|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-17 10:08:00
|
|
djpjgj |
Väldigt intressant idé! Varför inte ta kontakt med ett universitet i din närhet? Jag studerar på Linköpings Universitet och här får de flesta ingenjörer lära sig programmera i Java. I Linköping bedrivs också mycket tvärvetenskaplig forskning, så det skulle kanske funka. Annars finns det ju rena ingenjörsutbildningar med inriktning på dataspelsutveckling i t. ex Skövde och Kalmar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-17 10:33:00
|
|
Stefan_B |
En intressant idé, dock med ett antal risker. Främst tänker jag då på systemets sårbarhet för manipulation av olika slag.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-17 14:08:00
|
|
marcarolo |
Ser intressant ut. Men att sätta sig in i det här lär ta några timmar. Den första frågan jag spontant ställer mig är om inte problemet som vanligt är skatteflykt och risken för att en stor svart marknad uppstår?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-18 11:57:00
|
|
Niklas Byström |
Urbota dumt system
Det här förslaget är så dumt att klockorna stannar. Ett barn borde ju kunna räkna ut att det här leder ofelbart till en hyperinflation utan dess like. Folk kommer att handla upp hela sin lön första lönedagen allt för att undvika denna skatt. Antingen köper man mat och andra livsnödvändigheter eller så köper man värdepapper vilka senare under månaden omsätts i pengar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-18 19:00:00
|
|
Stig |
Ett realisstiskt skattesystem kan inte krånglas till. I stället bör nuvarandesystem förenklas. Genom sk flat skatt kan ett sådant system lätt genomföras. Alla betalar exakt lika stor andel av lönen i skatt t.ex 30-35 procent. Ett grundavdrag införas så att inkomst över t.ex 50.000 kronor beskattas.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-18 22:12:00
|
|
Uno Hansson |
Ett systemfel när det gäller det nuvarande penningsystemet, gör att samhällsekonomin inte fungerar utan ständigt återkommande – och därmed mycket kostsamma – ”brandkårsutryckningar” och räddningsaktioner när det bl.a. gäller sysselsättningen, operationsköer osv… forts.
|
| |