Krigens ständiga förlorare

Den här tråden diskuterar artikeln Krigens ständiga förlorare.
Inlägg #1: Postat: 2004-12-20 18:32:00
Förvirrad
Jag förstår inte. En till synes smart man med mera mod än tusen Mustafa Höst tillsammans har skrivit en intressant, ovanlig och framför allt originell artikel om ett ämne som i allra högsta grad berör oss alla och kommentars fältet bländar tomt så här sent in på dagen? Intressant fenomen. Hur kommer det sig? Av mig får du 4 stjärnor. Bra att det finns folk som du som lyckas stå kvar i mitten samtidigt som du lyckas komma med nya vinklar samt fakta.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-20 18:34:00
bubblan
Välskrivet! Jag tycker riktigt synd om alla oskyldiga i Irak. Jag tror inte för en sekund att befolkningen önskat sig all olja om de haft valet. ...och utan oljan hade det sluppit det allra mesta av det som försiggår nu. Jag vet inte vilken sorts fanaticism som är värst: girighetsgrund eller religionsgrundad. Sorgligt är det likväl.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-20 20:19:00
Unto S
Det var ord och inga visor. När USA med sina allierade och mer eller mindre demokratiska sympatisörer anföll Irak såg man ett visst samband med Vietnam och trodde att den siste amerikanen kommer att hämtas från taket på Hotell Palestina med en helikopter i full panik. Men där hade man fel. Det liknar mer och mer Afghanistan där talibanerna med USA:s hjälp slängde ut Sovjet. Där fundamentalister som världen aldrig skådat fick makten. Samma tycks hända i Irak.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-21 09:50:00
Sunny
En hjärtskärande angelägen artikel.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-21 10:52:00
steno
Nog känner man likheten i Graham Greenes "Den stillsamme amerikanen". Ett gäng som kommer in och tror de vet allt om landet och sen blir allt pannkaka. Hur många hundra tusen man kommer de att behöva i Irak?
Inlägg #6: Postat: 2004-12-21 22:37:00
Calle Z
Konstig att ingen har kommenterat dessa islamistiska gruppernas fatwor? Våldtäkter, halshuggningar och tvångsgifte med flickebarn! Istället så är det ständiga utfall mot USA! Samtidigt så jävla tragiskt. Så länge USA kan kritiseras så blundar man för vad dessa islamistiska grupperna gör!
Laddar...