Fakta om invandringen

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2005-01-05 20:59:00
Calle Z
Visst skall vi hjälpa folk som flyr ifrån krig. Självklart, men alla länder som kan ta emot folk ifrån krigsområden, borde ta ett lika stort ansvar! Jämför tex Sverige och Finland? Slutligen att påstå att de muslimska tjejernas situation "ständigt är på tapeten" i vad du kallar vänstermedia. Det har iaf gått mig spårlöst förbi! Men lägg gärna ut en länk till någon debatt om ämnet. Det borde ju inte vara så svårt om det "ständigt är på tapeten"?
Inlägg #42: Postat: 2005-01-06 01:50:00
Jan Schmidt
Därför att jag själv ständigt blir påhoppad av dig och dina meningsfränder, förstås! Därför att invandrarfientlighet och xenofobi gör mig galen av ilska! Därför att era argument om den "katastrofala invandrarpolitiken" bara är dålig kosmetika över er rädsla för det som är det minsta annorlunda! Därför att ni är ena snåla, ogina jäklar som inte unnar människor en chans att förbättra sina levnadsvillkor.
Inlägg #43: Postat: 2005-01-06 01:54:00
Jan Schmidt
Det kommer knappast an på dig eller mig eller ens nationen Sverige att bestämma hur många flyktingar Finland ska ta emot, så det där var ett utomordentligt fånigt argument!
Inlägg #44: Postat: 2005-01-06 01:58:00
Jan Schmidt
Vad gäller "de muslimska tjejernas situation" varför just "muslimska"? Kan det bero på att "muslimer" är rassehögerns nya hatobjekt, nu när det inte är salongsfähigt att hata judar längre?, så läs ETC ett par nummer tillbaka - stor artikel om hur det är att vara ung kvinna eller homosexuell i Iran. Eller kolla in ETC websajt textarkivet. Eller lyssna på radio P1, företrädesvis programmet "Gender"! Du kan inte förvänta dig att det ska vara på TV 3:s nyheter varje dag!
Inlägg #45: Postat: 2005-01-06 03:53:00
Anders Klasson
Jan S, du säger "Därför att ni är ena snåla, ogina jäklar som inte unnar människor en chans att förbättra sina levnadsvillkor." Du anklagar
andra för Fanatism men ser inte
din egen.Jag känner igen det där
från min före detta kompis som
oxå var "Vänster" och hans ständiga
tjat om att "Svenska Folket är så
begränsade" bara för att folk i
allmänhet inte tycker som han.
Inlägg #46: Postat: 2005-01-06 03:58:00
Anders Klasson
Om folket halverar vänsterpartiet
i Riksdagen nästa val vilket väl
är ganska troligt så blir det väl
ett jäkla tjafs om "vår begränsning".
Inlägg #47: Postat: 2005-01-06 11:45:00
Jan Schmidt
Jag har inte anklagat er för fanatism, jag har anklaget er för rasism! Och det kommer jag att fortsätta att göra!
Inlägg #48: Postat: 2005-01-09 03:34:00
Anders Klasson
Ja,det är klart att du kommer att
göra eftersom Vänstern har en
annan definition på "rasism" än
det som gäller i Svenska Akademiens Ordbok.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...