Inlägg #1: Postat: 2004-12-16 13:00:00
|
bubblan |
Det är verkligen förkastligt. En liten fågel har dock viskat i mitt öra att man snart kommer att behöva registrera sig med namn, personnummer etc för att få skriva/kommentera på sourze. Jag vet inte exakt när, men det är på väg.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-16 13:05:00
|
Tommie Nygren |
Jag skulle säga att problemet är att din chef ifrågasatt ditt skrivande här pga kommentarer i kommentarsforumet i ditt namn. Det kan finnas fler som heter du och eftersom forumet är oskyddat så kan man låna varandras namn. Det är olyckligt men... om man inte reflekterar över hur det kan ligga till då går det för långt. Lämpligt vore att skribenter kan ha inloggade identiteter här. Dvs att man KAN registrera sig men inte måste...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-16 14:03:00
|
MickeR |
Anna, angående din brasklapp om "rasism och fascism": jag antar att du är en av dem som tycker att invandrarkritiska röster rasister. Vad tror du man tjänar på att kväva debatten? För övrigt håller jag med Tommies förslag nedan om att det borde vara möjligt att registrera sig om man vill och därigenom låsa sin signatur så att inte andra kan använda den. Det bör dock vara möjligt att kommentera utan registrering.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-16 15:05:00
|
På tiden Anna S, tack, tack. |
Ibland måste man sålla bort de efterblivna sabotörerna för att skydda den demokratiska debatten att spåra ur. Tyvärr. Typer som Mustafa som inte drar sig att säga de fulaste sakerna till folk måste helt enkelt ställas till svars. Frihet under ansvar var det, inte frihet att kasta skit. Denne psykopattyp som står bakom majoriteten av hatflosklerna på Sourze har kallat folk för allt som han själv förtjänar att vara och förmodligen är. Nu är slut med detta. UNDERBART!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-16 16:35:00
|
Birgitta S. |
Har själv blivit utsatt för en hel del otrevligheter när det gäller kommentarer här och har faktiskt varit i kontakt med polisen. Fick problem efter mitt "öppna brev tikll läsarna på Sourze" och det höll i så länge och kraftigt att jag kände mig kränkt. Tycker inte man ska ta sådant på nätet som man inte tar annars. Känns bra att det har lugnat sig lite och ser fram emot den dagen då det blir inloggning på kommentatorsfältet. Det kommer att höja tidningens anseende.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-16 17:25:00
|
God Jul! |
Heja, nu blir det ordning i klassen. Bort med Mustafatyperna som kallar folk för kuk, fitta, neger, mördare, bög, hora, osv i nedsättande ton. Deras syfte är att döda debatten och lysa i sin egen narcissim. Nåväl känd blev "legionen" men inte som det var önskat kanske. Tillslut tröttnade alla på ordbajseriet och vansinnet. Låt 2005 bli ett bättre år för Sourze och läsarna. In med mer hyfs och seriösa inlägg. Mustafatyper kan skriva sina tyranniska floskler och sagor någon annanstans. God jul.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-16 17:36:00
|
Marcus |
Bra att du tar upp detta! Det har varit för mycket oreda här på sourze! Registrerade indentiterer kräves! Till dom som vill.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-16 18:34:00
|
Eja |
Är inte själva tjusningen med internet att man kan vara anonym? Att man inte behöver ha namn och titel för att någon ska läsa det man kommenterar? Att endast åsikterna räknas. Det tycker i alla fall jag.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-12-16 20:58:00
|
Sunny |
Jag har råkat illa ut efter min artikel Spökskrivarna på Sourze. Ännu värre efter min artiklar om incest: där blev jag mordhotad på min hemadress o fick mitt namn uthängt som pedofil! på en sajt för incestoffer.
Mit ex öppnade ett majl med överskriften Vi ska skära halsen av dig o sedan har familjen o vännerna förstås försökt att få mig bort ifrån Sourze. Men det vore ju att legitimera hoten.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-12-16 23:43:00
|
XXXL |
Har Du klappat en apa nånn gång?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-12-17 00:32:00
|
Soilander |
Slasktratt är bara förnamnet till de projiceringar en del får ur sig här på Sourze. Tekniskt sett kan redaktionen lösa detta genom att lämna slagfältet öppet. Då genom att synliggöra ip-adresserna här på hemsidan, så kunde man ha möjligheten att själv söka upp individerna bakom hoten. Det positiva är att problemet i kommentarsfälten är på väg att lösas. Till dess är det rappakalja.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-12-17 01:16:00
|
Carl Olof |
test
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-12-17 01:18:00
|
Biff |
Äntligen! Dock en undran: Finns det ingen möjlighet att lägga in en cookie som sparar inloggningsuppgifterna, så man slipper logga in varenda gång man besöker sidan?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-12-17 01:57:00
|
Jörgen Öhlund |
testar jag med.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-12-17 08:13:00
|
djpjgj |
..testar det nya inloggningssystemet..funkar!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-12-17 13:43:00
|
miljonisse |
Så var det dags igen, Anne inget negativt med din artikel, men som bekant är du inte den första att kritisera detta fenomen. Jag hoppas att Sourze, nu sorterar bort alla oförskämda inlägg.
|
|