Fakta om invandringen

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2005-01-02 18:28:00
Friskytten
Svar 18 är gåtfullt. Jag kan inte se att "svar 0" nödvändigtvis måste representera högeråsikter. Invandringen "uppstod" inte heller ur industriella behov, den uppstod genom en kombination av industriella behov och initiativ och politiska beslut. Svar 20. Kommer att tänka på att invandring och feminism i dag sköts av samma minister. Och att AB var nazistisk förr och nu är feministisk...
Inlägg #22: Postat: 2005-01-03 15:07:00
Niklas J
Att Aftonbladet har olika politiska åsikter nu jämfört med 1940 kan ju bero på att den har olika ägare nu och då. Just my two cents.
Inlägg #23: Postat: 2005-01-03 15:12:00
Niklas J
Att läsa om hur invandringen och det multikulturella samhället raserar USA känns också "spännande" ur ett historiskt perspektiv. Och så svar 3 då: Visst finns det stora skillnader på den som är född i en diktatur och en som är född i stabila Sverige. Den största är att den som är född i en diktatur oftast är mycket tacksam över de demokratiska rättigheterna och inte tar dem för givna.
Inlägg #24: Postat: 2005-01-03 16:52:00
Anders Klasson
Bra Friskytten, du har "läst på"
så att säga.
Inlägg #25: Postat: 2005-01-03 16:57:00
Anders Klasson
Vi har en kille från Korea på jobbet,
han oroar sig för att det kommit
hit så många muslimer och att
dom gör så väldigt många barn.
Om jag själv vore en Kristen
invandrare eller en Buddistisk
invandrare som i Koreanens fall så
är jag inte helt säker på att jag
vågat stanna kvar i Sverige,särskilt
inte om antalet muslimer bara ökar
och ökar oavsett om dom ökar
genom invandring eller genom
barnafödande.
Inlägg #26: Postat: 2005-01-03 21:46:00
Calle Z
Schmidt. Svar 21 Friskytten, läs det. Så när vi under 90-talets första hälft gick igenom en kris i Sverige, med skyhög arbetslöshet och en usel ekonomi, vem var det som bestämde att Sverige skulle ta emot mångdubbelt med invandrare ifrån forna Jugoslavien? Industrins behov? Eller ett politiskt beslut som samtliga riksdagspartier stod/står bakom?
Inlägg #27: Postat: 2005-01-03 21:50:00
Calle Z
Mångdubbelt i jämförelse med de övriga nordiska länderna. För att klargöra en miss ovan. Har folket fått säga sin åsikt då eller nu i denna frågan? Mig veterligen har det hänt en gång. I Sjöbo och utfallet av detta val, det blev ett klart Nej!
Inlägg #28: Postat: 2005-01-03 22:41:00
Calle Z
Schmidt. Du borde kommentera vad jag i övrigt skrev. Hur länge skall denna tystnad råda om att många tjejer i muslimska familjer berövas alla sina rättigheter? Ska religionsfriheten gå före de mänskliga rättigheterna? Då tänker jag i synnerhet på kvinnor och barns rättigheter. Men om detta tigs det. Till medias, feministernas och alla de humanisters stora skam!
Inlägg #29: Postat: 2005-01-03 22:48:00
Calle Z
Schmidt. För till skillnad mot mig, som du ser som en representant ifrån den värsta högern, din åsikt, så är väl du en stor humanist? Slåss för dessa tjejer och för deras rätt att själva få göra sina val i livet. Eller tyck till om att de homosexuella skall ha lika rättigheter även inom islam.
Inlägg #30: Postat: 2005-01-04 09:11:00
Jan Schmidt
Svar 26 ff: Men det var ju för fan krig! Ska vi inte hjälpa människor som flyr från krig o annat elände? OK, man borde kanske ha folkomröstat även om jag tycker att det känns lite småaktigt i demokratins namn, liksom man borde folkomrösta om betydligt fler frågor än vad som nu är fallet EUs nya grundlag, t ex. Å andra sidan, ni som så gärna vill ha folkomröstningar om invandringen, varför gör ni inte en namninsamling och kräver en?
