|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-29 13:21:00
|
|
Anders |
Ja man blir lite mörkrädd faktiskt...
Hur tänker polisen? Jag misstänker att de faktiskt tror att samtliga hachrökare riskerar att bli kriminella heroinister om inte polisen snabbt ingriper. Alla vet ju att hasch är en inkörsport osv osv.
Och sett ur det perspektivet har de ju gjort en jätteinsats för samhället och hindrat massor av framtida brott.
Problemet är hur man kommer fram till den slutsatsen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-29 14:41:00
|
|
ll |
Vad man nu än tycker om lätta drogers farlighet/olaglighet så blir ditt resonemang platt fall då de båda händelserna tilldrog sig i två olika dekar av sverige. Det är ju självklart att polisen i Nyköping har mindre att göra än de i stockholmstrakten.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-29 17:35:00
|
|
Björn |
Ditt resonemang leder ju i förlängningen till att vi borde legalisera cannabis, vilket i och för sig är nog så värt att diskutera. Men så länge något är kriminellt har jag svårt att se det förkastliga i att beivra det. Vad ska man annars ha lagen till? Det är ju bara fånigt att ha lagar man ändå inte tänker tillämpa. Att det sedan är viktigare att sätta fast pedofiler håller jag med om, men så länge något är olagligt kan man inte kräva att polisen ser mellan fingrarna på det.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-29 23:54:00
|
|
John |
Polisen gör helt rätt, droger är långt värre än sexualbrotten. Många barnälskare inom polisen dessutom så att det blir som det blir är ganska naturligt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-30 09:27:00
|
|
Sandra Gustafsson |
Telias priser:
Spårning av samtal är en tjänst som kopplas till din telefon under 14 dagar.
Samtliga priser är inklusive moms. Spårning för privatkund 500 kr
I avgiften ingår 5 lyckade spårningar Om ingen registrering gjorts reduceras priset till 350 kr
forts.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-30 09:27:00
|
|
Sandra Gustafsson |
Spårning i efterhand 895 kr
Om ingen registrering gjorts reduceras priset till 500 kr
Spårning i efterhand på växelledning
eller gruppnummer 2 400 kr
Priset på en misslyckad Spårning i efterhand är 1 000 kr
Samtal från utlandet kan inte spåras.
Samtal från en annan operatörs nät kan bara delvis spåras.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-30 09:29:00
|
|
Sandra Gustafsson |
Telia föreslår att man ska köpa en nummerpresentatör innan man börjar spåra, precis som att pedofiljocke skyltar med sitt nummer!! ARGH!!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-30 14:05:00
|
|
Sunny |
Det är ett tragiskt faktum att polisen har alltför små resurser till att ta itu med pedofiler. Efter att ha väntat 5 månader ! förra året mellan anmälan o ett första förhör så är jag inte förvånad. Polisen som utredde sade att han ensam hade 40 !liknande fall.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-30 19:38:00
|
|
Vetallt |
Laserpistol, slå småtjejer, jaga den sjuke knarkaren, spana på pizzerior, jaga fartsyndare...ja, allt som gör livet värt att leva, hälsningar från farbror polis.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-12-03 11:49:00
|
|
Johan |
Orka klaga på polisen för att de sätter dit några knarkare. Du har fel angående offer vid knarkbrott. En avlägsen släkting till mig gick ner sig och höll på att gå bort i knarkträsket. Släkt och vänner är offer vid knarkbrott. Jag håller med dig om att kidnappning och att våldföra sig på minderårig är ett värre brott om man nu kan rangordna brott så.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-12-03 11:54:00
|
|
Johan |
Du jämför två enskilda brott som om de vore två brottstyper du jämför. Begicks de två brotten samtidigt i samma distrikt så är det en situation man kan analysera. Om det är två helt fristående händelser så blir det rätt intetsägande att jämföra dem som om de var representativa för sin typ av brott utan att ha visat att de är det.
|
| |