Bortskämda medelklassfeminister

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2004-12-14 15:54:00
r4
Kanske är det dags för kvinnorna att ta till vapen för att genom "den slutgiltiga lösningen" ta makten? Girl power!
Inlägg #42: Postat: 2004-12-14 16:06:00
Robert W
Lina: Titta på Rambo en gång till i så fall. Det som rättfärdigar Rambos handlingar är att han har en känsla för rättvisa i allt dödande. För du kan ju notera att Rambo bara utövar våld i självförsvar, och för att rädda andra som är i fara. Och bara för att Co Bao är vietnamesiska så betyder inte det att han gör henne till fiende. Dessutom uppnår Rambo aldrig någon större makt, för filmerna handlar om en misslyckad man i smutsen som återupprättar sig själv genom mod och rättfärdigt agerande.
Inlägg #43: Postat: 2004-12-14 16:09:00
Robert W
Lina: Så hur ska ni göra för att få makt? Vara rättvis. Att vara rättvis har alltid varit det enda sättet att vinna makt i en manlig värld, och så kommer det att förbli. Den som är rättvis inger förtroende, och får makt av sig självt. Till och med Rambo-filmerna förmedlar det budskapet.
Inlägg #44: Postat: 2004-12-14 16:13:00
Robert W
Lina: Min uppfattning om kvinnors rättvisekänsla baserar sig i övrigt på verkligheten och personliga erfarenheter av kvinnor. Det är precis som att ni inte förstår, eller tar på allvar vissa grundläggande moraliska värderingar. Denna brist ser jag som det riktiga hotet mot jämställdheten.
Inlägg #45: Postat: 2004-12-14 16:19:00
Lina
Oj, du är verkligen otrolig. Du menar att århundraden av kvinnoförtryck har orsakats av kvinnors bristande rättvisekänsla?
Inlägg #46: Postat: 2004-12-14 16:33:00
Robert W
Lina: Inte helt, men det är definitivt ett stort problem för kvinnor just nu som jag ser det. Jag behöver bara titta på mig själv för att få en ledtråd. Jag hatar kvinnor, och jag är därför orolig över vad som händer om kvinnor får för mycket makt. Men orsaken till det är att jag inte litar på kvinnor. För mig är ni förljugna jävla ormar. Är inte det ert problem i slutändan? Är det ett problem som löses av Linda Skugges m.fl. rabiata svador? Du tror väl inte att hat uppstår ur intet?
Inlägg #47: Postat: 2004-12-14 16:34:00
lina
Hm.. och här tog vår diskussion slut
Inlägg #48: Postat: 2004-12-14 16:39:00
Oscar
Rambo är ju bara en macho tönt men det finns säkert 1000 tals killar som önskar de var lika häftiga som han. Det här inlägget är tillägnat "the proud people of afghanistan" ni kan väl er Rambo historia?
Inlägg #49: Postat: 2004-12-14 22:14:00
Homer
Sourse är roligare än våld på film. Att få se två personer med varsin trångsynt världsbild gå loss verbalt på varandra är roligare än Robinsson.
Inlägg #50: Postat: 2004-12-15 11:21:00
Mattias A
Det som jag personligen tyckte var läskigast var åsikten att "när tjejen blev våldtagen blundade jag, det var läskigt. Men när hon hämnades ville jag inte missa en sekund, härlig känsla!" Fritt citat. Det är när hat-känslorna MOT någon blir starkare än med-känslorna FÖR någon som det gått överstyr jmfr tex med Rambo.
Inlägg #51: Postat: 2004-12-15 23:14:00
Michael Ståhlberg
Homer: det ligger mycket sanning i titeln på en bok av Hunter Thompson som jag har: "Better than sex - confessions of a political junkie." Borde skriva julkort, i stället skriver jag detta. Finns det ett AA för politiska debattmissbrukare?
Inlägg #52: Postat: 2005-01-18 16:27:00
Anders Klasson
Lina säger "Alla män är inte skyldiga till våld och våldtäkt, men alla män har en skyldighet se till att det inte händer. Hur enkelt som helst.". Visst, det finns flera åtgärder
som måste till,bekämpa medias
ytliga dekadens och skicka hem
merparten av alla muslimer,inte
några "enkla" åtgärder precis,
särskilt inte som många Feminister
hyllar islam och skyller allt på "den
vite mannen".Det har dom lärt sig av
Vänsterpacket.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...