Inlägg #1: Postat: 2005-01-04 18:05:00
|
flamman |
Den tragedi som just nu pågår runt om i Afrika är hemsk. Folk som svälter i bland annat Sudan, folk dör i sjukdommar dom inte skulle behöva dö av och en AIDS epedemi som växer.
Vad är det att bry sig om? Det är ju bara ett par Afrikaner till som dör, vem bryr sig? Det är helt uppenbart Sveriges och hela Västvärldens inställning.
Att det dog x antal västerläningar i sydostasien, gör att denna katastrof uppmärksammas så mycket mer.
Hoppas att Ohly har en plan för Afrika med.....
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-01-04 21:30:00
|
Mickilina |
I sak håller jag absolut med. Undrar bara om alla riksdagsmän har endast en schablon att skriva efter? Tycker mig känna igen texten, även att jag har inte hört/läst ett ord ang. detta hemska av Ohly.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-01-04 22:19:00
|
Rolf Nilsson |
Hur vore det om vår sk. regering tog sitt eget ansvar och inte bara tiggde pengar från hårt arbetande människor som knappt har för dagen ändå. Hur vore det till exempel om alla politiker, tjänstemän, generaldirektörer och andra som har helt oförsvarbara löner skänkte 6 av era månadslöner till de drabbade i Asien. Det är konstigt att ingen av alla er så utredande människor inte kommit på den idén.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-01-05 13:31:00
|
Thomas L. Aabo |
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-01-06 22:19:00
|
Lars Nilsson |
Bara en politiker kan skriva sådana självklarheter enbart i syfte att visa att man existerar. Skriv istället om hur vi förbättrar vår krisberedskap. Det är vad vi behöver. Ohlys politiska korrekthet och hemvävda tvång att synas lindrar ingen smärta.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-01-07 12:56:00
|
Jan Schmidt |
Herr ordförande! Det här känns som ett mycket överflödigt inlägg.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-01-11 12:27:00
|
Per W |
Sådan herre, sådan hund. Har inte Persson sagt samma sak tidigare?
Att vi ska inte kritisera utan hjälpa.
Sedan är det ju fantastiskt att UD bara har meassmedia att tillgå som info-källa? Jag trodde de hade ett väl utvecklat info-nät. Resebranschen och försäkringsbolagen förstod läget med en gång!
|
|