Jaså, det är därför!

Den här tråden diskuterar artikeln Jaså, det är därför!.
Inlägg #1: Postat: 2004-12-20 16:54:00
martinpartin
så sant så sant.
Och alla pengar vi sparade på att jaga rejvande snorisar kunde läggas på utbildning istället.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-21 00:13:00
riff_
Så sant så sant. Så tråkigt att inte fler delar denna sunda och högst logiska inställning. Mer vett åt folket!!
Inlägg #3: Postat: 2004-12-21 01:09:00
MdaG
Jag tvivlar på att legalisering av Cannabis skulle minska användandet av tyngre droger. Jag ser heller ingen logisk anledning till varför alkohol är lagligt, men inte cannabis. Jag klagar inte, jag älskar öl, vin och whisky, men som sagt, jag ser inte logiken i det. Det bästa vore om ingen knarkade överhuvudtaget, men det kommer aldrig att hända.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-21 11:38:00
Stefan_B
Ditt resonemang lider i mitt tycke av en stor svaghet, nämligen antagandet att "folk använder droger hur som helst". Det finns alltid skäl och/eller orsaker bakom bruk av droger i någon form, och jag ser inget skäl i att klumpa ihop alla dessa och betrakta dem som något slags naturfenomen.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-21 19:36:00
Björn_T
Visst är legalisering en intressant idé, men ett problem ser jag: om nu många ungdomar testar det mycket för att det är förbjudet, och så är det plötsligt inte förbjudet längre! Vad ska de då göra för att testa gränserna? Om olagligheten är en del av det lockande, då blir de ju lik förbannat nyfikna på illegala droger. Dock blir det nu tyngre droger istället för att uppnå samma syfte. Dock, detta är ju bara ett skräckscenario från min sida, men även sådana kan ju besannas.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-28 23:35:00
katja
Både alkohol och Cannabis skulle vara förbjudet! De är bland de farligaste droger vi har i samhället; det ena förstör nervsystemet och hjärnan och det andra kan försätta dig i evig psykos - men ens psyke är väl inget att vara rädd om, eller? Dina barns psyken? Heroin förstör åtminstone varken kropp eller psyke det är sättet att leva på som förstör knarkare
Inlägg #7: Postat: 2005-01-13 17:28:00
László
Vänta lite nu. Du säger att man inte skulle komma i kontakt med tyngre droger om cannabis var lagligt? Hallå! Alkohol är lagligt ändå kommer folk i kontakt med cannabis och annan narkotika som är olaglig. Inte helt sällan på fyllan just. Ditt resonemang är ologiskt. Dessutom har olaglig alkoholhantering inte upphört trots högre införselkvoter. Det finns alltid nån som vill tjäna pengar på att sälja alla typer av droger till de som inte har åldern inne.
Laddar...