Billigt att skylla på Persson

Den här tråden diskuterar artikeln Billigt att skylla på Persson.
Inlägg #1: Postat: 2005-01-13 11:49:00
Anna Drangel
Vi har ingen Gud i Sverige att ösa vår ilska och frustration över. Vi har bara en Göran Persson. Men även om han får ta en massa skit nu, så visst kunde GP handlat tidigare. Och då menar jag inte söndag. Utan du kan gå så långt som till måndag kväll innan dom hade ett möte på högre nivå...
Inlägg #2: Postat: 2005-01-13 13:29:00
Jan E
Det är i och för sig inte principiellt fel av en chef att kritisera underordnade om kritiken är berättigad. Det vet vi dock ännu inte, det ska den oberoende granskningen visa. Persson har föregripit granskningen, vilket i detta känsliga läge är omdömeslöst.
Inlägg #3: Postat: 2005-01-13 15:21:00
Per W
Visst ska en chef kritisera underlydande som inte gör sitt jobb och vidta åtgärder. Men internt.
Utåt tar en bra chef ansvar för verksamheten och försvarar sina medarbetare, han försöker inte rädda sitt skinn genom sparka nedåt offentligt.
Inlägg #4: Postat: 2005-01-13 16:09:00
Benbe
Dags för ännu ett besök i Lundahls uppochnedvända värld. För ett tag sedan handlade det om att försvara fackpamparnas lägenhetsaffärer med motiveringen att medelsvensson minsann fuskar han också.
Så nu var det alltså dags igen. Den här gången är budskapet att det är fegt att kritisera Persson för att han offentligt kritiserar sina underställda istället för att själv ta på sig ansvaret utåt.
Inlägg #5: Postat: 2005-01-13 16:20:00
László
Varför får chefer högre betalt? Kanske för att de har ett större ansvar? I så fall bör de väl ta på sig ansvaret när något går snett. Det fega här är inte Johannes artikel, det fega är att sparka neråt och skylla ifrån sig. En statsminister har skyldighet att själv ta reda på fakta. Perssons agerande visar bara vilket förakt han känner för sitt folk. Både sina närmaste medarbetare och svenska folket.
Inlägg #6: Postat: 2005-01-13 16:55:00
Anders Klasson
Undrar hur många av dom som går ombord på en båt kollar var flyvästar och livbåtar finns ?
Hur många hade vidtagit säkerhets-
åtgärder inför resan till
SydostAsien ?
Inlägg #7: Postat: 2005-01-14 02:21:00
soilander
Billigt kan det väl ändå inte vara? Hela RK är ju bakbunden av GP. Det som sker nu är bara en produkt av en person som samlat på sig för mycket makt. Sådana brukar falla hårt enligt talesätten. Även om de är statsministrar.
Inlägg #8: Postat: 2005-01-14 09:03:00
Christel Möller
Om jag delegerar en uppgift till mina underlydande inom sjukvården är det min skyldighet att se till att vederbörande klarar av uppgiften. Skulle det trots detta uppstå något fel att inte vederbörande uppfyllt sin uppgift blir vi BÅDA fällda. Så borde det vara överallt. Det är detta som kallas ytterst ansvarig. Vem är inte det om inte statsministern?
Laddar...