Pippi Långstrump i raffset

Den här tråden diskuterar artikeln Pippi Långstrump i raffset.
Inlägg #1: Postat: 2001-04-22 19:56:00
Christer Kyreus
FACIT, finns det? Ofta vill man
intellekutalisera. Säga de största sanningarna om sakernas tillstånd.
Kanske skulle man ibland som Per denna gången säga att .
SKIT Ä R SKIT!
Inlägg #2: Postat: 2001-04-22 21:43:00
Kajsa Kallio
Bra, bra, BRA! Varför strävar man hon? vi kvinnor? efter att bli bekräftad som objekt? Om hon nu vill bli sedd som lite tuffare, varför inte börja köra motorcross, klättra i berg, rida fälttävlan. Det är tufft! Men hur tufft är det egentligen att klä av sig. Det är jättekonstigt och väldigt, väldigt trist.
Inlägg #3: Postat: 2001-04-23 09:35:00
Larsa Rännar
Per detheter jämställdhet:
Hon vill väl inte vara sämre än sin mor men vad skall hennes två barn tycka om att mamma blir ett sexobjekt? Vilken bild ger hon till dem? Det finns många som vill sätta på er mamma förstår ni. Var är integeriteten? Usch
Inlägg #4: Postat: 2001-04-23 10:16:00
Johan
Bra.tänkte själv skriva något om detta..bra skrivet...bra åsikter....på dem bara---dete dem värda..
Inlägg #5: Postat: 2001-04-23 11:26:00
Lars
Moralpanik. Vem bryr sig om henne? Killar gillar bara blondiner med plasttuttar och tjejer gillar bara långa mörka främlingar med sportbilar. Livet är inte rättvist och att gnälla gör det inte bättre. Vill ni påverka ungdomar? Bli dagisfröknar!
Inlägg #6: Postat: 2001-04-24 00:02:00
Jörgen Karlsson
Det är alltid lustigt när moralens väktare blir såå upprörda över andra människor. Den gemensamma nämnaren för dessa väktare är att de själva utnämnt sig till uttolkare av den goda smaken och att de anser att de som inte delar deras åsikter är dumma i huvudet. Ännu lustigare är dessa väktares påståenden om hur de personligen känner sig träffade / kränkta av t ex Pernilla Wahlgrens utvik.
Inlägg #7: Postat: 2001-04-25 13:37:00
Gabriella
Jättebra! Tack för det. Du har många bra synpunkter och jag är jätteglad att du skrev det du gjorde.
Inlägg #8: Postat: 2001-04-25 15:40:00
Ami Sundeman
Tack Per! Jag blev själv skitförbannad och besviken. Jag har verkligen gillat Pernilla.Förut! Utvikningstjejer förstör för halva befolkningen. Hur ska vi någonsin kunna bli jämlika om kvinnor håller fast vid att det är ett plus i kanten om man "får" vika ut sig. Och vad sänder Pernilla för signaler till alla barn som beundrar henne? Eller till sina egna för den delen? Ami
Inlägg #9: Postat: 2001-04-27 05:47:00
Josefin G
Tackeli tack!
Jag förstår inte varför en del flickor
inte kan lita till att de inte behöver
visa brösten för att bli omtyckta.
Eller varför de inte kan komma på
nåt´ roligare och mer fantasifullt
sätt att tjäna pengar eller
marknadsföra sig på än att fläka ut
sina stackars kroppar och försöka
åstadkomma nåt´annat än solsken
i blick...
Jaja, tack i alla fall för att du gav
lust att måla dödskallevarningar på
alla Café och dyl. löp.
Inlägg #10: Postat: 2001-04-27 12:58:00
Maria R
Hon var min idol för att hon var tuff och häftig. Det var länge sedan. Men hon fortsatte att vara tuff och häftig. Tills nu. Jag skäms å hennes vägnar. Fy Pernilla. Heja Per!!!!!!!
Inlägg #11: Postat: 2001-05-10 15:32:00
Anne
Lilla söta Pernilla måste ju också hinna med porrtåget, men det är tveksamt om det räcker för att sälja plattor. Hon är en duktig musikalartist som borde hålla sig på den scenen. Jäkligt bra inlägg och det där med "vill nån knulla" var super, för visst fan ger hon de signalerna...
Laddar...