Syrran strandsatt på Sri Lanka

Den här tråden diskuterar artikeln Syrran strandsatt på Sri Lanka.
Inlägg #1: Postat: 2004-12-28 20:11:00
Unto S
Inlägg #2: Postat: 2004-12-29 01:28:00
stålis
Man har jämfört med Estonia, men jag kom att tänka på WTC. Samma känsla. Men nu gäller det svenskar. Samtidigt - visst blir sorgen hos sri langesiska föräldrar med döda barn i armarna på tv nationalitetslös. Vad tacksam man är att detta inte drabbat ens nära och kära.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-29 05:19:00
David_Romell
Socialdemokratins byrakrati visar aterigen sin morka sida. Sadana har situationer ar inget for vansterblocket. I skrivandes stund har SAS startat en luftbro till Thailand. Forstar att du ar arg och ledsen, och det delar du med manga andra. Men jag har last Goran Perssons uttalande, och det ar inte alls sa nonchalant som du beskriver det. Sa det skriver jag inte under pa. For ovrigt instammer jag i dina lyckonskningar till alla dar nere.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-29 05:20:00
David_Romell
forts pga sourzes pisskommentarsystem som bara tillater 500 tecken

Fy fan vilken katastrof Man gor ju vad man kan har nere i Australien, men kanns ju inte som man kan gora sa mkt pa natet forutom att hjalpa till att para ihop familjer och sant. Men battre det an ingenting, antar jag.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-29 09:45:00
Sandra G
Allt är så hemskt! Vi känner två familjer i Thailand på semester, vilka, vet vi nu , mår bra. Svårt att läsa/höra om alla de barn som dött. Vi pratar mkt hemma med våra barn, de undrar ju förstås. Värst tyckte 10-åringen det var med de barn som kom hem utan föräldrar...
Inlägg #6: Postat: 2004-12-29 11:51:00
Mysan
9/11,Estonia,Thailand.Vågar man åka på semester nästa gång ? Är stilla havs öarna säkra?Vad ska hända härnäst?
Inlägg #7: Postat: 2004-12-29 14:05:00
Fredrik
Läkare utan gränser! Jättebra, MEN var är byggnadsarbetare, rörmokare, elektriker, vägbyggare, mm utan gränser?? ALLT som snabbare kan hjälpa upp infrastrukturen behövs ju NU!

Göran P! Varför är du så svag i det läge världen behöver ett snabbt och kraftfullt agerande??
Inlägg #8: Postat: 2004-12-29 16:52:00
Unto S
Gnällandet på sossarna kommer väl att resultera att regeringen får skulden till 80 000 människors död i Sydasien. Det är en bit ifrån vad USA:s krigsmakt har åstadkommit i Irak, där ligger dödsiffrorna på 120 000. Men är man utvald av Gud, som George W Bush, är man bäst. Naturkatastroferna är inte nog. Krig är fred som Bush uttrycker sig. Krigsbudgeten för Irakkriget ligger på 100 miljarder dollar.
Inlägg #9: Postat: 2004-12-30 14:47:00
Anna Drangel
Till Beckisbarnet m fl: Dina uttalanden tyder på ett enormt klasshat. Du pratar om rika bortskämda svenskar som bara gnäller. Vad jag har försökt visa i min text är hur sent regeringen vaknade. Det var som om det svenska folket insåg bl a genom mobilkontakter m anhöriga vilken enorm katastrof detta var långt innan regeringen fattade och agerade.
Inlägg #10: Postat: 2004-12-30 15:47:00
Thomas L. Aabo
Man kanske inte behöver dyra amerikanska och japanska varningssystem - som de har i Stilla havet?
Länk: ekstrabladet.dk
Laddar...