Statlig sexistisk lögnpropaganda

Den här tråden diskuterar artikeln Statlig sexistisk lögnpropaganda.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-01-26 23:18:00
Mysan
Känner killar vuxna män som tagit karategrepp påmig och tycker detär kul.Har hört talas om män som slagit sina x när man redan lärt känna dom.Vet män som tvingar sina fruar ligga med dom varje natt samt at vara gifta med dom fastän de inte vill själva.Vet killar is kolan som sparade slogs misshandlade utan att någon gjorde något. I dag när jag träffar män som tränar karate så drar jag öronen åt mig.
Inlägg #2: Postat: 2005-01-26 23:21:00
thomtom
Jag har också en känsla att feministerna gör allt för att framställa kvinnovåldet, så stort som möjligt. Det kan de vinna utrymme och större anslag på. Däremot diskuteras aldrig de kausala samband som kan utlösa våldsspiralerna. Om vi inte gör detta kan vi aldrig komma närmare problemets lösning.
Inlägg #3: Postat: 2005-01-27 00:10:00
Inger Olsson
Då jag själv har tagit upp samma problematik, så vad egentligen mer säga än att din artikel är både välskriven och genomtänkt.
Inlägg #4: Postat: 2005-01-27 00:17:00
Marcus
Kanon! Jag hade gärna gett dig en sexa för denna artikel men den fans inte med på skalan så det blev en femma... detta är nog något av det bästa jag har läst på sourze någonsin! Kanon! tack!
Inlägg #5: Postat: 2005-01-27 10:15:00
stålis
Feminism kvinnochauvinism.
En kvinnlig arbetskamrat tvingade in sin tunga i min mun, mot min vílja. Mådde illa psykiskt flera dar.
Populärkulturen romantiserar kvinnor som ger sina pojkvänner örfilar etc. Se min artikel "Att inte ta kvinnor på allvar.

Länk: sourze.se

Länk: tinyurl.com
Inlägg #6: Postat: 2005-01-27 10:35:00
Jan E
Varför har vi inga mansjourer för av kvinnor misshandlade män? Varje år ansöker cirka 6 600 personer om besöksförbud, hur många av dessa är män? Hur många män dör varje år p g a mansmisshandel, dvs där kvinnor står för våldet? Varför finns inte ”manstaxa” i taxinäringen?
Jämställdhetsivrare som Marcus och Ståhlberg kanske kan svara?
Inlägg #7: Postat: 2005-01-27 12:17:00
Chris.X
Kanonbra skrivet! Tyvärr finns det en hel del människor tok-feminister? som gör allt för att "bevisa" att män är onda och kvinnor offer. Punkt. Alla medel är tillåtna. Egentligen är det tragiskt att en sådan här kolumn ska behövas skrivas, och påpeka år 2004, att män OCH kvinnor är både offer och förövare.
Inlägg #8: Postat: 2005-01-27 12:29:00
JonathanJ
"Unik internationell studie: Dubbelt så många svenska kvinnor som män uppger att de slog först. Kvinnor använder våld mot sin partner i samma omfattning som männen. " Läs DNs debattsida.

