Gubben Anrell slår till igen

Den här tråden diskuterar artikeln Gubben Anrell slår till igen.
Inlägg #1: Postat: 2001-04-17 18:20:00
tomz
Helt rätt. Johan, sparka rumpa!
Inlägg #2: Postat: 2001-04-17 18:35:00
lasse
du har fel ja har rätt
Inlägg #3: Postat: 2001-04-17 22:21:00
saga
"Ponken" Loman slår till igen!!!!

Såååå bra verkligen!!!Lixom vid de tidigare artiklarna undrar var du får allt ifrån? Det e ju verkligen skitbra!!!Jag själv har inte sett arktiklen men jag medger att det e HELT fel det han skriver...mmm...ska jag våga säga att jag praoade på Aftonbladet?

//saga
Inlägg #4: Postat: 2001-04-17 23:11:00
Pascal
Jag vet att jag är tjatig och alltid har något att kommentera, men vad vill du egentligen få fram med den här artikeln? Att Lassa Arnell är ett dumt svin? Att Aftonbladet är en dålig tidning? Kom med något nytt istället.
Inlägg #5: Postat: 2001-04-18 07:54:00
Malin
Tjusigt är ordet! Vad kan jag annat säga??
Jag håller med dig Johan, visst är det lite
underligt att en man som Anrell, som är rikskändis,
klivet ut i en stor kvällstidning och gör sådana uttalanden.
All heder till dig!!
Och TACK!
Inlägg #6: Postat: 2001-04-18 10:30:00
lars
Sluta bråka om smulor. Det är politiker och storföretag som tjänar på tjafs om feminism. Genom att fokusera på ovidkommande saker blir man "blind" för vem som verkligen tjänar de stora pengarna.
Inlägg #7: Postat: 2001-04-19 20:17:00
Mikael Svensson
Vad är det du vill säga? Att Aftonbladet bara ska trycka politiskt korrekta åsikter? Att aftonbladet ska ha en sån stark censur? Ganska skrämmande låter det faktiskt...Jag blir mer irriterad av den rabiate krönikören Åsa Mattsson som hävdar att allt är gruppen "mäns" fel än anrell...utan tvekan.
Inlägg #8: Postat: 2001-04-20 19:28:00
Lisa
Jag tycker det Lasse Anrell skriver är helt sjukt men jag tycker ändå det är lite fel av dej att skriva att d är konstigt att aftonbladet publicerar den artikeln...jag menar som alla skriver hela tiden å som jag håller med om, att alla har rätt till sin åsikt, även Lasse...
Inlägg #9: Postat: 2001-04-20 23:51:00
Joppe
Jag tycker att herr anrell har helt rätt på flera punkter. Dagens feminister borde verkligen fråga sig själva vad de håller på med. Enligt min mening finns det inte längre någon trovärdighet hos dessa, de har för länge sedan förvandlads till skällande byrackor som skäller på allt utan att egentligen veta varför.
Inlägg #10: Postat: 2001-04-21 01:26:00
Camilla
Bra formulerat och begrundade åsikter. Inte bara massa tjafs som en viss Pittstim-wannabe... Hur kan man någonsin förlöjliga en så självklar sak som feminism på det sätt som Lasse gör? Obegripligt.
Inlägg #11: Postat: 2001-04-21 18:21:00
Gilla
Hej Johan! Jag ville bara tacka för alla dina insiktsfulla & begåvade artiklar här på Sourze! Keep going brother...
Inlägg #12: Postat: 2001-04-22 14:36:00
Chrille
Aftonbladet gör väl precis vad de ska göra dvs låter olika åsikter höras? Det kryllar av vad som ofta kallas vulgo-feminister bland ABs krönikörer så det är väl helt riktigt att motargument också får höras?

Nu har jag inte läst krönikan men bara utifrån dina citat så skulle jag helt rått gissa på att du har missat något, kanske en ton av ironi?

Sedan hör jag till dom som anser att dagens feminister för jämlikheten i Sverige BAKÅT genom att bygga en ny mur av aggressioner mellan könen...
Inlägg #13: Postat: 2001-07-08 13:31:00
Lena Jonsson
En barnrumpa försöker spela beskyddare. Du har tydligen mycket att lära om det motsatta könet.

Anrell använder sig av ironi. Det ordet kommer du också att lära dig när du blivit äldre.
Laddar...