Feminism humanism

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2004-12-16 10:53:00
Beckisbarnet
Det tjatas tex alltid om att; "Män har svårt att visa känslor, män har svårt att tala med varandra om känslor, män är mer intresserade av pengar & prylar---alla dessa egenskaper som kvinnor är motsats till, dvs kvinnor är känslosamma, mjuka, icke prylgalna, inte pengatörstande osv..
Inlägg #42: Postat: 2004-12-16 10:55:00
Beckisbarnet
Jag tycker faktiskt att män har lätt att visa känslor, mer ofta än kvinnor- som mest har en stel och outttycksfull framtoning, tänker mest på sitt utseende och är väldigt beroende av vad andra skall tycka om dem. En man kan visa känslopr och vara sig själv och skiter i vad alla andra tycker
Inlägg #43: Postat: 2004-12-16 10:57:00
Beckisbarnet
Män i allmänhet bryr sig inte så mycket om pengar och ytliga attribut, men kvinnor tenderar till att gilla lyx, flärd och krimskrams och en män med pengar & makt ser dom oftast upp till. Hur skall man kunna krossa patriarkatet när kvinnan själv är dess främste understödjare?
Inlägg #44: Postat: 2004-12-16 10:59:00
EN gång bebis - stor nu
Haha.
Bebisbarnet:
"En man kan visa känslopr och vara sig själv och skiter i vad alla andra tycker."
Ja. Det är moget.
Inlägg #45: Postat: 2004-12-16 11:00:00
Beckisbarnet
Kvinnor är mer än män beroende av att följa speciella sociala koder. Kvinnor har svårt att visa känslor och är oftast beroende av andra speciellt andra kvinnor tycker. Män däremot är mer djupa i själen och lägger inte så mycket vikt vid utseende, lyx, prylar el vad andra tycker, utan är oftast sig själva och därigenom lyckas männen att odla sina intressen..
Inlägg #46: Postat: 2004-12-16 11:03:00
Beckisbarnet
.. vilket kvinnorna oftas har svårt för, eftersom dom genom sin rädsla för att göra bort sig eller rädslan för att avvika från den stora mängden kvinnor, så tenderar kvinnor mer att bli komersiella och utseendemässiga kopior, medans männen istället utvecklar sina specifika personligheter i högre grad och därmed utmärker sig mer än vad kvinnor gör,.
Inlägg #47: Postat: 2004-12-16 11:09:00
Beckisbarnet
Vad är detta jag skrivit att bli upprörd över? I alla tider har det ständigt tjatats om att "män har svårt att visa känslor" "män har svårt att visa mjuka sidor, män är mer logiska och beräknande osvv...

Jag anser att detta inte stämmer, jag anser att detta stämmer mer överens med hur kvinnan när än hur mannen är... någon som håller med?
Inlägg #48: Postat: 2004-12-16 11:12:00
Beckisbarnet
Svar 47: Om du vill kalla migt bebis, så tar jag ödmjukt emot det personangreppet. Jag är man och därmed mjuk och känslig. Jag är inte rädd att bli kallad barnslig eller okunnig. Jag har inget behov av att vara perfekt såsom kvinnor...
Inlägg #49: Postat: 2004-12-16 12:10:00
Lina
Beckisbarnet gillade inte fördomar men har hävt ur sig så många han bara kan hitta på för att motbevisa detta
Inlägg #50: Postat: 2004-12-16 12:48:00
Beckisbarnet
Svar 52:
Vad är det jag har motbevisat?

men...Du måste ju bevisa att det jag skrivit är fördomar, eftersom en fördom inte längre är en fördom om den visar sig stämma...

Hur kommer det sig att generaliserande uttalanden om mäns egenskaper mestadels får medhåll & står oemotsagda?
Inlägg #51: Postat: 2004-12-16 12:50:00
Beckisbarnet
forts:

"Män har svårt att visa känslor", jaha?

Då säger jag; "Kvinnor har svårt att vara sig själv, och framförallt har dom svårt att visa känslor", därav måste dom hela tiden hålla på med sitt utseende..

Fördom eller sanning, eller något mittemellan?

Du kanske vet?!"
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...