Låt kameror döma offside i fotbollen

Den här tråden diskuterar artikeln Låt kameror döma offside i fotbollen.
Inlägg #1: Postat: 2005-01-11 10:49:00
microfilosofen
Där satt den, snärt-kommentaren, rakt upp i krysset...och med rätta. Skönt att Du är åter, bäste SHQ. Din vassa penna och Din skarpa blick är en 5-poängare för oss finsmakare. *KY*
Inlägg #2: Postat: 2005-01-11 10:52:00
flamman
Målkameror ja. Datorer som dömmer offside, nej. Hoppas att du spelar själv. Även om jag spelar i blåbärsserierna så är det så att jag ser domarna/en som en aktör på planen. Han gör misstag som alla andra på plan. Antagligen minst utav alla på plan dessutom. Om man ser till bortslagna passningar och missade målskanser. Offside regeln är omtalad, det har varit tal om att ta bort den helt har jag för mig om.
Inlägg #3: Postat: 2005-01-11 10:53:00
flamman
forts Problemet med alla tekniska hjälpmedel är att man ska överföra informationen till domaren direkt. Avbrott i spelet för att kolla på repriser vill inte jag vara med om.
Inlägg #4: Postat: 2005-01-12 13:59:00
djpjgj
följande artikel kan vara mycket relevant: Länk: aftonbladet.se
Inlägg #5: Postat: 2005-01-16 10:34:00
AlfVerner
Helt underbar läsning, jag är nästan beredd att skita i innehållet och bara njuta av smaksättningen. "Bra fotboll" och "offsidekameror" har inget samband. Däremot finns argumentet kring offsidekameror att hämta i rimligheten i att investera blod, svett, tårar och pengar och torska på ett felaktigt domslut.
Laddar...