Statlig sexistisk lögnpropaganda

Den här tråden diskuterar artikeln Statlig sexistisk lögnpropaganda.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-01-31 12:10:00
Fowler
Jag hävdar att benägenhet att begå brott är strukturellt betingat, tycker mig få stöd av BRÅ:s statistik. Där ingår även våldsbrott, vore ju märkligt om inte det återspeglades i partnerrelaterade våldsbrott. Kvinnors brottslighet: Länk: bra.se
Mäns brottslighet: Länk: bra.se
Inlägg #22: Postat: 2005-02-01 12:01:00
Jan E
Apropå det utbredda och underskattade våldet utövat av kvinnor obs ironi: Åtta av tio barn som ringer till Bris om sexuella övergrepp och misshandel är flickor och mer än åtta av tio förövare är män. Den vanligaste förövaren, ca 25 procent, är barnets fader. Är fadern förövare kombineras dessutom oftast de sexuella övergreppen med fysiskt våld. Men detta är väl förstås feministiska dimridåer som syftar till att sprida manshat…
Inlägg #23: Postat: 2005-02-01 13:01:00
megaman
Beter man sig som ett svin får man räkna med att ens medmänniskor i stundens hetta tappar besinningen och värsta fall slår tillbaka. Man som kvinna. En käftsmäll/lavett är inte hela världen och det ger definetivt inga men för livet.
Inlägg #24: Postat: 2005-02-01 23:53:00
Inger Olsson
Det hävdas ju ofta att: "när argumenten tryter slår männen". Läser man kommentarer till bl a den här artikeln - och även till mina egna - så är det just feminister som saknar argument! Varför kan man undra? I alla dogmatiska läror ingår INGEN självkritik, ty då skulle ju den falla på eget grepp.
Inlägg #25: Postat: 2005-02-02 01:16:00
Mysan
Det verkar som bägge könen skyller ifrån sig på varandra.Det intressanta är ju attt egentligen skulle ju någon som slår och någon som blivit slagen skriva kommenterar istället.
Inlägg #26: Postat: 2005-02-02 10:14:00
Sofia Hadjipetri
Att som 15 eller 16 år gammal bli kramad och kysst mot sin vilja har, som någon i en annan kommentar också påpekat, lite att göra med det våld som alltför många kvinnor blir utsatta för i sina hem. Icke att förringa även dessa tonårshändelser som uttryckts, för de är visst kränkande. Men tänka sig utstå sådan behandling dag ut och dag in under flera års tid.
Inlägg #27: Postat: 2005-02-02 19:16:00
Sunny
Män står för det mesta grövre våldet i samhället. De drabbas oxå mest av det.Visst kan män våldtas.Av andra män. Det sker nog oftare än vad som anmäls. Som barn var jag utsatt för psykisk o fysisk
misshandel.Men som vuxen har jag "bara" blivit våldtagen 2 gånger. Trots att jag var bostadslös redan som 13 åring o borde varit ett lätt byte.Äldre killar i Mc gäng o långtradarchaffisar gav mig värme o mat.Aldrig att någon lyfte en hand emot mig.Ännu mindre antasta mig.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...