Skippa Florence-andan

Den här tråden diskuterar artikeln Skippa Florence-andan.
Inlägg #1: Postat: 2004-12-15 14:57:00
KD
Finns det någon undersökning som stödjer detta ständigt återkommande påstående: "våld mot kvinnor existerar i alla samhällsgrupper"?
Inlägg #2: Postat: 2004-12-15 15:09:00
Anna Nilsson
Och jag som trodde att vi kvinnor föddes till att vara altruistiska och självuppoffrande, gör vi inte det?

Bra skrivet. Staten borde ta sitt ansvar.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-15 15:09:00
Joakim Johansson
Kan du förklara för mig varför undersökningar visat att unga singelkvinnor utan barn städar och putsar mer än sina manliga motsvarigheter!? Är det någon som tvingar dem?
Inlägg #4: Postat: 2004-12-15 16:25:00
Michael Lundahl
Heh... snarare tvärt om: nattväktarstat för kvinnor som misshandlats av män... men ingen annan. Om en man blir ihjälslagen så gör det inte så mycket trots att det är 4 gånger vanligare än att en kvinna blir ihjälslagen så är det inte ett samhällsproblem... för han var ju man och kunde glädja sig åt att tillhöra det kön som enligt ett genomsnitt på 9 miljoner människor är mer priviligerat. Det är säkert en stor tröst under de där sekunderna från att kniven tränger in tills livet slocknar...
Inlägg #5: Postat: 2004-12-15 16:52:00
Mysan!
Det lustiga än i dag så är gifta /Sambo kvinnor med barn tvungna att fråga den man som deär gifta med om de kan gå ut ,om de kan träffa sin väninna/ eller om de kan ta hem någon.Nu pratar vi vuxna medelålders kvinnor.Det är ju hemskt.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-15 17:02:00
Mysan igen!
Samtidigt som Magnus Uggla kan sjunga Värsta grymma tjejen som en §17 åring ,klä sig som en 20 åring och ändå var gift och ha barn.Medan en annan del av männen kan byta brudar som de byter underkläder.det måste ju bero på vilken uppfostran man ger männen som gäller.
Inlägg #7: Postat: 2004-12-15 22:30:00
Långben Vinter
Jag har frågat det förr, och jag fråga igen: Hur kommer det sig att Birgitta Olsson, som har åsikter som stämmer perfekt med vänsterpartiets superfanatiskt feministiska partiprogram, är med i Folkpartiet? På vilket sätt är hon Borgerlig? På vilket sätt är hon liberal?
Inlägg #8: Postat: 2004-12-15 22:55:00
Marcus
Så länge feminismen finns så slår vi män bara bakut. Feminismen är en typ av våld mot mänoch kvinnor lägg ner feminismen och vi kan lösa problemen tillsamans i stälet för att ha dettta förbannade könskrig!
Inlägg #9: Postat: 2004-12-16 01:22:00
Calle Z
Men prata klarspråk någon gång! Svenska skolelevers resultat sjunker som en sten. Finland är i topp i tex matte. Vad skiljer Finland ifrån oss? Vad jag vill veta, är det Svensson som spöar sin fru mera i fredagsfyllan? Eller beror ökningen på nysvenskarna? De muslimska hedersmännen? Som tyvärr har missuppfattat vad heder är. Tala klarspråk någon gång!
Inlägg #10: Postat: 2004-12-16 09:48:00
Jan Schmidt
Man frågar sig om detta är höjden av cynism eller höjden av dumhet. Birgitta Ohlsson representerar folkpartiet, ett av de partier som på allvar började nedrustningen av välfärden under 90-talet. Ett parti som konsekvent arbetar för lägre skatter och högre grad av självfinansiering i omsorgen.
Inlägg #11: Postat: 2004-12-16 11:31:00
Michael Ståhlberg
Birgitta Ohlsson är vegan, ändå för nuvarande abortgränser. Var är logiken i det? Hon vill avskaffa Sverige, men demonstrerar för Israel och skriver för USA:s krig i Irak samt ett diplomatiskt erkännade av Taiwan! Men Sverige vill hon avskaffa. Betänk ni som fortfarande röstar, att den här mänskan kan hamna i en borgerlig regering.
Inlägg #12: Postat: 2004-12-16 14:48:00
Stefan
Jag känner en tjej som blir hotad av sin pojkvän, och även blivit misshandlad och fått dyr egendom förstörd av honom som hämnd. Trots min uppfattning om att kvinnojourerna domineras av tokfeminister av Gudruns typ så rekommenderade jag henne att söka upp dem, för jag antog att de satt på stor erfaranhet och kunde hjälpa henne bättre än jag. Verkar inte alls stämma, hon är mycket missnöjd och klagar på att de är oproffsiga och oförsiktiga.
Inlägg #13: Postat: 2004-12-16 23:26:00
Andreas
Det finns ju endast 13 mansjourer bry dig om dem också.
Sen så finns det inga bevis för att kvinnomisshandel är så stor.
Det finns ingen forskning kring kvinnor som misshandlar män i Sverige.
Jag skäms för att vara folkpartist när du kommer med dina dåligt underbyggda åsikter.
Laddar...