|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-30 00:24:00
|
|
Calle Z |
Det är uppgifter som är tillgängliga för alla, som är intresserade. Och nästa fråga borde då vara självklar? Varför bor tex inte Mona sahlin i ett spännande område som rosengården?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-30 00:45:00
|
|
stålis |
Vi måste skilja på invandring, som kan vara bra, och massinvandring, som nästan aldrig är det. Och speciellt problematiskt blir det när a de flesta invandrare helt eller delvis lever på bidrag, b kommer från fjärran länder med andra kulturer.
I dagsläget måste man också beakta de säkerhetsproblem som följer på invandring från områden med starka konflikter.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-30 01:04:00
|
|
Calle Z |
Du har helt rätt. Men visst klingar det falskt när politiker påbackade av journalister utmålar alla som är emot en för stor muslimsk invandring, som rasister? Det är och finns en stor skillnad mellan en som är född i en diktatur och en som är född i tex Sverige!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-30 01:13:00
|
|
Calle Z |
Det är exakt där nästa fråga, kräver sitt svar? Var tog den mångkulturella invandringen vägen? Invandringen kommer ifrån ett håll! Muslimer som invandrar hit! Som sagt var jag ser ingen mångkultur?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-30 01:29:00
|
|
Calle Z |
Och som jag påtalat tidigare! Det hålls käften när muslim fädrarna kräver att flickorna slippa biologin när det ska undervisas sexualkunskap! Eller att de har rätt att förbjuda sina flickebarn att deltaga i simlektionerna. Skamligt!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-30 01:40:00
|
|
Calle Z |
Var är alla feminister? Alla kämpar för lika värde? En flicka som är född muslim, hon får inte gifta sig med en icke-muslim! betänk vilken julafton personer som tex Skugge skulle haft om dessa regler rörde kristendomen? Nu så är de pinsamt tysta.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-30 04:53:00
|
|
stålis |
Jag har skrivit om dessa saker i tidigare artiklar här på Sourze. Instämmer särskilt i svar 5. och 6. Bra formulerat om Skugge ;-
Gör som jag - tag en prenumeration på 299 kr. för tio artiklar och skriv här på Sourze. Du talar för många, och vältaligt dessutom.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-30 05:01:00
|
|
stålis |
Eftersom jag dagligen läser amerikanska, invandringskritiska www.vdare.com och fått ett par längre mail om Sverige publicerade där, så har jag även blivit insatt i USA:s invandringsproblematik. Inte ens det förhållandet att de flesta invandrarna till USA dvs. de illegala är kristna katoliker, så undkommer USA socialt turbulenta följder.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-12-30 05:02:00
|
|
stålis |
Kanske jag borde skriva om det här. Svensk borgerlighet har en felaktig bild av att USA saknar ett invandringsproblem. Inget rikt land slipper undan nuförtiden. Till och med i sydafrikanska tidningar diskuteras invandringen till Sydafrika.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-12-30 05:05:00
|
|
stålis |
Det kan dock vara belysande att antalet moskéer i USA ökat från några tiotal till flera tusen på fyrtio år. Och att detta oroar en del judar, som fruktar att det kommer att underminera USA:s speciella relation till Israel. En sådan judisk person är Stephen Steinlight. Googla på honom!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-12-30 05:21:00
|
|
stålis |
Även delar av den hispanska nationaliströrelsen i USA, som via la reconquista vill återförena sydvästern med Mexiko, är antisemitisk.
Länk: aztlan.net
www.vdare.com har med all rätt talat om att importera antisemitism via invandring. Trots det är stora delar av det judiska etablissemanget av tradition invandringsliberalt.
Länk: judiskkronika.se
Något som Steinlight med flera börjat kritisera utifrån ett judiskt perspektiv.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-12-30 05:27:00
|
|
stålis |
Oroar mig för att med dessa uppgifter underblåsa antisemitism, men eftersom jag stöter på dem så ofta i amerikansk debatt - som är mer polyfon än svensk - så vill jag ändå nämna dem. Vi kommer inte undan att reflektera över det mot bakgrund av antisemitiska attentat mot synagogor etc. i EU, och den paradoxala tystnaden från judiska företrädare i europeisk invandringsdebatt - bortsett från de som försvarar den invandringspolitik som lett till dagens europeiska kaos.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-12-30 05:30:00
|
|
stålis |
Kanske sån här kritik kan ge oss i Europa efterföljare till Steinlight, Auster, Feder och Gottfried - judiska, israelvänliga dissidenter i amerikansk invandringsdebatt.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-12-30 05:32:00
|
|
stålis |
Själv är jag som "neo-isolationist" mer Israelkritisk än tidigare och för ett återdragande till 1967 års gränser,
och starkt kritisk till det bland många israelvänner så populära Irakkriget.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-12-30 05:44:00
|
|
stålis |
I en artikel jag nyligen raderade om just den här problematiken, för att jag inte gillade tonen i den, så uttryckte jag en farhåga om att en vit medborgarrättsrörelse i USA som Samuel Huntington varnar för och en motsvarande nationalistisk i EU kan få inslag av antisemitism. Kanske överdriven rädsla, men vem vet?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-12-30 23:55:00
|
|
Calle Z |
stålis. Tack för tipsen. Skall när tid och tillfälle ges fördjupa mig lite mer. Jag funderar på att skriva några artiklar här. Men pga av tidsbrist och lite turbulens i min vardag så lär det dröja ett tag. Du skriver sakliga, läsvärda och framför allt viktiga artiklar. jag tillönskar dig ett gott nytt år. Och att du fortsätter skriva här. För du ska veta att du talar för många.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-12-31 04:07:00
|
|
stålis |
Det samma. Planerar en artikel om riksdagspartiernas skamliga svek mot demokratin med lite research via telefonsamtal till dem. T ex "varför har ni inte tagit avstånd från ung vänsters och brevbärarfackets sabotage mot Sverige- och Nationaldemokraternas yttrandefrihet?" Det kommer att bli intressant att få höra svaren samt publicera dem!!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-12-31 14:45:00
|
|
Jan Schmidt |
Den inledande kommentaren i denna tråd har inget som helst värde, utom möjligen för att bevisa en av mina käpphästar tack för det!: Nämligen att högern saknar historiesyn. Invandringen är INTE "bestämd" av "politikerna", invandringen uppstod ur industrins behov av arbetskraft under de goda åren på 50-, 60- och 70-talen, då den svenska befolkningen helt enkelt inte kunde täcka behovet!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-12-31 14:46:00
|
|
Jan Schmidt |
Forts Vad man möjligen kan anklaga "politikerna" för är deras oförmåga att ta hand om invandrarna när industirn inte längre behövde dem. Men det är å andra sidan en anklagelse som lika gärna kan riktas mot industrikapitalet självt!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2005-01-01 23:51:00
|
|
Anders Klasson |
Media stod på Hitlers sida under
kriget,idag är det dom flesta av dessa tidningar som förespråkar
mångkulturen och massinvandringe
|
| |