Fl!cka provocerar, men imponerar ej

Den här tråden diskuterar artikeln Fl!cka provocerar, men imponerar ej.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-12-01 21:31:00
Elin
mycket bra marcus... ALL barn behöver mer stöd än vad som ges och naturligtvis porträtteras båda könen oftast lika illa i medierna.någonting som god samlevnadskunskap borde införas i skolorna.som rör hur vi relaterar till varandra som människor och varifrån vi får dessa idéer.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-01 23:31:00
gray
Tyvärr Marcus, men du skriver verkligen som en kratta. Det skulle vara lättare att ta till sig ditt budskap om texten var rätstavad och utan sär skrivningar
Inlägg #3: Postat: 2004-12-01 23:37:00
Magistern
Unge man! Du har en nyckel bredvid din text och kan alltså skicka in själv utan redaktionens medverkan. Men det är inte helt lyckat eftersom du både stavar fel här och var och gör felaktiga särskrivningar: Ungdomar stavas med ett m och det heter inte media kritik, det heter mediakritik. Skriv gärna mer, men låt redaktören gå igenom det hela först. Eller använd ett rättstavningsprogram och läs på lite om särskrivningar.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-02 01:20:00
Michael Ståhlberg
Du skriver roligt och intelligent, men lite för långt.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-02 06:37:00
Peter
Utmärkt, Marcus, om vår sjuka tid.
Dessutom, stärkandet av flickor och kvinnors självbild består tydligen till stor del i att försöka beröva pojkar och män en positiv självbild.T.ex, dagens DN: "Kvinnorna är morgondagens vinnare på arbetsmarknaden". "Flickor har alltid varit bättre i skolan än pojkar". "..vad ska vi då med männen till. Ja, till vad? -Kanske till försvar, markservice och sexuell njutning. Det är inget dåligt liv...".
Jag har bara en kommentar till detta Far åt h-e!
Inlägg #6: Postat: 2004-12-02 07:52:00
Malin
Hej Marcus! Det är en bra idé om en gemensam mötesplats lärare-elever. Hur har lärarna reagerat på ditt förslag? Jag kan tänka mig att de skulle kunna se det som en extra uppgift. "Ska vi vara kamratstödjare också, utan att få mer i lön?" - men det beror kanske på att jag har gått i en skola där många lärare var frånvarande tom när de var fysiskt närvarande. Jag hoppas du få möjlighet att utveckla din idé. Du borde starta projektet på en skola på försök, för att kunna utvärdera och utveckla.
Inlägg #7: Postat: 2004-12-02 08:12:00
Michael Lundahl
Detta var avgjort den svamligaste och enfaldigaste artikel jag någonsin läst på Sourze. Den borde inte ha blivit publicerad.
Inlägg #8: Postat: 2004-12-02 10:31:00
Benjamin
Riktigt bra skrivet, skönt när folk vågar ifrågasätta krystade politiskt korrekta skitprojekt.
Inlägg #9: Postat: 2004-12-02 11:13:00
Oscar
Men varför klaga på Flicka projektet finns det inte sämre statliga projekt att attackera. Eller är det bara ditt vanliga gamla antifeminist trams ? För övrigt håller jag med dig om vikten av att lärare möter elever på icke lektionstid.
Inlägg #10: Postat: 2004-12-02 12:16:00
Chris.X
Bra Marcus! Lite osammanhängande, men bra skrivet! Tyvärr är det inte politiskt korrekt att säga att män pojkar har det lika svårt som tjejer. Det är alltid mest synd om tjejer. Oavsett sitauation, ålder, uppväxt i PK-sverige. Därför får man inte kritisera projekt som enbart riktar sig till tjejer.
Inlägg #11: Postat: 2004-12-02 12:27:00
Sandra Gustafsson
Marcus! Det här var en mkt bra artikel!
Inlägg #12: Postat: 2004-12-02 12:57:00
Urban
dyslektiker förnyar det svenska språket - det blir lite som poesi att läsa det du skriver förutom att innehållet i krönikan var bra!
Inlägg #13: Postat: 2004-12-02 15:27:00
ll
Din artikel fick mig att fälla en tår. En tår för att det du skriver är så självklart men ändå verkar nästan förbjudet att beröra. En tår för att samhället inte går framåt. En tår för att så få bryr sig. En tår för att politikerna gör det så lätt för sig. En tår för att makthavarna spyr meningslösa "projekt" över oss som kostar oerhörda pengar samtidigt som man drar ner på konkret service eftersom den är för dyr.
Inlägg #14: Postat: 2004-12-02 16:29:00
Jan E
Ett stillsamt påpekande bara - föremålet för din irritation heter Sara Damber.
Inlägg #15: Postat: 2004-12-02 18:08:00
josephine
Ett stort sakfel i din artikel är att reklamkampanjen skulle kosta så mycket; byrån gjorde det gratis. Även reklamutrymmet skulle vara gratis.
Inlägg #16: Postat: 2004-12-02 19:12:00
Tommie Nygren
BANG vilket jävla slag i ansiktet! Du kastade om hela min bild av projektet som jag en gång tyckte var bra. Aaah, jag har ingen egen åsikt märker jag... jaja, hur som helst: Din vision om skolan som arbetsplats kickade arsle! Du får bli skolminister i min bok! Marcus for skolminister! Aaaah aaah!!
Inlägg #17: Postat: 2004-12-02 21:45:00
Stefan_B
Bra artikel Marcus. Det blev kanske lite rörigt, det känns som om du kanske kunde ha skrivit två separata artiklar istället, en om skolan och en om Flicka. I vilket fall en bra artikel, särskilt dina tankar om skolan.
Inlägg #18: Postat: 2004-12-02 23:22:00
Byebye
Sourze: Antifeminismens högborg? Tack för mig, leverpastej! Nu vill jag inte läsa mer artiklar av Ottosson som säger att det är synd om mig och inte om tjejerna som förtrycks. Jag tar avstånd från allt Ottosson skriver och säger till alla tjejer: Vi finns, vi killar, som stödjer er!
Inlägg #19: Postat: 2004-12-03 10:00:00
Anton
Du satte ord på mina tankar angående att kombinera lärarummet och elevrummet. Kommer ihåg vilken underbar känsla detta kunde vara då man började på universitet. Där kunde äldre och yngre ungås, samtidigt som man dessutom fick tillgång till lokalerna för att plugga efter skoltid. Blev inte betraktad som någon unge ingen kunde lita på.

Kanske får jag nu mod att iscensätta detta.

Anton, Lärarstudent
Inlägg #20: Postat: 2004-12-03 12:47:00
Birgitta & Pär
Marcus Ottosson är bög!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...