Inlägg #31: Postat: 2005-01-04 09:14:00
Jan Schmidt
Forts: Jag minns inte på rak arm hur många namn man måste få ihop, men eftersom ni verkar så säkra på att ha folkmajoriteten med er, varför inte försöka? Eller är ni rädda för att det ska visa sig att ni inte har det där enorma folkliga stödet i ryggen ändå..?
Inlägg #32: Postat: 2005-01-04 09:20:00
Jan Schmidt
Forts: Det råder väl ingen tystnad om att tjejer i "muslimska familjer" berövas sina rättigheter? Få frågor har väl diskuterats så mycket de senaste åren? Eftersom du är höger läser du förstås inte vänstertidningar. Gjorde du det, skulle du veta att dessa frågor ständigt är på tapeten där. Men du föredrar väl att sitta i din högervrå och inbilla dig att du är "tystad av makten" eller något sådant. Som ni mörkblå xenofober har för sed.
Inlägg #33: Postat: 2005-01-04 09:25:00
Jan Schmidt
Slut: Jag vet inte om du är en rerpesentant för den värsta högern, men de åsikter du brukar framföra här på Sourze placerar dig definitivt bland den småsinta, trångsynta, främlingsrädda högern, vars enda ursäkt för era åsikter är er okunnighet.
Inlägg #34: Postat: 2005-01-04 14:45:00
Anders Klasson
i svar 30 hade Jan Schmidt ett bra
förslag.Namninsamling för folkomröstning om invandringen
kanske kan påbörjas,men det
måste också samordnas så att
frågeformuleringen blir klar och
tydlig och framför allt gemensam.
T.ex måste vi vara överens om
frågan BARA ska gälla invandringen
eller om frågan om repartiering
också ska införas i hela frågan till
folket.
Inlägg #35: Postat: 2005-01-04 14:55:00
Anders Klasson
Är lite frågande till om SD eller ND
skulle kunna hjälpa till med en
folkomröstning i frågan,om det
genomfördes och resultatet
fullbordades så skulle ju dessa
politiska partier i allafall delvis
inte behövas.Den "amerikanska
skräpkulturen" och eventuell
Federalistisk skräpkultur från EU
som ND vill ha bort
är väl inte lika påträngande för
folk i allmänhet om man säger så.
Inlägg #36: Postat: 2005-01-04 15:20:00
Fowler
Innan vissa här kritiserar muslimers syn på homosexuella kanske de borde sopa rent framför egen dörr först ND och SD är ju hyffsat homofientliga och vad jag vet så har hittills inga hatbrott mot homosexuella begåtts i Islams namn men väl av t.ex Marc Abrahamsson ordförande för ND:s ungdomsförbund.
Inlägg #37: Postat: 2005-01-04 15:37:00
megaman
Svar18: Arbetskraftsinvandringen har varit obefintlig i snart 20år.
Inlägg #38: Postat: 2005-01-04 21:58:00
Friskytten
Förslaget i svar 30 är bra. Men vad skulle man då rösta om? Invandringen till Sverige består något förenklat av tre delar: Flyktinginvandring, anhöriginvanding och arbetskraftsinvandring. Så vitt jag vet är anhöriginvandringen den del som är stor, kostsam och ställer till problem. Alltså är den delen som man ska folkomrösta om: Alltså om den ska tillåtas vara kvar eller inte. Vad sägs om det?
Inlägg #39: Postat: 2005-01-04 22:00:00
Friskytten
Förtydligande: Jag anser att vi bör har en viss flyktinginvandring av humanitära skäl. Här tror jag till och med att jag kan komma överens med t.ex. Jan. Jag anser också att arbetskraftsinvandring, under kontrollerade former, är fullt rimlig, kanske oftast bra. Även här borde jag kunna komma överens med radikaler som Jan och andra föreställer jag mig. Har jag fel?
Inlägg #40: Postat: 2005-01-05 20:47:00
Calle Z
Schmidt. Det var sannerligen ord och inga visor det! Mörkblå xenofob, trångsynt och främlingsrädd osv. Varför tillskriver du folk sådana åsikter, bara för att man anser att invandrarpolitiken är en katastrof? Och märk väl, då menar jag även för invandrarna. Du tror dig tom veta vilken sorts tidningar jag läser alternativt inte läser. Varför dessa ständiga påhopp?
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...