|
Inlägg #21: Postat: 2004-12-03 15:18:00
|
|
Karin |
Jag tycker att det var riktigt bra att du tog upp just detta ämnet. Något som allmänheten kanske inte tänker på så mycket. Jag visste i alla fall inte att det var så här det stod till, så det var trevligt att läsa.
Du skriver bra och har argument och är jordnära. Det är viktigt att räkna upp exempel på varför det och det är bra eller dåligt, och berätta hur det har drabbat en själv, om det är så illa eller bra.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-12-03 21:22:00
|
|
Maryam |
En härlig artikel! Du är en duktig skribent som skrivit artikeln på ett förståeligt och tankeväckande sätt! Delar helt dina åsikter inom det här ämnet!
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-12-05 14:52:00
|
|
Abdul |
"Reactionary thinking plus revolutionary emotion results in fascist mentality." Den här artikeln är som ett sista vrål från en värld som håller på att sänkas ner i graven. Den världen är naturligtvis patriarkatet. Make way for a world to come, Marcus, make way for feminism!
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-12-05 16:07:00
|
|
Daniel Wijk |
Bra skrivet! Jag har jobbat som inhoppande lärare och hållt i en par egna kurser på gymnasienivå. Det känns som du hittat tankefelet i dagens skolvärld, det skulle vara intressant att se hur dessa idéer skulle kunna genomföras på en skola. Det räcker inte att som idag ge eleverna en bärbar dator utan man kanske måste ge dom tryggheten av en egen plats.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-12-05 23:13:00
|
|
Marcus |
Sara och Lunar är informerade.
Jag har precis skickat ett mail till Sara Damber om den här artikeln jag hoppas att hon svarar på den.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2004-12-06 10:14:00
|
|
Hankins |
Oerhört fånig artikel. På gränsen till meningslös. Usel stavning dessutom.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2004-12-06 15:41:00
|
|
gray |
Det är ju det jag har sagt hela tiden. Marcus kan inte skriva och så skyller han på dyslexi. Han är korkad helt enkelt.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2004-12-06 17:59:00
|
|
Elin tillägg till inlägg |
allt jag lärt mig om flickor och pojkar och de underlag de har för sitt beteende kommer från feministisk litteratur.ingen förtalas eller döms för vad de gör,man har bara undersökt varför.det har hjälpt mig ofantligt med att skapa förståelse och medkänsla för mina bröder och systrar.genom att först åskådligöra de skeva bilder man har av varann,kan man gå tillbaka till att relatera till varann som människor och bli mer medveten om sina fördomar.som elev,lärare och människa.
|
| |