Inlägg #1: Postat: 2005-01-18 13:24:00
|
AlfVerner |
Det finns absolut ingen skillnad på Sharon och Hitler i sättet att tänka. Det är "det utvalda herrefolkets rätt", så sluta tacka RW. Hans insats är en piss i Nilen, en brandkårsutryckning som avklingat historiskt för länge länge sen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-01-18 22:04:00
|
Calle Z |
En skrämmande kommentar! Men det avslöjar din syn på somliga folkslag. Vad tusan har Sharons idag förda politik med vad som utspelade sig i Ungern under WW2 Att göra? Är det så illa, att du menar att pga Israels politik idag så skall vi förringa och kanske beklaga R.W insats för judarna i Ungern under WW2? Vi skall sluta tacka R.W enligt dig? Varför?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-01-18 22:12:00
|
Calle Z |
Med dina kommentarer ovan så kan man undra vilken skillnad det är i ditt tankesätt och Adolfs?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-01-18 23:58:00
|
Calle Z |
Var är alla rasismens bekämpare? De som är snara att tillskriva alla som nystar minsta lilla kritik mot Sveriges invandrarpolitik, titlar såsom rasist och nazist? Vissa folkslag är det tydligen fritt fram att hata? Som AlfVerner gör här ovan!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-01-18 23:58:00
|
Calle Z |
Var är alla rasismens bekämpare? De som är snara att tillskriva alla som nystar minsta lilla kritik mot Sveriges invandrarpolitik, titlar såsom rasist och nazist? Vissa folkslag är det tydligen fritt fram att hata? Som AlfVerner gör här ovan!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-01-18 23:59:00
|
Calle Z |
Upps!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-01-19 01:22:00
|
aendrezz |
Det Alf Verner säger är otroligt korkat och insiktslöst, tack Calle för att du orkar bemöta hans svulster.
och tack framförallt till Ninna.
/Kram
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-01-19 01:39:00
|
AlfVerner |
3. Skillnaden på mig och Sharon/Hitler är att jag ser människan och inte rasen eller den etniska tillhörigheten, ej heller accepterar jag "herrefolket" eller "Guds utvalda folk" som ett argument. Vad tror ni RW hade haft för uppfattning om de illegala bosättningarna, skövlade palestinska hem etc. Vad hade han tyckt om Sternligan och mordet på Bernadotte?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-01-19 01:47:00
|
AlfVerner |
4> Rasismens bekämpare? Det är för fan JAG som är det, liksom jag är den eviga dumhetens bekämpare, något jag har gemensamt med Raul Wallenberg. Ni har helt enkelt inte fattat ett djävla dugg av hans handling och smutsar bara ner hans minne.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-01-20 00:11:00
|
AlfVerner |
Varenda Israel eller Israelvän som stödjer Sharons politik ska hålla käften och fälla blicken när Raul Wallenbergs namn nämns. Ni är helt ovärdiga den humanism som kostade Raul Wallenberg livet. Den oförsonlighet som den Israeliska ockupationsmakten har visat i kraft av USA:s 51:a delstat har förvandlat området till världens ledande krishärd HELT UTAN HOPP.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-01-20 00:20:00
|
Calle Z |
Dumhetens bekämpare enligt egen utsago AlfVerner. Du ville ju att vi ska sluta tacka R.W och att hans insats var en piss i nilen. Vem smutsar ner hans minne? Var det R.W s humanism som kostade honom livet? Ett nackskott i ett fängelse i Sovjet var det väl snarare? Vad R.W hade haft för uppfattning om saker som sker idag, det vet varken du eller jag? Det är löja att skriva så.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-01-20 00:28:00
|
Calle Z |
Säg som det är istället! Att pga av Sharon´s politik idag så anser du att R.W räddade fel sorts människor i Ungern. Vänsterfolkets enögdhet när det gäller Israel - Palestina konflikten, den upphör aldrig att förvåna mig. Finns där en anledning att israelerna har röstat fram Sharon? Oslo avtalet, vem spräckte det? Det är lätt att sitta i sverige och ha åsikter. Men det får finnas gränser för ens enögdhet!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-01-20 00:50:00
|
Calle Z |
Javisst! Alla som inte tycker som dig, de skall hålla käften! Möjligtvis i ditt dröm samhälle? Tack och lov så är dessa stater på väg att förpassas till historiens sophög. Dessa stater där man skulle/skall hålla käften om man inte tyckte/tycker som det styrande partiet. Du får vänja dig med att bli bemött när man som du vräker av sig något så urbota korkat!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-01-20 08:13:00
|
AlfVerner |
12>Jag tror inte RW räddade "sorts människor", jag vill inbilla mig att RW aldrig skrev in sig i historien som rasist utan helt enkelt räddade alla han kunde "ur nazismens käftar". Det är ganska uppenbart var rasismen vilar. RW räddade människor...eller?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-01-20 08:17:00
|
AlfVerner |
...jag utgår också från att ni, om inte stöttade, så åtminstone förstod varför det byggdes en Berlinmur eftersom den nu är importerad till Palestina. Ändå ser jag antydningar till hyllningstal till att Berlinmuren revs! Ni är så helvetes inskränkta, ENÖGDA OCH HISTORIELÖSA och anpassar argumenten istället för att se helheten. Tragiskt och UTAN HOPP.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-01-20 08:22:00
|
AlfVerner |
"Hålla käften" ska kopplas samman med Raul Wallenberg för att undvika att ni smutskastar hans minne och minnet av alla dom som lever idag tack vare honom. Tyvärr har hans insats inte satt några politiska spår och lyft medvetenheten och förmågan till konfliktlösning.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2005-01-20 10:07:00
|
AlfVerner |
Det finns inget som helst hopp. Frågan är om blodet eller kulorna tar slut först. Jag tror att mellanösternkonfliktens oförsonlighet och fundamentalism är det största hotet mot hela jordens överlevnad och att Israel är närmast till att använda atomvapnet om så hela världen sprängs i bitar. Jag tror inte den ortodoxe juden och bosättaren på ockuperad mark har någon som helst annan uppfattning och att denna uppfattning har stöd hos "Gud".
|
|
Inlägg #18: Postat: 2005-01-20 23:38:00
|
Jan Schmidt |
Calle Z älskar att dyvla på sina "debatt"motståndare åsikter som de inte har och yttranden som de aldrig har fällt. Förmodligen i brist på konkreta argument. Men jag har börjat betrakta skäll från honom som ett slags hedersomnämnande. Det visar, om inte annat, att man är på rätt spår i sitt tänkande...
|
|
Inlägg #19: Postat: 2005-01-21 00:04:00
|
Calle Z |
Schmidt. Vilka åsikter har jag tillskrivit dumhetens bekämpare? Jag tycker att hans kommentarer talar för sig själva!
|
|
Inlägg #20: Postat: 2005-01-21 00:11:00
|
Calle Z |
Schmidt. Ett tillägg. Åsikter som dumhetens bekämpare inte själva har skrivit? Det är väl bäst att tillägga!
|
|