Länk: dn.se
Inlägg #9: Postat: 2005-01-27 14:10:00
Friskytten
Mycket bra och saklig artikel i ett knepigt ämne där mycket fuskande har skett tidigare. Bravo!
Inlägg #10: Postat: 2005-01-27 14:36:00
Kruzze
Tack för en intressant och sakligt argumenterande artikel! Diskriminering, våld och sexuellt utnyttjande är lika hemskt oavsett vem som utövar det och vem som drabbas. Att mäns våld mot kvinnor fått sådan oehört stor uppmärksamhet jämfört med kvinnors våld mot män tror jag är en produkt av att vi lever i ett socialdemokratiskt samhälle. Där hyllas alltid den svages rätt och den starke förväntas kunna tåla i princip vad som helst.
Inlägg #11: Postat: 2005-01-27 18:57:00
Mysan
Måste säga att jag känner inga onda djälvulska kvinnor heller. Möjligtvis otrogna men inte som slåss.Men det är ungefär som att många män är trevliga innan sexet sen så blir de otrevliga och sticker.Det är ett annat förtryckt tyst våld suck up and suck som någon kille skrev här .
Inlägg #12: Postat: 2005-01-27 20:37:00
thomtom
Helt sant. Den som framstår som värst drabbad i media, vinner. Det betyder inte att man är värst drabbad i verkligheten. Media lever sitt eget liv "har sin egen dramaturgi". Mäns våld mot män är värst, sedan kommer ingenting, sedan kommer möjligen vissa mäns våld mot kvinnor.
Inlägg #13: Postat: 2005-01-28 11:35:00
Jan E
Jag är övertygad om att det finns tveksamheter i Slagen Dams rapport – alla projekt som leds av en fundamentalist som Eva Lundgren bör man vara skeptisk till. Men det jag reagerar mot är artikelförfattarens försök att relativisera; alla, kvinnor och män, är lika goda kålsupare vill han få oss att tro. Rapporter om våld mot kvinnor ska numera bemötas med ”kvinnor kan minsann också vara dumma och elaka”. Då blir det bara löjligt.
Inlägg #14: Postat: 2005-01-28 11:36:00
Jan E
En sak som slår mig är att det endast är män, med några få undantag, som kommenterar artikeln. Varför?
Inlägg #15: Postat: 2005-01-28 16:39:00
Jan E
Vore intressant att veta vad NisseO tycker om Piteupproret? Ett gäng enkelspåriga grabbar som missletts av feminister, eller?
Inlägg #16: Postat: 2005-01-28 18:01:00
Redliner
Jag har hört många ruggiga historier om mobbning. I ett fall begick offret till och med självmord. I nästan alla fall har de drivande och aggressiva mobbarna varit kvinnor. Har själv varit utsatt, och när det gått för långt har jag sagt ifrån på skarpen. I samma sekund stämplas jag som "aggressiv invandrare". Ingen man eller kvinna rår på en grupp kvinnor som mobbas. Det är helvetet på jorden.
Inlägg #17: Postat: 2005-01-29 01:16:00
Mysan
Känner en kvinna som blir misshandlad och våldtagen på nätterna.Vad gör man? Känner även män som misshandlat sitt x.Jag har börjat dra öronen åt mig med okända män.Jag skulle aldrig kunna försvara mig mot en man på 18o-190 centimeter.
Inlägg #18: Postat: 2005-01-30 12:36:00
Anna Drangel
Om ca tjugo kvinnor varje år dör av partnervåld så säger väl den siffran ganska mycket om hur det står till i samhället. Undersökningar i all ära som sedan visar att kvinnor också kan ge örfilar... men för en kvinna som erkänner att hon någon gång i sitt liv har gett en örfil, ex har jag själv gett en kille en örfil till kvinnor som systematiskt blir slagna av sina män är att jämföra två från varandra ganska långt stående fakta.
Inlägg #19: Postat: 2005-01-31 01:39:00
Jan E
Stackars Nilserik, jag förstår att den kränkning du blev utsatt för som 16-åring måste ha satt sina spår. Det var ruskigt att läsa om. Tänk, bli fasthållen och kramad mot sin vilja. Brr. Det är nog därför du inte har lust att svara på ens de enklaste frågor som ändå så tydligt visar att det trots allt är kvinnor som är mest utsatta för partnervåldet.
Inlägg #20: Postat: 2005-01-31 08:53:00
Bärnson
Var är de kvinnor som vanligtvis gillar att debattera manligt våld så frånvarande i denna kommentarslinje? Jag vill höra motargumenten. Det NisseO lyfter fram pekar ju på att det manliga våldet mot kvinnor INTE är strukturellt beetingat. Jag vill se en dabatt och inte bara medhåll...
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...