hända så skulle man antagligen bli våldtagen i rätten också. Men hur ska man göra för att ändra det här? Jag har tänkt på det men jag förstår inte hur tusan man gör. Kan inte medias hemska artiklar ändra något, hur ska jag då kunna göra det?
Inlägg #9: Postat: 2005-02-02 14:49:00
Davido
Om det var förbjudet i lag och jämställt med våldtäckt att ha sex med någon som är berusad så skulle det aldrig bli något snack om huruvida någon var med på noterna eller inte eller att vederbörande får skylla sig själv eftersom hon drack. Sannolikt skulle antalet ångestfyllda morgonar efter fylleknull också minska.
Inlägg #10: Postat: 2005-02-02 17:28:00
Anders Klasson
Så rätt så Billy Butt.Men att "släppa
fegheten" är olika för olika personer.
Dom som normalt brukar "knyta
näven i fickan" måste lära sig att
öppna käften.Dom av oss som alltid
säger vad vi tycker Högt och Vilt
måste prata om det vi normalt inte
pratar om eller försöka se det vi inte
vill se.Den tredje gruppen som är
ideologiska föredömen kanske
måste lära sig att uppföra sig som
sådana,för det är bara dom som
kan genomföra ändringar.
Inlägg #11: Postat: 2005-02-02 21:36:00
Calle Z
Att du orkar bo kvar i Sverige? Finns det något bra med Sverige och svenskarna enligt dig? Du förpassar aldrig ett tillfälle att spy galla över Svenskarna! Du drar också alla Svenskarna över en kam. Om en infödd Svensk skulle ha skrivit som du gör, då skulle diverse obehagliga tillmälen ha haglat över honom/henne!
Inlägg #12: Postat: 2005-02-03 08:26:00
Trunkerad
Två fel som jag vill påpeka:

"två som friades av hovrätten i Motala med motiveringen att hon var berusad och inte visade motstånd."

Det var inte alls därför de friades. Det fanns inga bevis på att de som friades hade haft sexuellt umgänge med flickan.
Inlägg #13: Postat: 2005-02-06 15:41:00
Jonas Liljeström
Jag håller i princip med, men tycker det är lite ironiskt att just Billy Butt av alla människor ska uttala sig om en sådan sak - med tanke på vad han själv var insyltad i i början av 90-talet.
Laddar...