En inkompetent regering

Den här tråden diskuterar artikeln En inkompetent regering.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-12-31 04:10:00
David_Romell
Nu kommer ju allas Lojlig Frejvals och ska "styra upp" katastrofhjalpen i Sydostasien. Total javla katastrof beskrivs denna karring bast med da hon knappt kan skilja hoger fran vanster. "Vada katastrof? Jag har ju teaterbiljetter..."

Och djurskotaren till alla dessa apor ar allas var Mys-Goran som verkar kan forfora vemsomhelst med sitt midjematt och sugande pa glasogonen.

Sicken lyckad regering! Lat oss valja om dem om nagra ar igen!
Inlägg #2: Postat: 2004-12-31 04:11:00
David_Romell
Forst kom mysiga Mona och predikade om att "det ar tufft att betala skatt", men sjalv skattefifflade.

Sedan lille Bosse som skulle skota statsfinanserna genom att sitta pa mote inne pa en av fotbollstadiona under EM i Portugal, sen tog han regeringsplanet hem.

Allas var pacifist Lenin Bjorklund gick ju som bekant fran ordforande i Svenska Kyrkan till forsvarsminister. ”Forsvar? Det ar val onodigt!” tyckte Leni och skar av budgeten pa mitten. Men anda finns alla kostnader kvar.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-31 06:35:00
stålis
Bra skrivet och tänkt. Skicka texten till insändarsidor! När visade vår regering omtanke om svemska folk? Tänk på vårdkris, skrotning av rädningshelikoptrar, akutsjukhus.
Varför skulle man visa större engagemang nu? Nu vädjar man om nationell sammanhållning, annars skuldbelägger man allt nationellt.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-31 06:38:00
stålis
Varför var finska och italienska regeringen så mycket snabbare? Finnar och italienare kände nog stolthet över sitt land. Klarar den nuvarande svenska samhällsordningen denna påfrestning?
Inlägg #5: Postat: 2004-12-31 07:57:00
Per W
Lars Nilsson drar sig inte för att på det mest smaklösa sätt utnyttja denna katastrof i sin hela tiden pågående kampanj mot regeringen.
F ö tror jag UD till största delen är befolkad av meningsfränder till honom
Inlägg #6: Postat: 2004-12-31 07:58:00
Beth4020
Tack för en bra artikel. Välskriven och skrämmande; låt oss hoppas vi slipper en katastrof i Sverige. Det enda rätta är självkritik från regeringens sida och jag hoppas innerligt att de kommer att rannsaka sitt agerande.
Inlägg #7: Postat: 2004-12-31 12:34:00
Unto S
Jag ser en bildfrekvens framför mig. Havet, dödsvågorna på väg. Alla springer mot land utom en mamma. Hon skriker ”Inte mina barn” och springer mot vågorna för att försöka rädda sina barn. Nu är hon död med sina barn. Men Lars Nilsson har ingen sorg, denna människonegligerande varelse sysslar med politik och arbetar för att Reinfeldt kan bli statsminister. Och som vapen använder han cyniskt 124 000 döda kroppar. Han framkallar äckel hos mig.
Inlägg #8: Postat: 2004-12-31 13:12:00
Linda
Göran Persson med kejsarens nya kläder har låtet sitt eget partis stolthet gå före svenska folkets behov. Uppenbarligen har vi inte dom resurserna som krävs vid en sådan här stor katastrof. Då ska man snabbt svälja sin stolthet och begära hjälp utifrån, även om de skulle innebära att omvärlden upptäckte att välståndets högborg, Sosse-Sverige var i kris. I åratal har dom försökt dölja för omvärlden sitt misslyckande i Sverige.
Inlägg #9: Postat: 2004-12-31 14:43:00
Linda Åberg
Det enda riktigt rakryggade som Göran Persson och hans regering, läs knähundar, kan göra i detta läget är att erkänna sin inkompetens, betala tillbaka pengarna som de skott sig på av skattemedel och avgå med omedelbar verkan. I kritiken från medborgarna i Sverige ligger budskapet: Ni har fått avsked på grått papper! NU
Inlägg #10: Postat: 2004-12-31 14:44:00
Franklin
Jag tycker du överdriver om jag ska vara ärlig. Visserligen finns det en hel del att klaga på, men Sverige är ingen stormakt. Vi har inte råd att ligga med beredskap år ut och år in, oavsett hur vi fördelar våra pengar. Dessutom är de flesta krismyndigheter och organisationer anpassade för kriser i vår närregion. Att då tro att Sverige omedelbart skulle kunna skicka människor och utrustning till en av historiens värsta katastrofer, dessutom på andra sidan jordklotet, är trams.
Inlägg #11: Postat: 2004-12-31 15:00:00
karl-göran
Ja man måste beundra inteligensen hos lars nilsson,först vill han inte betala skatt till staten,sen när nån åker utomlansds på egen risk och då det händer nånting så är staten bra att ha.Som har måst dra ner på allting för att 08-rna inte och sörlänningarna inte vill betala skatt.Nej ja vill inte ge ett öre för dom drabbade.
Inlägg #12: Postat: 2004-12-31 15:15:00
Lars Nilsson
Det var tom värre än jag trodde. I dag avslöjas att VD för Fritidsresor blev utskälld av UD när han sa att Ni måste hjälpa till. "Vi jagade och jagade, och jagade. Och blev avsnästa, de ringde inte tillbaka, vi blev utskällda" säger Lottie Knutson. UD:s rättschef masade sig inte till jobbet förrän i tisdags eftermiddag. Först i torsdags skickade regeringen ut en begäran om hjälp från andra länder. Ett callcenter tog en evighet att upprätta. Osv,osv.
Inlägg #13: Postat: 2004-12-31 15:28:00
Uno Hansson
Bristen på intresse för utbildning och övning i den naturvetenskap och teknik, som gäller för överlevnadsförlopp vid olika typer av naturkatastrofer, framstår vid blixtbelysning hos beslutsfattarna och journalisterna. Inte minst hos svt:s folk.

