Skitförnäma recensenter

Den här tråden diskuterar artikeln Skitförnäma recensenter.
Inlägg #1: Postat: 2001-04-11 14:15:00
david
tycker inte att försäljningen speglar kvalité, det har visst en ny grej som heter marknadsföring...däremot råder det kultursnobbism men det ursäktar inte till exempel komersiell skitmusik!
Inlägg #2: Postat: 2001-04-11 17:36:00
Tyler
Se på skoförsäljning. Vilka skor säljs det mest av? Fråga sedan en skomakare om dessa skor är de bästa och han lär säga NEJ! Då kan du ställa frågan: Vad vet han om skor? Är det inte de skor som säljs mest som är de bästa? Är skomakaren en elitistisk snobb?
Inlägg #3: Postat: 2001-04-11 18:23:00
adde
kultureliten har rätt... du har rätt taskig smak faktiskt. du har ju givetvis rätt att tycka vad du vill men den anti-elitistiska inställningen funkar bara om man kan argumentera för sin "dåliga" smak. tex; om du gillar britney spears kan du alltid skylla på att det svänger lite grann eller om du gillar robinsson kan du säga att du hellre ser människor göra bort sig på riktigt än att att de gör det baserat på manus. vad vet jag? puss.
Inlägg #4: Postat: 2001-04-11 19:14:00
mio
Smaken är som baken. En recensent är bara en enda människa med sin högst subjektiva smak, varför bry sig? Det är och kommer alltid att vara så att det som är lättköpt, lättsmält och lättutskitet har lägre status. de flesta saker du räknar upp är att jämföra med att käka en burgare på Mc Donalds. Visst, det är gott...men om man vill ha mer än bukfylla så kanske man väljer en flottare restaurang eller husmanskost ibland.
Inlägg #5: Postat: 2001-04-12 01:35:00
Apkungen
Det är ju lysande att det finns "elitistiska" recensenter - om det bara fanns konformistiska fanatiker som du skulle man aldrig få reda på vad det finns för alternativ till skräpkulturen.
Inlägg #6: Postat: 2001-04-12 16:04:00
ola
hitler fick väl folket med sig har jag för mig. då hade han rätt eller?
Inlägg #7: Postat: 2001-04-16 14:14:00
Nils
Ingen kan anse mig för tillhörande "kultureliten", men nog är det väl ett faktum att de flesta människor i det här landet är ganska korkade? Den som påstår annat är troligen ute efter att fjäska för gallerierna i idioternas diktatur...
Inlägg #8: Postat: 2001-04-18 21:01:00
Emanuel
Menar du på fullaste allvar att det som säljer mest är bäst?
Så enkelt är det inte i livet.
Du kan inte känna dig stolt över att du har bra musiksmak bara för att du köpt skivan som toppar listorna.
Inlägg #9: Postat: 2001-07-29 21:19:00
Juanita Zanetti
Det var kul, du har helt rätt, men problemet är vi akademiker. Jag ska skriva min D-uppsats i litteratur nästa år och jag har smittats av det där tänkandet. Mina klasskamrater tycker att jag är en amöba som tittar på vänner, eller att jag älskar Ricky Martin. Jag är tyst om det nu. Men å andra sidan så är det kul med finkultur, den ger dig mer, men man måste var mogen för den.
Inlägg #10: Postat: 2001-07-29 21:22:00
H.L. Sattarvandi
Men mest köpta bok, film eller CD är väl knappast den bästa. Jag håller med dig, en film som American Pie ska sågas även fast den är bra medan en film som Den blå filmen ska älskas, den behöver inte ens vara bra. Jag vet vart det kommer ifrån för att jag ser det varje dag, det kommer ifrån akademikerna.
Inlägg #11: Postat: 2001-08-02 01:04:00
Jörgen Karlsson
Det handlar om olika produkter som vid en snabb anblick ser förvillande lika ut. Att många produkter på marknaden inte har några konstnärliga kvaliteter är å andra sidan inte problematiskt, bara man är medveten om vad det är man konsumerar och vad man går miste om.
Laddar...