Samtidigt tiger de praktiskt erfarna fysikerna och naturvetarna tills de blir tillfrågade, istället för att gallskrika högt om sådant som de vet bör göras. De är skiträdda för att säga något som sedan inte visar sig vara exakt och precist rätt.
Inlägg #14: Postat: 2004-12-31 16:10:00
Unto S
Jag citerar signaturen Linda: ”Så Unto S, åk hem till den kommunistiska diktaturland du härstammar ifrån och låt svenskarna få ta itu med sina egna politiker själva.” Det här svaret fick jag när jag påpekade att vissa gör inrikespolitik av katastrofen.
Inlägg #15: Postat: 2004-12-31 17:42:00
Uno Hansson
Bertrand Russel skriver i en essä från början av 1930-talet: "Arbete innebär att flytta på saker, eller att säga åt andra att flytta på saker." Medlemmarna i en regering och andra beslutsfattare bör naturligtvis öva för att lära sig hur, var och när som man gör, när man säger åt andra att flytta på saker.
Inlägg #16: Postat: 2004-12-31 18:15:00
Uno Hansson
Att Finland och Norge reagerade snabbare än Sverige kan kanske härledas till att dessa länder för ca 60 år eller mer än två generationer sedan upplevde krigssituationer. Detta har sannolikt en viss betydelse. Det är inte första gången som Sverige är senfärdiga.
Inlägg #17: Postat: 2004-12-31 18:41:00
Jan E
Det finns förvisso anledning att kritisera sosseriet för alla möjliga brister i samhället, men att i detta fullständigt extrema läge gnälla om brist på kompetens - och t o m kommentera politikers utseende - är både dumt och vulgärt. UD:s tidiga uttalande att inga svenskar skadats var visserligen obegripligt klantigt, men man kan inte nedvärdera en hel organisation p g a detta.
Inlägg #18: Postat: 2004-12-31 18:43:00
Unto S
Det är en stor katastrof! Jag kan se Linda och andra som gör inrikespolitik av katastrofen. Jag kan se dom stå på stranden i Puketh, de ser en dödsvåg komma, tillsammans ropar de ”Djävla sosseregering”. - Nu vill jag bara sörja och stödja dom som kan direkt vara med och hjälpa de drabbade. Något senare kan man se klart vad som har hänt.
Inlägg #19: Postat: 2004-12-31 18:46:00
Mysan
Sluta gnäll på regeringen!
Inlägg #20: Postat: 2004-12-31 20:49:00
Lars Nilsson
Tänk så enkelt det varit för regeringen att redan i ett tidigt stadium medgivet fel och brister i hanteringen av katastrofen. All kritik hade då fallit ner i mörkt hål. Men en socialdemokratiskt arbetarregering kan av princip inte gör fel det gör bara borgare och därför blir svenskarnas dom också hård vad gäller både Persson och utrikesministern handläggande av katastrofen. .
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...